2020-03-06, 22:42
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Dina påståenden att det hela är Jan Länninges konstruktion är ännu mer grotesk och bygger på felinformation. Jan Länninge var inte ensam med Fauzzi på Sveavägen. Chefsåklagaren och andra från spaningsledningen var också där och lyssnade på Fauzzi. Fauzzi kontaktade polisen för att vilseleda polisen, inget av det han säger är en korrekt.

Och jag tror inte han hatade Palme, tvärtom tror jag att han, som många andra, hade en positiv bild av Palme.

Var har du hans vapeninnehav?
Var har du hans våldskapital?
Var är hans palmehat?

Kom nu inte dragande med ,han kan , det är möjligt , OSV utan något konkret som visar på detta. Att vittnen ger motsägelsefulla uppgifter gör dom inte till mördare.

Om nu inte NF hatar Olof Palme varför skjuter han då på honom, och på Lisbeth Palme, hör du ditt eget resonemang?
Senast redigerad av mvagrippa 2020-03-06 kl. 22:52.
Citera
2020-03-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tycker du inte jag varit tydlig . Har skrivit massor av inlägg när jag ser GM som någon typ av spanare. Senast i ett inlägg till konstapeln grundat på sättet GM agerar före-under-efter MOP.

Då jag inte vet vem GM är eller i vilken gruppering han rör sig är jag inte intresserad över att ”ta ställning”. Jag försöker få fram nya fakta, analysera gamla fakta och diskutera olika hypoteser för att till slut komma lite närmare sanningen.

Tror på en mindre konspiration, inte en reguljär U-tjänst operation.
Sedan har jag en känsla av att det finns en mindre cirkel som utfört dådet. Utanför dessa nästa som kan ana vad som hänt, ev samtycka men som inte har hela bilden. Lite grann som att skala en lök, lager på lager. Det som fördunklar bilden är alla märkligheter som skett i kölvattnet på MOP.

Du får utveckla vad du menar med ”överarbeta materialet”

Jag tror att du har investerat alltför mycket i din egna teori.
Du må förlåta mig(antagligen inte)..men jag har personligen inget övers för konspirationsteorier.
Det må så vara..jag är inte förvånad över att individ som överarbetat materialet hamnar i en konspiration.Snarare tvärtom,det måste ju naturligt sluta så.
Jag tänker inte slösa ett ord i meningslös argumentation ensam GM vs konspiration.Både du och jag vet att det är totalt meningslöst..efter alla dessa år.

Vad överarbetat material innebär är enkelt.Sammanfattningsvis kan man säga att man inte ser skogen för alla träd alternativt kan påstås att man gör ett berg av synålar när man bara behöver en.

Konkret så behöver du ta,enligt mitt förmenande som du direkt kommer att förkasta..:-) ett övergripande grepp över din gedigna faktakunskap.Du behöver ta ett steg tillbaka och överväga vad det är som du ser egentligen.Vi kan alla förlora oss inne i labyrinten..det finns inget konstigt med det.

Jag hoppas att du håller modet uppe och när dagen kommer då KP förhoppningsvis kan visa på hyggligt konkreta bevis/omständigheter i samband med PUs avslutning på Palmemordet.

Jag hoppas att du har kvar en meningsfull tillvaro även efter detta.

Jag hoppas,helt ärligt,att du inte investerat för mycket i Palmemordets gåta.
Citera
2020-03-06, 23:00
Medlem
Citat:
Din föreställning om att gärningsmannen hatade Palme och att det var orsaken till mordet är ljusår från sanningen.
Vad är sanningen enligt den bilden du har?
Citera
2020-03-06, 23:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tror att du har investerat alltför mycket i din egna teori.
Du må förlåta mig(antagligen inte)..men jag har personligen inget övers för konspirationsteorier.
Det må så vara..jag är inte förvånad över att individ som överarbetat materialet hamnar i en konspiration.Snarare tvärtom,det måste ju naturligt sluta så.
Jag tänker inte slösa ett ord i meningslös argumentation ensam GM vs konspiration.Både du och jag vet att det är totalt meningslöst..efter alla dessa år.

Vad överarbetat material innebär är enkelt.Sammanfattningsvis kan man säga att man inte ser skogen för alla träd alternativt kan påstås att man gör ett berg av synålar när man bara behöver en.

Konkret så behöver du ta,enligt mitt förmenande som du direkt kommer att förkasta..:-) ett övergripande grepp över din gedigna faktakunskap.Du behöver ta ett steg tillbaka och överväga vad det är som du ser egentligen.Vi kan alla förlora oss inne i labyrinten..det finns inget konstigt med det.

Jag hoppas att du håller modet uppe och när dagen kommer då KP förhoppningsvis kan visa på hyggligt konkreta bevis/omständigheter i samband med PUs avslutning på Palmemordet.

Jag hoppas att du har kvar en meningsfull tillvaro även efter detta.

Jag hoppas,helt ärligt,att du inte investerat för mycket i Palmemordets gåta.

Betackar mig från dina psykologiska analyser a la amatör Doktor Phil. Ett förtäckt personangrepp under välviljans kväljande mantel. Den här tråden handlar om MOP inte om oss som skriver i den.

Specificera gärna vart du tycker jag förlorar mig i MOPs labyrint. Det är det vi diskuterar och jag gav dig ett seriöst svar på din fråga.
Citera
2020-03-06, 23:02
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Din föreställning om att gärningsmannen hatade Palme och att det var orsaken till mordet är ljusår från sanningen.

