Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag pallar inte att ha en diskussion om dessa masker (det finns några tusen inlägg om det). Men ja - jag tror att de är näst intill värdelösa ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlbertEnben
Så du går direkt in i duschen och tvättar hud som varit framme? Vad gör du med kläderna?
Säger inte att jag gör något av detta i nuläget. Men ja, vill man vara helt säker så är det såklart bäst att duscha direkt efter man varit ute samt tvätta kläderna.
Poängen är dock att en ffp3 mask samt glasögon naturligtvis är mycket säkrare än ingen mask oavsett eftersom de direkt minskar de potentiella tillfällena och sätten du kan smittas.
En annan självklar anledning till att även vanligt munskydd, utan virusskydd, är att föredra framför inget alls är faktumet att det minskar risken att man smittar andra. Man kan gå runt i inkubationstiden utan att veta om det och smitta andra, även ett vanligt munskydd motverkar det här.
Det här är råder det inga som helst tvivel om och säger sig självt. Folk som litar på myndigheterna i den här frågan är totalt lurade och måste ha ytterst dålig kunskap om det hela.
I flertalet Asiatiska länder bestraffas man redan hårt om man ej bär mask i det offentliga.