Citat:
Ursprungligen postat av
herpesvårta
Det mest patetiska med Amilia, det måste ändå vara att hon i sin vanföreställning tror att hennes beteende i huset ska gå tittarna obemärkt förbi. Hon verkar på riktigt tro att eftersom hon själv tycker att hon är den enda goda där inne som gör allt rätt, också har tittarna på sin sida, annars skulle hon inte gräva sin grav så här pass djupt, istället för att försöka bättra sig? För det skulle hon fortfarande ha tid att göra om hon började nu.
Utanför är hon är helt körd och den absolut mest hatade där inne (tillsammans med Mergim givetvis). Och det är obegripligt hur hon inte kan förstå och ta lärdom av att Anty åkte av precis likande anledning. Folk är lessna på skitsnack och fulspel, det här är inte PH, och hon kommer aldrig bli en vinnare av BB såvida inte programmet byter ut 70% av sina tittare.
Det är ju det som förvånar mig mest. Hon ter sig så intelligent, men jag tror fan inte hon är det. Jag tror hon är en klockren narcissist som är extremt bra på att tala, måste pluggat massa retorik när hon har jobbat inom politiken. Hon tror nu på fullaste allvar att vi tittare har henne och Sami som favorit ”Därför vi valdes till vasaloppet för de ville vi skulle sitta säkert”. I hennes självgoda hjärna så älskar vi henne för hon är så smart och logiskt och strategiskt och intelligent

Hon tror att Anty åkte ut pga hon hängde med Mergim. Men hon missar att Anty åkte ut pga spel, utfrysning, skitsnack, vuxenmobbning. Precis allt det Amilia gör nu. Men hennes narcissistiska personlighet kommer aldrig få henne till att inse det. Precis som hon inte inser att Lennie inte vill ha henne klängandes över honom och har noll intresse.