2020-03-04, 18:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vi vet ju att den nyttiga idioten Jerry nosat hållande id på folk i tråden. Så SD hör ett uselt illa dolt hot mot personer hör. Men det är viktigare för vissa i tråden att svartmåla LW än diskutera den åtalade.

Sunt.

Finns det någon bokstavkombo för beteendet trälen JG uppvisat? Varför kunde han inte låta bli att nosa identiteter?

---------
Spoilern innehåller länk till FUP och Sammanfattning
Citera
2020-03-04, 18:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast de flesta vittnen kommer inte följa rapporteringen och de är ju inte i rättssalen, så nja jag är tveksam. Gör att invagga någon bör den ju ges en chans bli det.

Jag tror helt enkelt att de hade en mindre bra dag samt att de i tråden blåsta upp till gurun. Sånt är mänskligt.

Inget av vad de gjorde överraskade, de gick med en del. Sedan ska vi komma ihåg att den åtalade kan, i detta fall håller, påverka Advokatens utförande.

Vittnena behöver inte närvara eller läsa rapportering från rättegången. Det kommer gå från mun till mun nu hur kassa försvarsadvokaterna är. Det gör det redan nu i tråden märker jag. Men försvarets fasad behöver inte stämma med verkligheten. Det borde väl vi som följt detta fall veta vid det här lager. SD med sin fasad som Mr. Nice var den raka motsatsen har det visat sig.
Citera
2020-03-04, 18:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lam återgivning av NA, eller medveten PK-strategi...?

”Åklagaren saknar ett protokoll som de anser behövs redovisas för att slutföra sin sakframställan. Den kommer att göras imorgon istället. Imorgon kommer troligen även ett första målsägarförhör att spelas upp.”

Min källa:

Försvaret har inte lämnat in handlingar och det betyder att då åklagaren måste ha dessa så kan inte förhandlingarna fortsätta mer idag. Åklagaren måste nu lämna in ett tilläggsprotokoll pga att försvaret ställt till det med uppgifter som inte dem tidigare kläckt ur sig - trots dom fått såååååååå lång tid på sig”.

NA har varit PK sen den gången de gick i bräschen och vågade visa muhammedteckningarna. Och Ströman är en katastrof. Men det KAN ju finnas fler förklaringar: SD kanske är bästis med några som jobbar där. Och då är de kanske rädda?

Bra att vi har våra egna rapportörer! Fint med ljusen! Tack!
Citera
2020-03-04, 18:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon var nog inte i tagen av att packa till Norge redan. Men visst fanns det en ryggsäck som innehöll en massa grejor? Kanske den var mer som en dagsutflykts-ryggsäck?

Hon hade packat med enligt lille sonen. Det är svårt att inte gråta när man läser barnens förhör/intervjuer.
Citera
2020-03-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vittnena behöver inte närvara eller läsa rapportering från rättegången. Det kommer gå från mun till mun nu hur kassa försvarsadvokaterna är. Det gör det redan nu i tråden märker jag. Men försvarets fasad behöver inte stämma med verkligheten. Det borde väl vi som följt detta fall veta vid det här lager. SD med sin fasad som Mr. Nice var den raka motsatsen har det visat sig.

Om din teori skulle stämma faller den efter första vittnet som satts på plats, så jag säger de är vanliga advokater.
Citera
2020-03-04, 18:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Absolut har det nog varit så. Men hur försvaret motiverade det - det inte skulle varit Stefan som tagit det då han hade eget bankort är ju rätt lamt, nåt i stil vad ett barn skulle kunna säga.

Nu har han tillgång till 90:- i veckan, så nu behöver han inget bankkort. Det blir nog sötsaker för hela slanten. Man tänker på alla bilder med bullar, kakor, tårtor han hävt i sig på GC-turer och så tänker man på KGB-förhören han utförde på sitt barn. Fruktansvärt.
Citera
2020-03-04, 18:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD vägrade lämna ut lösenord
Under *-18 fantiserade jag om att det skulle anses som ett väldigt misstänkt beteende om SD t ex skulle vägra lämna ut lösenord till utredarna och idag får jag se i tråden att det var precis det han gjorde! Först är han medgörlig och går med på det för att sedan ändra sig. Hur tänkte han där?

