Citat:
Stirra dig inte blind på Olsen. Fler har börjar titta fram, vi får väl se om det fortsätter eller blir tystat pga "rikets säkerhet". Man kan även vrida blicken mot den internationella scenen för där saknas det knappast experter som skulle fullständigt tappa hakan om de hörde Tegnells uttalanden. Jag är så jävla besviken på att vi hamnat här, allt folk ville var ju att varna i god tid. Istället har det blivit ytterligare en konspiration. Vi har tom en gemensam fiende just nu och ändå verkar inte myndigheterna stå på folkets sida. Hoppas känslan har fel.
Du låter lite hatisk... Nog har jag sett mycket hat mot AT här på FB. Samtliga fall som upptäckts i Sverige är fall som är importerade hit. Om dessa har smittspårats och kunnat förhindras från att sprida viruset vidare till den allmänna befolkningen har han rätt i att vi nog börjar nämna oss peaken (iaf för den här gången). Det som jag inte riktigt hänger med på är hur man kan tro sig veta säkert att detta inte skett dock. Det kommer vi rimligtvis först få reda på när inkubationstiden löper ut.
Vad gäller Björn Olsen känner jag mig tudelad. Varför tar han så stor plats? Han har väldigt hög kompetens inom virologi, men det finns det några till som har (t.o.m. ännu högre status) men som vi knappt hör av alls. Han börjar låta lite som den där gamle U-båtskaptenen som också var populär här på FB. Virologi är inte heller samma sak som epidemiologi, vilket t.ex. AT ska vara kompetent inom.
AT fisk eller fågel, det kommer tiden att utvisa. Jag har trott på fisk, men han har visat sig ha rätt i ett par saker så jag är inte lika kritisk längre. Björn Olsen trodde jag mycket på, men nu börjar jag svänga gällande honom då han verkar mediakåt och det hänger tyvärr ofta ihop med sensationalism.
Vad gäller Björn Olsen känner jag mig tudelad. Varför tar han så stor plats? Han har väldigt hög kompetens inom virologi, men det finns det några till som har (t.o.m. ännu högre status) men som vi knappt hör av alls. Han börjar låta lite som den där gamle U-båtskaptenen som också var populär här på FB. Virologi är inte heller samma sak som epidemiologi, vilket t.ex. AT ska vara kompetent inom.
AT fisk eller fågel, det kommer tiden att utvisa. Jag har trott på fisk, men han har visat sig ha rätt i ett par saker så jag är inte lika kritisk längre. Björn Olsen trodde jag mycket på, men nu börjar jag svänga gällande honom då han verkar mediakåt och det hänger tyvärr ofta ihop med sensationalism.