2020-03-06, 00:51
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Du låter lite hatisk... Nog har jag sett mycket hat mot AT här på FB. Samtliga fall som upptäckts i Sverige är fall som är importerade hit. Om dessa har smittspårats och kunnat förhindras från att sprida viruset vidare till den allmänna befolkningen har han rätt i att vi nog börjar nämna oss peaken (iaf för den här gången). Det som jag inte riktigt hänger med på är hur man kan tro sig veta säkert att detta inte skett dock. Det kommer vi rimligtvis först få reda på när inkubationstiden löper ut.

Vad gäller Björn Olsen känner jag mig tudelad. Varför tar han så stor plats? Han har väldigt hög kompetens inom virologi, men det finns det några till som har (t.o.m. ännu högre status) men som vi knappt hör av alls. Han börjar låta lite som den där gamle U-båtskaptenen som också var populär här på FB. Virologi är inte heller samma sak som epidemiologi, vilket t.ex. AT ska vara kompetent inom.

AT fisk eller fågel, det kommer tiden att utvisa. Jag har trott på fisk, men han har visat sig ha rätt i ett par saker så jag är inte lika kritisk längre. Björn Olsen trodde jag mycket på, men nu börjar jag svänga gällande honom då han verkar mediakåt och det hänger tyvärr ofta ihop med sensationalism.
Stirra dig inte blind på Olsen. Fler har börjar titta fram, vi får väl se om det fortsätter eller blir tystat pga "rikets säkerhet". Man kan även vrida blicken mot den internationella scenen för där saknas det knappast experter som skulle fullständigt tappa hakan om de hörde Tegnells uttalanden. Jag är så jävla besviken på att vi hamnat här, allt folk ville var ju att varna i god tid. Istället har det blivit ytterligare en konspiration. Vi har tom en gemensam fiende just nu och ändå verkar inte myndigheterna stå på folkets sida. Hoppas känslan har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det var under presskonferensen och handlade om Sveriges sårbarhet i ett krisläge rörande teknik och utrustning. Det betonades att det kan finnas uppgifter i anslutning till detta som inte kommer att offentliggöras för att inte främmande makt ska känna till det.

Antalet smittade och eventuellt döda kommer givetvis att rapporteras fortlöpande. Det pågår ju redan.

Det är inte min tolkning. Jag tror detta är sättet som man tänker hantera detta och dom besvärliga siffror som kommer. Det där med teknik nämndes som ett exempel på sådan information..
Lyssna rätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Pratade med ett affärsbiträde i mataffären idag. Hon sa att "det är inget att oroa sig för, det är precis som en vanlig influensa".
Detta är vad majoriteten påstår. Så trött på folk.
Citera
2020-03-06, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Att MSB säger att de kan komma att hemlighetsstämpla viss information i framtiden är väl inte konstigt?
JO DET ÄR MYCKET KONSTIGT.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Alltsådet är inte MINA ord- lyssna på programmet. Det är min tolkning av det.

https://www.svtplay.se/video/25869912/nyheter-direkt/sa-ser-coronalaget-ut-just-nu-1

Jo det är dina ord, inget annat.

För den intresserade är det alltså 29 minuter in i klippet.
Citera
Medlem
Citat:
Sett för många dåliga filmer, kan jag tro.

Du vet inget av detta. Det är bara något som du läst här och plockat från nätet. Det väsentliga är att säsongsinfluensan tar 200 liv, trots att det finns vaccin. Det innebär att detta virus åtminstone bör nå upp i dessa nivåer och än så länge ser vi i Sverige ingenting som tyder på att det skenar eller dödar allt i dess väg.

Inte tusan skrattar jag åt Asiaten eller Hongkongpandemin, tvärtom. Jag informerar den som vill lyssna att vi har haft två pandemier sedan 1957 som vi har fakta från. Det dog en miljon i Hongkongpandemien, men livet gick vidare. I den här tråden finns det en hel del som tror att detta virus är något vi aldrig sett maken till och att nu står världens undergång bakom hörnet. Det stämmer inte. Det borde dina föräldrar kunna verifiera.

Vi har nog alla sett dåliga filmer men sensmoralen är att du är oerhört kaxig utan att kunna backa upp det. Någon form av tomt och spelat självförtroende.

Alla i tråden vet att detta virus är farligare än en vanlig influensa så varför vevar du den trötta lögnen gång på gång.

Har jag påstått att världen går under nej det har jag inte men det räcker ju om Asiaten och Hong Kong-influensan upprepas så är det illa nog och det är ju det som diskuteras i tråden. Ingen tror på jordens undergång det hittar du som vanligt på, det blir lite tröttsamt.
Man bör respektera riskerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Förkyld en gång om året, oftast runt nyår.

