Citat:
Hitler var kristen i bemärkelsen att "kristen" kan betyda ganska så vitt skilda sett att tolka Bibeln. Vad är likheten mellan KKK, pingstkyrkan och Egyptens kopter? Alla kallar sig kristna.
Sedan blandade Hitler lite friskt med nordisk mytologi, och uråldrig indisk symbolism för solen (hakkorset).
Hitler oath:
"I swear by God this holy oath,
that I want to ever loyally and sincerely serve my people and fatherland
and be prepared as a brave and obedient soldier
to risk my life for this oath at any time."
De svor inför Gud, kan ej finna något som tyder på annat än att det just skulle varit den kristna trons gud de menade. Likaså texten på deras bälten. "Gott mit uns". Gud är med oss.
Hitler kan absolut kallas kristen men han tog även andra religiösa influenser.
Sedan blandade Hitler lite friskt med nordisk mytologi, och uråldrig indisk symbolism för solen (hakkorset).
Hitler oath:
"I swear by God this holy oath,
that I want to ever loyally and sincerely serve my people and fatherland
and be prepared as a brave and obedient soldier
to risk my life for this oath at any time."
De svor inför Gud, kan ej finna något som tyder på annat än att det just skulle varit den kristna trons gud de menade. Likaså texten på deras bälten. "Gott mit uns". Gud är med oss.
Hitler kan absolut kallas kristen men han tog även andra religiösa influenser.
Det beror på helt vart man själv står, jag ser mig enbart som Kristen, jag fascineras över Nordisk mytologi för det tillhör mitt ursprung, jag tycker Anglo-Saxernas historia är fantastisk, för även de är en del av mitt ursprung, Jesus kamp mot judarna är som valfri kamp mellan Godhet och Ondska i en skapelse av Homer.
Hitler inspirerades, som många andra gör över Ariska, Kaukasiska, Saxiska, Frankiska, Germanska, Grekiska och många fler historier, kulturer och traditioner för de är alla en del av oss vitas ursprung, men hans andliga övertygelse var Kristendomen, gjorde han misstag och till och med syndade? Självklart, vem har inte det? Hans belöning i Himmelriket står mellan honom och Yahweh.
Och "uråldrig Indisk" symbolism är Skyternas historia, solkorset är en vit symbol. Finns en intressant youtube serie i min signatur om du är intresserad.
" och stick till någon tråd där du kanske kan tillföra något, typ vänsterforumet.