2020-03-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det märkliga är att A*ron hörde att dörren låstes. Sen somnade han om. Hon måste alltså då låst upp igen och smugit ut, lämnat dörren på glänt och begett sig till möte med SD? Hon hade dessutom inte för vana att lämna barnen ensamma nattetid om jag läst rätt. Att mobilen är borta beror nog på att att hon 1) spelat in händelserna från det hon gick och/eller 2) att hon svarat på något meddelande från SD - exvis förslag på mötesplats.

Att HD skulle hamna i skottgluggen tror jag inte. Det kommer SD inte tillåta. De är partners in crime - HD vet vad som hänt. SD skyddar henne lika mycket som hon själv skyddar honom.

Edit: Jag tror hon låste dörren när hon gick ut. Jag tror också att SD var hemma i hennes bostad efter mordet. Om inte omgående efter mordet, så inom närmaste timmarna. Och jag tror att HAN lämnade dörren på glänt pga rädsla att väcka A*ron med låstningen. Tydligen hade den en melodi också när den låstes. A*ron visslade den melodin i ett förhör. Så troligen har SD varit inne och tassat.

Vi har tydligen läst olika förhör med Ar*n.

Ur förhöret jag läste; På kvällen när Lena gick ut vid 23:00-23:30 så säger
Ar*n att: "lät bara att hon låste upp".

I samma förhör beskriver han kodlåset; från insidan är det som ett vanligt
lås, ingen kod. Man vrider en gång åt ena hållet och en gång åt andra hållet,
inte ett varv.

På utsidan förklarade han; "man trycker in koden, blir det grönt på en liten
blupp och sedan låter det bip, bip, bip, bip".

Om SD skulle ha varit inne i huset, som du skriver och inte låst pga rädsla
att väcka Ar*n med låsningen. Kan verkligen det ljudet som hörs när man
låser utifrån, höras genom ytterdörren och upp på övervåningen och väcka
den förmodligen sovande Ar*n?
Citera
2020-03-05, 16:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Att strafftiden sänktes får rättskemiskt centrum ta på sig då de inte kunde med säkerhet bestämma hur stor koncentration av tramadol det fanns i de inskickade vävnadsprovena. Det ledde till att överdosen av tramadol hos BO inte kunde enbart härledas till injectionsställena utan även till intag via munnen. Vilket i sin tur medförde att ett möjlligt självmord inte kunde uteslutas. Det som är märkligt är att i domen så är hovrätten övertygad att Abbe låg bakom mordet!
Ser du följt Abbe/Annies drama. Också övertygad om hans skuld vilket jag inte är med stefan i detta fall. Abbe blev endast lagförd för ett par grovt olaga hot och kvinnofridskränkning i HovR vill jag minnas? Allt föll på att dödsorsaken som du säger inte kunnat faställas. Hon hade intagit tramadol oralt vilket gjorde det osäkert om det var injektionen som var dödande.

Går man på det ärendet (vilket givetsvis inte går då andra parametrar ska in i ekvationen) så är Stefan snart en fri man.
Otäckt var att Annies dotter på tre år lämnades ensam med sin döda mor i flera timmar och sa "mamma sover" när första patrullen kikade in i brevlådan. Ett trauma som säkert kommer gnaga i den lilla flickan resten av livet.

Faller var f.övr, ett typexempel på våld i nära relationer vilket detta inte är eftersom det var BO som var stalkande ända in i vad HD hade för trosor på sig. LW hade psykiska problem.

Annie (BO) var tuff att sätta gränser för den efterhängsna och sjukligt aggressiva Blattelito (GM).
I det här fallet är Stefan Annie (MGM) som underligt nog väntade får länge att sätta gränser för den sjukligt efterhängsna Lena W (Blattelito)

Med Abbe/Annie ärendet som mall hade det varit Lena W som slog ihjäl Stefan bakom planket. Det är också anledningen till att dom hatdrivna roks-kärringarna ständigt snurrar till det med att försöka tysta ner att LW var drivande i konststycket att bli mördad av Stefan om det nu var han . .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-05 kl. 17:07.
Citera
2020-03-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OM de hade gjort det tillsammans så hade
det bästa varit att HD erkänt och skyllt på
psykisk terror från LW. Visat hennes
stalking på sociala media. Då hade hon
blivit dömd till vård och varit ute om några
år.
Men SD tror att han är så smart så att han
ska lyckas lura alla.
Big mistake?

