2020-03-06, 09:08
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har slagit vad med min fru om hur många officiella fall vi kommer att ha i Sverige klockan 23.59 idag.

Frugan tror att det kommer att vara ÖVER 200 fall och jag tror att det kommer att vara UNDER.

Om jag vinner ska jag få en flaska Linie-Akvavit, och om hon vinner ska hon få något slags vibrator (dyr!) som hennes tjejkompisar tipsat om.

Jag tror att jag vinner rent tekniskt eftersom att det är fredag idag och nästan alla läkare kommer att vara ute på golfbanan. Jag räknar helt enkelt med en ofullständig rapportering idag.
Kul tävling. Tror dessvärre du kommer förlora eftersom nu kommer det att börja märkas på mindre orter också. Alla som åkt till Italien bor inte i de större städerna.
Citera
2020-03-06, 09:09
Medlem
Varit i Stockholm finns de smittade personerna
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Om du är OK med att dina äldre eller sjuka släktingar dör, så förstår jag att du inte bryr dig. För oss som bryr sig om våra släktingar så gör vi allt vi kan för att de inte ska avlida.

Jag förstår absolut tanken och jag bryr mig. Men vad gör vi om det aldrig dyker upp något vaccin eller de kanske blir klara med ett vaccin om 10år (kan ta så lång tid), hur ska vi fortsätta leva? Ska vi vänta i ett år tills vi tappar hoppet? 70% Kommer högst sannolikt smittas småningom.
Citera
Medlem
Anders Tegnell måste avgå nu, helst hela ledningen på MSB. jag har noll förtroende för dom tyvärr, kan man inte starta någon slags omröstning så dom försvinner..
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Säger Flashbackanvändaren helt känslokallt.
Kommer du vara lika sval när din mamma eller farmor smittas?

Va fan säger du? Att vi ska redovisa våra "känslor" här på FB! Du får gör det på din gruppterapi med de likasinnade femenkärringarna.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Jag undrar vad som är planen då det inte finns något vaccin. Ska alla bara sitta hemma resten av livet? Kan inte alla bara strunta i det så dör vissa oundvikligen, som att dra av ett plåster typ. Tänker där i Kina, hur länge tänker de ha en hel stad i karantän, funkar ju inte.

Det är mänskligt att tro att man kan göra något åt saken. Folk vill inte känna sig hjälplösa. Det är därför miljontals idioter köper dyra och helt värdelösa ansiktsmasker.

Det är endast vaccin som kan göra någon ordentlig skillnad så tills dess är det bara att köra på som vanligt och hoppas man slipper skiten.
Citera
2020-03-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petralokar1979
Tack, ja det är svårt att veta vad de menar. Vet att i fyra fall kunde dom väl inte spåra smittan.
Nej, detta stämmer inte. De gick hem för dagen innan de spårat smittan. Detta gjordes redan nästa dag. De var smittade i Italien om jag kommer ihåg rätt, de var bara inte klara med pappersarbetet...
Citera
2020-03-06, 09:10
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har slagit vad med min fru om hur många officiella fall vi kommer att ha i Sverige klockan 23.59 idag.

Frugan tror att det kommer att vara ÖVER 200 fall och jag tror att det kommer att vara UNDER.

Om jag vinner ska jag få en flaska Linie-Akvavit, och om hon vinner ska hon få något slags vibrator (dyr!) som hennes tjejkompisar tipsat om.

Jag tror att jag vinner rent tekniskt eftersom att det är fredag idag och nästan alla läkare kommer att vara ute på golfbanan. Jag räknar helt enkelt med en ofullständig rapportering idag.

Läcker deal, din fru vinner även om hon förlorar.
Hon slipper umgås i biblisk mening med dig.
Citera
2020-03-06, 09:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Såg du:

Ursprungligen postat av wedonthavetime
....Hui et al.[24] revealed that 36% and 30% of patients infected with SARS-CoV developed pulmonary fibrosis 3 and 6 months after infection. These studies consistently suggest that pulmonary fibrosis will become one of the serious complications in patients with 2019-nCoV infection. How to prevent and reduce the occurrence of pulmonary fibrosis in patients with 2019-nCoV infection are urgent problems for medical workers in the treatment of 2019-nCoV.

Oops. Kan vi ha en kommande epidemi av lungfibros om 3-6 månader?

https://www.medrxiv.org/content/10.1...539v2.full.pdf
Möjligt och då en förväntad livslängd på 3-5 år.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Va fan säger du? Att vi ska redovisa våra "känslor" här på FB! Du får gör det på din gruppterapi med de likasinnade femenkärringarna.
Du verkar kunna ljuda dig igenom texten, så du har nog en viss läskunninghet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Säger Flashbackanvändaren helt känslokallt.
Kommer du vara lika sval när din mamma eller farmor smittas?

Jag är avtrubbad. Svar ja, inte många vuxna jag har känslor för. Bara barnen har det bra så är jag lugn och nöjd.
Citera
Medlem
Manbos avatar
Tänkte bara klargöra att Tegnell blev grovt felciterad. Han sa att antal inkommande fall förväntas minska, dvs de som smittats utomlands. Han sa inget alls om hur det kommer att gå inom Sverige och det är en helt annan fråga. Väldigt kasst av DN att göra stor rubrik av det som sedan spreds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in