Jag prövar igen angående NF

Var har du hans vapeninnehav?
Var har du hans våldskapital?
Var är hans Palmehat?
Citera
2020-03-06, 23:02
Medlem
Grandiosos avatar
Borgnäs gick ju ut i media härförleden och uppgav att han av en person med insyn
i utredningen blivit informerad om att det var Sydafrikaspåret som skulle vara det
rätta och det som KP kommer att presentera som lösningen på den 34-åriga
mordgåtan.
Samtidigt har man att beakta det KP nämnde i nån intervju om att det funnits
många spår, däribland just det som handlar om Sydafrika, men inget av dom
gått att knyta till Sveavägen mordkvällen. Ungefär så uttryckte han sig väl om
jag inte minns fel nu.
Så vad ska man tro?
Har nån velat jävlas ordentligt med Palmemordsexperten herr Borgnäs och gett honom
uppåt väggarna felaktig info eller är det alldeles sant det han fått veta?
Jag hade ju för mig i alla fall att man sedan länge slutat intressera sig för just
Sydafrikansk inblandning i det svenska statsministermordet från PU:s sida
eftersom det inte fanns något verkligt konkret att gå på som gav stöd för det spåret.
Det kan ju förstås ha ändrat sig sista åren med den saken.
Citera
2020-03-06, 23:08
Medlem
Citat:
Dina påståenden att det hela är Jan Länninges konstruktion är ännu mer grotesk och bygger på felinformation. Jan Länninge var inte ensam med Fauzzi på Sveavägen. Chefsåklagaren och andra från spaningsledningen var också där och lyssnade på Fauzzi. Fauzzi kontaktade polisen för att vilseleda polisen, inget av det han säger är korrekt.

Jag tror inte han hatade Palme, tvärtom tror jag att han, som många andra, hade en positiv bild av Palme.

Så NF sköt OP för att han tyckte om honom eller trodde han att det var Sigge Cedergren?
Citera
2020-03-06, 23:13
Medlem
Ni kan glömma att detta mordet begåtts av CIA eller av några andra vältränade agenter. En sådan resursrik organisation hade knappast använt en otymplig högljudd revolver och sedan missat frun.
Citera
2020-03-06, 23:19
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Borgnäs gick ju ut i media härförleden och uppgav att han av en person med insyn
i utredningen blivit informerad om att det var Sydafrikaspåret som skulle vara det
mordgåtan.

Tror inte man ska dra några stora växlar angående information som sägs komma från "personer med insyn". Detta oavsett om det är Borgnäs, TP eller media som hävdar sådan kontakt. PU består idag av en väldigt begränsad grupp. Tror den är ganska säkrad från läckor. Personer med verklig insyn är högst begränsad.
Senast redigerad av FranzMarc 2020-03-06 kl. 23:39.
Citera
2020-03-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Ni kan glömma att detta mordet begåtts av CIA eller av några andra vältränade agenter. En sådan resursrik organisation hade knappast använt en otymplig högljudd revolver och sedan missat frun.
Det är väl ingen vettig människa som hävdat det de senaste 25 åren?

Ta en titt på Lillehammermordet så kanske du får en uppfattning hur en kompetent organisation kan agera och det är inte så långt från Palmemordet men men där finns så vitt vi vet ingenting som binder dem till Platsen för Palmemordet och därför är det i vårt fall bara spekulativt och leder ingenstans.
Citera
2020-03-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
mordgåtan.
Samtidigt har man att beakta det KP nämnde i nån intervju om att det funnits
många spår, däribland just det som handlar om Sydafrika, men inget av dom
gått att knyta till Sveavägen mordkvällen. Ungefär så uttryckte han sig väl om
jag inte minns fel nu.
Så vad ska man tro?
Har nån velat jävlas ordentligt med Palmemordsexperten herr Borgnäs och gett honom
uppåt väggarna felaktig info eller är det alldeles sant det han fått veta?
Jag hade ju för mig i alla fall att man sedan länge slutat intressera sig för just
Sydafrikansk inblandning i det svenska statsministermordet från PU:s sida
eftersom det inte fanns något verkligt konkret att gå på som gav stöd för det spåret.
Det kan ju förstås ha ändrat sig sista åren med den saken.

Vi har väl aldrig trott på Borgnäs innan..på goda grunder dessutom.
Vi har väl alltid tittat på de fakta,om än väldigt litet..som förelagts oss?
En enkel analys av Borgnäs är tyvärr att han förefaller falla på spåret till tilltagande paranoia i samband med att åren i prästbetyget adderas.
Det är inte en utveckling som är särdeles positiv att se,men tar man i beaktande snedseglingen som började redan slutet på åttiotalet så är det naturligtvis inte fövånande.
Tyvärr.Gammalt vin åldras sällan bra..en bra sak att ha i minnet när man själv blir pensionär kan jag förmoda...:-)
Citera
2020-03-06, 23:42
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Förstår detta.
Kanske är jag bara besviken på att du tillhör konspirationslaget..:-)
Den stora vattendelaren..och en man med din kapacitet på fel sida.
Det är det logiska felet som stör mig tror jag.

Ok , det är att jag inte tycker som du som är problemet. Jag har aldrig sett MOP som ett spel. Jag vill veta som sköt sveriges statsminister och varför. Du har haft flera möjligheter nu och förklara det ologiska i mitt resonemang , men du duckar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in