Nja. Hon hade fått 18 år för mord om hon inte hade kunnat få till det att hon fick en psykos vid tillfället. Men något verktyg användes och mordvapen, mobiltelefon mm togs från brottsplatsen och gömdes. Så jag tror inte att det hade gått hem. Nuvarande läge kommer dock att få bägge fria. Tror jag. Planerat eller ej.

Sedan vet man aldrig vad som händer i en rättegång. När man läst FUP kan man tycka att det är uppenbart hur det ligger till men sedan går det inte alls som man tror. Det är vad som sägs i rätten som räknas. Och hur det sägs.
Citera
2020-03-05, 16:32
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu ligge jag lååååååånt efter, så detta kanske redan är avklarat.

Så här berättar AW om mammas mobil:

Aktbil 146, s 42-43
(min fetning)

"F: Mm okej. Mm. Kan du beskriva hur mammas telefon såg ut
A: Eh det är en Sony. Den va heter är liksom ljusgrå och den har som ett extra eh ... Den har
ett vanligt fodral, inge plånboksfodral, och sen så på baksidan äre som en liten ficka så hon
kan ha kort i och så.

F: Hade hon kort i fickan?
A: Eh ja.
F: Mm. Vad var det för kort?
A: Eh jag minns inte helt men ja kanske bankkort, kanske legitimation.
F:Mm.
A: Men sen om hon inte hade sina kort där hade hon det oftast i plånboken eller va heter
väskan.
F: Mm okej. Och vad var det för färg på ... ?
A: På fickan?
F: Ja.
A: Eh svart.
F: Svati. Mm.
A:Gummi
"

Det troligaste är att bankkortet åkte med hela mobilfodralet. Inte att hon blev bestulen. Försvaret måste förstås ta upp detta, men det blir nästan patetiskt.

Det finns väl ingen som tror att det är rånmord bakom ett plank?

Inget är väl stulet hemifrån, inget uttaget, inga smycken eller annat är borta.
Vem krossar någons huvud för ett rån från någon som man inte ens vet har pengar på kontot?

Och hon har gått ut frivilligt. Finns inga tecken på kamp. Ingen har sagt sig bett om ett möte med henne mitt i natten. Bara mördaren, uppenbarligen...

Andra förklaringar är extremt långsökta. Särskilt när man har sett hur SD terroriserat sina barn, henne, vänner, arbetskamrater och grannar. Grannar, som bland annat består av vuxna män som är LIVRÄDDA för honom.

Och sen alla hans nattaktiviteter och absurda förklaringar.
Citera
2020-03-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vi har tydligen läst olika förhör med Ar*n.

Ur förhöret jag läste; På kvällen när Lena gick ut vid 23:00-23:30 så säger
Ar*n att: "lät bara att hon låste upp".

I samma förhör beskriver han kodlåset; från insidan är det som ett vanligt
lås, ingen kod. Man vrider en gång åt ena hållet och en gång åt andra hållet,
inte ett varv.

På utsidan förklarade han; "man trycker in koden, blir det grönt på en liten
blupp och sedan låter det bip, bip, bip, bip".

Om SD skulle ha varit inne i huset, som du skriver och inte låst pga rädsla
att väcka Ar*n med låsningen. Kan verkligen det ljudet som hörs när man
låser utifrån, höras genom ytterdörren och upp på övervåningen och väcka
den förmodligen sovande Ar*n?
I ett av förhören låste hon och han sa att han hörde henne borsta tänderna med eltandborsten.
Citera
2020-03-05, 16:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja. Hon hade fått 18 år för mord om hon inte hade kunnat få till det att hon fick en psykos vid tillfället. Men något verktyg användes och mordvapen, mobiltelefon mm togs från brottsplatsen och gömdes. Så jag tror inte att det hade gått hem. Nuvarande läge kommer dock att få bägge fria. Tror jag. Planerat eller ej.

Sedan vet man aldrig vad som händer i en rättegång. När man läst FUP kan man tycka att det är uppenbart hur det ligger till men sedan går det inte alls som man tror. Det är vad som sägs i rätten som räknas. Och hur det sägs.