Vet inte om det är mycket eller lite. Och sedan vet jag ju inte om jag hade varit sjuk oftare om jag inte haft den handhygien jag har (är sinnesjuk noga, varje dag, inga undantag) och tar de försiktighetsåtgärder jag alltid gjort. Alltid undvikit folk som hostar, snorar, inte åkt kollektivt sedan 2005 förutom tunnelbanan typ 5 gånger när jag varit i Stockholm. Undviker också alltid stora grupper människor.

Poängen är, jag kanske har SKITDÅLIGT immunförsvar men då jag är försiktig blir jag inte sjuk ändå. Så OM jag blir drabbad av corona och min försiktighet inte hjälpte, kanske jag är körd.

Nej, men det funkar inte så. Det finns inga indikationer alls på att du har dåligt immunförsvar. Immunosupprimerade.människor är EXTREMT infektionskänsliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Du låter lite hatisk... Nog har jag sett mycket hat mot AT här på FB. Samtliga fall som upptäckts i Sverige är fall som är importerade hit. Om dessa har smittspårats och kunnat förhindras från att sprida viruset vidare till den allmänna befolkningen har han rätt i att vi nog börjar nämna oss peaken (iaf för den här gången). Det som jag inte riktigt hänger med på är hur man kan tro sig veta säkert att detta inte skett dock. Det kommer vi rimligtvis först få reda på när inkubationstiden löper ut.

Vad gäller Björn Olsen känner jag mig tudelad. Varför tar han så stor plats? Han har väldigt hög kompetens inom virologi, men det finns det några till som har (t.o.m. ännu högre status) men som vi knappt hör av alls. Han börjar låta lite som den där gamle U-båtskaptenen som också var populär här på FB. Virologi är inte heller samma sak som epidemiologi, vilket t.ex. AT ska vara kompetent inom.

AT fisk eller fågel, det kommer tiden att utvisa. Jag har trott på fisk, men han har visat sig ha rätt i ett par saker så jag är inte lika kritisk längre. Björn Olsen trodde jag mycket på, men nu börjar jag svänga gällande honom då han verkar mediakåt och det hänger tyvärr ofta ihop med sensationalism.
Nej, jag är inte hatisk. Jag gillar bara inte när människor uttalar sig om saker de omöjligt kan veta. Som tex hur stor spridning av covid-19 vi får till Sverige etc.
Citera
2020-03-06, 00:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
JO DET ÄR MYCKET KONSTIGT.

Jo för den som inte fattar och lever i en lallande värld alternativt vill hitta på.
Citera
2020-03-06, 00:53
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
7 nya fall i Skåne.
-Vilka orter då, undrar alla.
Det ligger sekretess på det säger myndigheten.

Då kan mörkningen börja på allvar!
In med dom på samma Infektionsklinik som dom smittade och ta med Tegnell och Löfven. Med lite förhoppning så kanske dom ansvariga som fört in skiten i landet också kolar, eller får men för livet så får vi se hur kul dom tycker de är.
Citera
2020-03-06, 00:54
Medlem
Citat:
Jo det är dina ord, inget annat.

För den intresserade är det alltså 29 minuter in i klippet.

Börjar redan vid 15 minuter.
Citera
2020-03-06, 00:55
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej han har sagt att barn inte kan smitta vuxna.Så sluta ljuga! Barn får också i allmänhet mildare symtom. En peron under 20 år har dött.

https://www.google.se/amp/s/www.vox.com/platform/amp/2020/3/2/21161067/coronavirus-covid19-china

Det enda förutsättning för barn INTE skall kunna smitta vuxna är att dom inte är smittade själva. Eller tror du barn befinner sig i en annan dimension än vår.

Det är beklagligt enfaldigt att tro att en infekterad individ, oavsett ålder, inte kan smitta en annan individ.

Jag häpnar över att du på fullt allvar vill försvara sådant ologiskt och ovetenskapligt pladder. Barn är de värsta spridare som finns. Fråga bara valfri småbarnsförälder vilka obehagligheter de små grynen släppar hem till föräldrarna.

Ola det verkar vara uppenbart att du inte haft egna barn och sålunda inte vet att de små hjärtegrynen inte är inpackade i vakuumplast.

För övrigt nu när du tar upp om att ljuga, så finner jag det är högst märkligt med ditt rabiata försvar av lustlögnaren Tegnell🤔 Vad gör det dig till?
Senast redigerad av naturtvål 2020-03-06 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in