Citat:
Ursprungligen postat av
Snubchurp
Nej givetvis inte farligt om det sker ytterst sällan men är mer emot att vänja barn vid den här maten. De kommer med all säkerhet få i sig nog med skräp under sitt liv. Bättre att introducera barnen till hälsosam mat tidigt, då man fortfarande har möjlighet att forma barnen.
Absolut, svensk frukost med juice, flingor, kalaspuffar, mängder med sockerprodukter, processat pålägg, vitt bröd osv. är en katastrof.
Jo, jag förstår vad du menar. Jag tycker dock att snabbmatskedjorna får klä skott för oförtjänt mycket kritik. Vilket gör att man inte ser skogen för alla träd. Kost och hälsa handlar ju mer om en helhet och livsstil snarare än enstaka saker som är farliga. Exempelvis att äta en chokladmunk gör ju inte att man drabbas av dålig hälsa, däremot om man lever på chokladmunkar.
Just att inte se skogen för alla träd tror jag gör att vi får se trådar som denna. Hur man som föräldrar kan ge barn McDonald's-mat. Men mer sällan hur föräldrar tänker som låter sina barn äta potatisbullar med sylt, blodpudding, pannkakor, saft, flingor, nyponsoppa, prickikorv, Kalles kaviar etc.