Jag menar att OM de planerat det hade
det varit bättre att få det att se ut som
om HD hade fått en psykos.

Hon kanske faktiskt fick en psykos och
SD sedan försökt ”hjälpa” henne genom
att manipulera BP?
Citera
2020-03-05, 16:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Vet inte hur din verklighet ser ut, och den vill jag helst inte se. Men på RIKTIGT, du fortsätter att hävda att det är hennes eget fel. Ja man ska vara två för att dansa tango. Men oavsett är det ett mord........oavsett dina fina vokabulär så är det EN mördare och det kan du inte komma ifrån. Men blundar gör du......

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Skulle du kunna vända på ditt påstående? Om SD fått hjälp så hade Lena levt idag?
Men det tar nog emot för dig att resonera så för det är Lenas eget fel att hon mördades.

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Lena grävde sin egen grav.
Under flera år av ondskefulla hot och trakasserier mot HD tog hon ytterligare några rejäla spadtag på sin grav. Samtidigt som hon likt en hamster sparade dödshoten som blev svaret på hennes perversa aktiviteter i HDs underliv.

Gravens djup ökade väsentligt vid dödshoten som efterföljde hennes grävande i HD,s underliv.

Beter man sig som LW skulle dom presumtiva mördarna i befolkningen öka betänkligt.

Så är verkligheten så det är bara bita i det sura äpplet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-05 kl. 16:53.
Citera
2020-03-05, 16:54
Medlem
T34Panzers avatar
Dagens rapport från rättssalen:

” Det här är något av det värsta jag hört och sett. Värre än en begravning. Det gör ont i ens förälders hjärta att höra A’s förhör.

Hans mormor, hans pappa, hans morbror Ola, hans farmor och farfar torkar tårarna, så även polisen.”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-05 kl. 17:12.
Citera
2020-03-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

” Det här är något av det värsta jag hört och sett. Värre än en begravning. Det gör ont i ens förälders hjärta att höra A’s förhör.

Hans mormor, hans pappa, hans morbror Ola, morsa hans farmor och farfar torkar tårarna, så även polisen.”

Vem är A?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Hans mormor, hans pappa, hans morbror Ola, morsa hans farmor och farfar torkar tårarna, så även polisen.”
Jobbigt förstår jag. Glad jag inte behövde höra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det märkliga är att A*ron hörde att dörren låstes. Sen somnade han om. Hon måste alltså då låst upp igen och smugit ut, lämnat dörren på glänt och begett sig till möte med SD? Hon hade dessutom inte för vana att lämna barnen ensamma nattetid om jag läst rätt. Att mobilen är borta beror nog på att att hon 1) spelat in händelserna från det hon gick och/eller 2) att hon svarat på något meddelande från SD - exvis förslag på mötesplats.

Att HD skulle hamna i skottgluggen tror jag inte. Det kommer SD inte tillåta. De är partners in crime - HD vet vad som hänt. SD skyddar henne lika mycket som hon själv skyddar honom.

Edit: Jag tror hon låste dörren när hon gick ut. Jag tror också att SD var hemma i hennes bostad efter mordet. Om inte omgående efter mordet, så inom närmaste timmarna. Och jag tror att HAN lämnade dörren på glänt pga rädsla att väcka A*ron med låstningen. Tydligen hade den en melodi också när den låstes. A*ron visslade den melodin i ett förhör. Så troligen har SD varit inne och tassat.

Håller SÅ med dig i den teorin! Vilken människa skulle lämna dörren på glänt mitt i natten och ge sig i väg - oavsett om man har barn eller inte? Så ja... Nog har han varit inne och tassat. A*ron berättar i förhör att han vaknade av nånting från nedervåningen men somnade om. Han visste inte vad det var som lät, han var för trött för att kolla. Och han berättar också att han har för vana att vakna av att nånting låter och ger exempel på att han kan vakna av att hans pappas bälte åker ner från stolen och slår i golvet.
Citera
2020-03-05, 17:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OM de hade gjort det tillsammans så hade
det bästa varit att HD erkänt och skyllt på
psykisk terror från LW. Visat hennes
stalking på sociala media. Då hade hon
blivit dömd till vård och varit ute om några
år.
Men SD tror att han är så smart så att han
ska lyckas lura alla.
Big mistake?
Det är väl inte osannolikt det blivit dråp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in