Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Tycker du inte jag varit tydlig . Har skrivit massor av inlägg när jag ser GM som någon typ av spanare. Senast i ett inlägg till konstapeln grundat på sättet GM agerar före-under-efter MOP.
Då jag inte vet vem GM är eller i vilken gruppering han rör sig är jag inte intresserad över att ”ta ställning”. Jag försöker få fram nya fakta, analysera gamla fakta och diskutera olika hypoteser för att till slut komma lite närmare sanningen.
Tror på en mindre konspiration, inte en reguljär U-tjänst operation.
Sedan har jag en känsla av att det finns en mindre cirkel som utfört dådet. Utanför dessa nästa som kan ana vad som hänt, ev samtycka men som inte har hela bilden. Lite grann som att skala en lök, lager på lager. Det som fördunklar bilden är alla märkligheter som skett i kölvattnet på MOP.
Du får utveckla vad du menar med ”överarbeta materialet”
Jag tror att du har investerat alltför mycket i din egna teori.
Du må förlåta mig(antagligen inte)..men jag har personligen inget övers för konspirationsteorier.
Det må så vara..jag är inte förvånad över att individ som överarbetat materialet hamnar i en konspiration.Snarare tvärtom,det måste ju naturligt sluta så.
Jag tänker inte slösa ett ord i meningslös argumentation ensam GM vs konspiration.Både du och jag vet att det är totalt meningslöst..efter alla dessa år.
Vad överarbetat material innebär är enkelt.Sammanfattningsvis kan man säga att man inte ser skogen för alla träd alternativt kan påstås att man gör ett berg av synålar när man bara behöver en.
Konkret så behöver du ta,enligt mitt förmenande som du direkt kommer att förkasta..:-) ett övergripande grepp över din gedigna faktakunskap.Du behöver ta ett steg tillbaka och överväga vad det är som du ser egentligen.Vi kan alla förlora oss inne i labyrinten..det finns inget konstigt med det.
Jag hoppas att du håller modet uppe och när dagen kommer då KP förhoppningsvis kan visa på hyggligt konkreta bevis/omständigheter i samband med PUs avslutning på Palmemordet.
Jag hoppas att du har kvar en meningsfull tillvaro även efter detta.
Jag hoppas,helt ärligt,att du inte investerat för mycket i Palmemordets gåta.