Citat:
Det märkliga är att A*ron hörde att dörren låstes. Sen somnade han om. Hon måste alltså då låst upp igen och smugit ut, lämnat dörren på glänt och begett sig till möte med SD? Hon hade dessutom inte för vana att lämna barnen ensamma nattetid om jag läst rätt. Att mobilen är borta beror nog på att att hon 1) spelat in händelserna från det hon gick och/eller 2) att hon svarat på något meddelande från SD - exvis förslag på mötesplats.
Att HD skulle hamna i skottgluggen tror jag inte. Det kommer SD inte tillåta. De är partners in crime - HD vet vad som hänt. SD skyddar henne lika mycket som hon själv skyddar honom.
Edit: Jag tror hon låste dörren när hon gick ut. Jag tror också att SD var hemma i hennes bostad efter mordet. Om inte omgående efter mordet, så inom närmaste timmarna. Och jag tror att HAN lämnade dörren på glänt pga rädsla att väcka A*ron med låstningen. Tydligen hade den en melodi också när den låstes. A*ron visslade den melodin i ett förhör. Så troligen har SD varit inne och tassat.
Att HD skulle hamna i skottgluggen tror jag inte. Det kommer SD inte tillåta. De är partners in crime - HD vet vad som hänt. SD skyddar henne lika mycket som hon själv skyddar honom.
Edit: Jag tror hon låste dörren när hon gick ut. Jag tror också att SD var hemma i hennes bostad efter mordet. Om inte omgående efter mordet, så inom närmaste timmarna. Och jag tror att HAN lämnade dörren på glänt pga rädsla att väcka A*ron med låstningen. Tydligen hade den en melodi också när den låstes. A*ron visslade den melodin i ett förhör. Så troligen har SD varit inne och tassat.
Vi har tydligen läst olika förhör med Ar*n.
Ur förhöret jag läste; På kvällen när Lena gick ut vid 23:00-23:30 så säger
Ar*n att: "lät bara att hon låste upp".
I samma förhör beskriver han kodlåset; från insidan är det som ett vanligt
lås, ingen kod. Man vrider en gång åt ena hållet och en gång åt andra hållet,
inte ett varv.
På utsidan förklarade han; "man trycker in koden, blir det grönt på en liten
blupp och sedan låter det bip, bip, bip, bip".
Om SD skulle ha varit inne i huset, som du skriver och inte låst pga rädsla
att väcka Ar*n med låsningen. Kan verkligen det ljudet som hörs när man
låser utifrån, höras genom ytterdörren och upp på övervåningen och väcka
den förmodligen sovande Ar*n?
Jobbigt förstår jag. Glad jag inte behövde höra.