2020-03-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Musse har ingen lillebrorsa, sluta hitta på saker ditt stolpskott

Klart det är lätt att blanda ihop när alla är bror!
Citera
2020-03-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Så han får 12 år, och praxis i Sverige är att sitter du 2/3 av straffet, så han kan alltså vara ute om 8 år för en avrättning? Det är fan sjukt.

OT: skummade igenom fupen lite grann, intressanta namn som nämndes i utredningen, A och L från rinkeby, att Rozh också haft kontakt med Sirwan R som ju blev påhoppad på solli som var startskottet till skotten på malmvägen, Sirwan har ju enligt rykten också haft jidder med just den A från Rinkeby.

Sen var ju Karins förhör hysteriskt roliga "alltså på gud jag ska knulla er" till förhörsledarna hahah

Är det en Karin som säger det där? Dagen en Karin säger så där då vet man att landet är kört.
Citera
2020-03-04, 23:41
Medlem
Hur som helst, då jag ännu inte läst FUP eller dom (länkar?), undrar jag om:
1). man i polisens material får någon bild av motivet till mordet
2). Fu4d "är" (/kan anses vara kopplad till) DP
3). mordet på Rozh i en vidare benämning kan ses som utfört av DP, ev på uppdrag av tredje part (vilket de innan de trasslade in sig i för mycket egna konflikter var kända för att åta sig till marknadsmässigt förmånliga priser. Har tidigare hört om bl a teorierna kring att Rozhs efterforskande i mordet på storebror kan ha varit ett motiv till mordet)...

Jag antar att vi kan avskriva att mordet på Rozh är en del av (den huvudsakliga) DP-SZ-konflikten
Citera
2020-03-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
(...) Dömd till 12 års fängelse som 20-åring, och när han släpps ut så lär han garanterat få en kula i skallen som hämnd för mordet på Rozh.
Frågan är nog om det finns någon som har för avsikt att hämnas Rozh. Visserligen har vi hört att hans mamma är på krigsstigen men annars verkar det frankly vara rätt glest bland de aggresivt sörjande... Eller?
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
(...) OT: skummade igenom fupen lite grann, intressanta namn som nämndes i utredningen, A och L från rinkeby, att Rozh också haft kontakt med Sirwan R som ju blev påhoppad på solli som var startskottet till skotten på malmvägen, Sirwan har ju enligt rykten också haft jidder med just den A från Rinkeby (...)
Låter som ett ovanligt rikt och intressant material! All in one och Sirwan som ju sägs vara lite kopplad till ett annat mord samma dag (enl ovan). Liten värld. Hoppas att polisen har ännu mer i slasken!

Hur nämns Dumle i polisens material rörande detta mord? Ligger t ex hans senaste grova vapenbrott helt utanför denna utredning?
Citera
2020-03-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes

Citat:
Ursprungligen postat av Ak7.62
Som Rozh sa i låten ”Brorsan vilka vänner, vänner bränner vänner. Antingen ni bröder eller bara nån man känner.” (...)
Citera
2020-03-05, 04:15
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja absolut. Du vet ju inte mycket om det uppenbart. Det är klass III skydd på plattorna till en sådan och det är slutanvändarintyg på sådan materiel. Så lycka till att de har det hahah. Det visar bara hur ihålig beskrivningen är av dessa personer när det spricker på några meningar och inte ett enda substantiellt bevis för något.

Flöjt!

jag har haft tvåsiffrigt antal klasslll västar med inläggsplattor fram och bak, snodda med en lumpenpolare på kungsängen...han låg inne som skyddsvakt tror jag det hette.
Vi sålde dom. Minns att plattorna hade ett bästföre datum. Så dom är nog inte så attraktiva idag, d va ca 15 år sen.

men håller med allt du skrivit, nån som använder taniga somalier till mord och hotar folk på wikr under sitt riktiga smeknamn är inte nån av de tyngre.
Citera
2020-03-05, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes

haha, sant. Alla inavlade kurder o annat ser ju likadana ut hahaha bror va bror va
Citera
2020-03-05, 18:16
Medlem
HallonBerryys avatar
Någon som läst hela FUP? Finns det några starka bilder på kroppen? Obduktionsbilder? Vill helst slippa se sånt...
Citera
2020-03-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallonBerryy
Någon som läst hela FUP? Finns det några starka bilder på kroppen? Obduktionsbilder? Vill helst slippa se sånt...

Nej finns inget sånt
Citera
2020-03-05, 18:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nej finns inget sånt

Tyvärr har dom börjat censurera allting nuförtiden, speciellt efter elin krantz. Hade velat se skottskadan som gick genom käken på stackaren rozh.

Fö måste jag säga att somaliern sköt rätt bra, det va ett ganska stort avstånd han sköt på, kolla fupen var hylsorna ligger och var polisen ansåg att han sköt från.
Senast redigerad av shponglad 2020-03-05 kl. 18:59.
Citera
2020-03-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Tyvärr har dom börjat censurera allting nuförtiden, speciellt efter elin krantz. Hade velat se skottskadan som gick genom käken på stackaren rozh.

Fö måste jag säga att somaliern sköt rätt bra, det va ett ganska stort avstånd han sköt på, kolla fupen var hylsorna ligger och var polisen ansåg att han sköt från.

Stort avstånd? Det var inget jag uppfattade. Att hylsorna landar en bit bort är ju en annan sak. Det betyder ju inte att det måste varit så långt avstånd. Men ok du kanske har rätt. Nu har han ju 8 år till nästa gång haha.
Citera
2020-03-05, 21:58
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr

Hur nämns Dumle i polisens material rörande detta mord? Ligger t ex hans senaste grova vapenbrott helt utanför denna utredning?

Har samma fråga. Uppskattas om någon som läst/läser/tänkt läsa FUP återberättar vad som sägs om Mehdi (eller hur nu Dumles riktiga namn stavas).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in