2020-03-05, 12:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
K är ju delgiven misstanke tidigare och att hon inte åtalas nu betyder inte att hon är avskriven per automatik. Det är skilda beslut, men det kan ju såklart vara så atthon avskrivits, men då kommer det ju framgå senare.

I min uppfattning är hon avskriven, och det spelar noll roll om hon varit misstänkt inledningsvis.
Misstänkt blir man i syfte att utredas.
Man kan ju faktiskt ha avskrivit henne då oskuld kunnat bevisas?
Citera
2020-03-05, 13:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I min uppfattning är hon avskriven, och det spelar noll roll om hon varit misstänkt inledningsvis.

Det verkar finnas olika slags avskrivningar när jag studerar andra fall. "Avskriven", (det finns inte tillräckligt med bevis för åtal). "Helt avskriven", (Personen har bevisats vara oskyldig.) Men vi får se vad som händer i fortsättningen.
Citera
2020-03-05, 14:33
Medlem
Citat:
Han (sekretess D) är dock åtalad i detta.
Karin har inte blivit delgiven ett smack.

Har han blivit åtalad redan? Varför är inte namnet offentligt då?
Citera
2020-03-05, 14:58
Medlem
Vet att Fredrik Olafsen varit/var misstänkt i ärendet. Jag blev ju förhörd.
Citera
2020-03-05, 14:59
Medlem
Nyfiken på om mitt förhör finns med i Fup eller om det kommer ligga i slasken.
Citera
2020-03-05, 15:24
Medlem
Karin we love you.
Citera
2020-03-05, 16:36
Medlem
Combivals avatar
När man googlar på karin olsson lilja så kommer det upp bland annat en svartvit bild på en kvinna som ser ut att åka buss eller tunnelbana. Hon håller i en mobil. Är det Karin?

Jag jämför med bilden då hon påstår sig ha en blåtira, det är väldigt likt. Öronen är speciella.
Senast redigerad av Combival 2020-03-05 kl. 17:01.
Citera
2020-03-05, 17:47
Medlem
Citat:

Nu var det mer att jag korrigerade ett processrättsligt fel som du sa. Att man inte åtalas är inte samma sak som att inte längre vara misstänkt.

Sen vad gäller henne specifikt kan det vara så att hon är avförd ja, det var ju inte det jag sa om du hade valt att tolka mig rätt.
Citera
2020-03-05, 18:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nu var det mer att jag korrigerade ett processrättsligt fel som du sa. Att man inte åtalas är inte samma sak som att inte längre vara misstänkt.

Sen vad gäller henne specifikt kan det vara så att hon är avförd ja, det var ju inte det jag sa om du hade valt att tolka mig rätt.

Nej, det är jag som rättade ditt uttal.
Man kan nämligen inte vara fortsatt misstänkt (eller föremål för fortsatt utredning) om man avskrivits som misstänkt.
Citera
2020-03-05, 18:45
Medlem
Citat:
Han (sekretess D) är dock åtalad i detta.
Karin har inte blivit delgiven ett smack.

Jag gissar dock att fupen och målet kommer präglas av att vara bekräftat som anstiftansbrott, och det är ju spännande med tanke på att Karin förefaller vara avskriven.
Hoppas denna ekvation går ihop för dom som smutskastat henne från dag ett.

Förmodar att du kontrollerat detta i dag. Men vad är D åtalad för? Medhjälp eller annat?
Ja, men att K inte skulle åtalas det har vi fattat för längesedan. Det höll inte helt enkelt och det redan på ruta 1. Hörsägen har aldrig varit aktuellt i något fall som bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det verkar finnas olika slags avskrivningar när jag studerar andra fall. "Avskriven", (det finns inte tillräckligt med bevis för åtal). "Helt avskriven", (Personen har bevisats vara oskyldig.) Men vi får se vad som händer i fortsättningen.

Vilka fall då? Avskriven är samma som ej misstänkt längre. Så hela din teori är numera inaktuell.
Senast redigerad av Browser 2020-03-05 kl. 18:52.
Citera
2020-03-05, 19:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Förmodar att du kontrollerat detta i dag. Men vad är D åtalad för? Medhjälp eller annat?
Ja, men att K inte skulle åtalas det har vi fattat för längesedan. Det höll inte helt enkelt och det redan på ruta 1. Hörsägen har aldrig varit aktuellt i något fall som bevis.

Vet ej vad D fått underrättelse om, bara att. Det lär framgå lite senare.
Gissningen om annan brottslighet som upptäckts i samband med husis etc kan eventuellt stämma.

Nej, att utreda Karin som anstiftare verkar helt enkelt inte fungerat.
Båda rättsinstanser klargjorde att det inte finns några skäl att ens hålla misstanke på dom häktningsgrunder som åklagare lade fram.
Nu verkar det vara avskrivning som gäller, enligt Dagens Juridik, även om dom fått lite faktafel gällande frihetsberövande, då Karin faktiskt satt anhållen alldeles i början av ärendet.

Att Henrik pekat ut henne ser självklart ut, liksom polisens egen uppfattning sett till hennes historik.
Det kan dock vara felaktigt att hon i förväg ska ha kollat så Henrik varit ensam då angreppet skedde.

Jag blev säker på att Karin är oskyldig i samma veva som båda rättsinstanser sade att det inte finns fog för misstanke.
Man kan säkert säga en del om Karin´s levende och plats i samhället, men hon är nämligen ingen slug brottsling som kan städa undan ett anstiftande, och det är rent makabert att åklagaren fortsatt låst sig på henne när man istället borde gräva på Henrik istället.

Det är inte iqfiskmåsåklagaren som kommer få Billy fälld för skotten, utan det är NFC...
Citera
2020-03-05, 19:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Vilka fall då? Avskriven är samma som ej misstänkt längre. Så hela din teori är numera inaktuell.

Jag avvaktar tills jag får bekräftat att Karin helt är avskriven som misstänkt. Det tror jag inte kommer hända förrän det helt bevisats att motivet var ett helt annat. Tills dess är Karin fortsatt misstänkt i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in