SD:s Gym-besök
Jag tror att SD faktiskt kan ha varit inne vid Gustavsviks gym för att "låna" hantlar på obestämd framtid för att ge till Ar*n i födelsedagspresent - ett bra lockbete som inte LW kan motstå? Antagligen kan det ha varit diskussioner om hantlar mellan LW och SD eftersom hon letat efter såna på Stadium under fredagen.

Försvunna mobilen
När det gäller LW:s försvunna mobil tror jag SD främst tog den för att gå igenom och radera bitvisa delar av deras konversationer i Telegram för att det skulle synka med det han sparat i sin egen mobil.
Konversationen som återskapats från LW:s Telegramt ser inte helt logisk ut. Det verkar som att delar fattas.

Mordskorna
Var det de blå skorna som hade LW:s blod under plösen? Är det skorna han hade på fötterna när han återkallades till förhör hos polisen och hann knäppa över 900 bilder? www.bildtagg.se/bild/fc5pnrgddiloa699oduq3cq Kyligt!

Felsägning från HD?
HD:s väninna TB berättar i förhör att H sagt att de har berättat för barnen att polisen kan komma att hämta S för att han var den sista som SÅG L*ena. TB berättar också att i april verkade HD nöjd och glad med JS, men sen hände något. (aktbil 150 s 21)

------------

Länk till Nonada's cloud där FUP kan läsas online och/eller laddas ned
http://www.jottacloud.com/s/14754672...f9174ca89c0b8a

Sammanfattning på en sida som kan läsas direkt online (och laddas ned):
https://docdro.id/A4V1hJc

Länk till Nonada's Cloud med FUP finns på sid 14

För nytillkomna som varken vet vem den mördade eller den huvudmisstänkte är, så finns info på sid 23-25

Geocaching upptar en stor del av de inblandades liv och det finns en ofantlig mängd med bilder och text från de personer som figurerat i utredningen på deras GC-konton som ger en fingervisning om personligheterna.

Sid 2 finns länk till offrets GC-sida
Sid 6 länk till den misstänktes sida
Sid 7 länk till den tidigare medmisstänkta sida
Sid 8 länk till kompisen JG:s sida

Stämningsansökan läs online och/eller ladda ned
https://docdro.id/xCp0Fwi

Du är en klippa som kommer in med alla dina länkar och tolkningar nu som alltid, Honan6!

Du har precis som Nötis alltid: Stängt grindarna till Pentagon. Din inbox är full. Men kan maila sen.
Citera
2020-03-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Även med hennes lock och pock så är det så. Kanske deras fruar hade något att säga också
Det låter ändå som det triggade henne särskilt med gifta män då hon hade stor tillgång till ogifta män.

"Ester berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att
hämta en tröja.
Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa.
När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp
till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i Esters säng.

Ester säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras
överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå.
Ester tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng.
Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på
killen.
Ester säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till
konflikt mellan dem. "
Och med det menar du att hon bär ansvar för att SD valde att vara otrogen mot sin fru.. Män har ingen egen vilja och moral som de kan rätta sig efter?
Citera
2020-03-04, 18:58
Medlem
Rumpis78s avatar
Förlåt för en förmodligen dum fråga; men vad menas med "tg" som det skrivs om både här och där?
Citera
2020-03-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Förlåt för en förmodligen dum fråga; men vad menas med "tg" som det skrivs om både här och där?
tg är smeknamn på SDs fru och betyder tant gredelin. GC-gänget kallade henne det och likaså vänner, SD och LW.
Citera
2020-03-04, 19:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag har faktiskt läst med "olika ögon" men det börjar skava rejält när han ljuger om personnr och var han bor. Det är för många osanningar i omlopp plus lite annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Var framgår det att han ljuger om sitt personnummer och var han bor? Hittade inget om det i förhören.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är verifierat i förhören, hittar det inte just nu. Han uppgav annat namn (och ev pers.nr). Denne person bodde på en annan adress.

Samtidigt - vad är oddsen att han lyckas rabbla upp ett personnummer på någon person som faktiskt visar sig bo i Örebros närområde? Odensbacken eller Sköllersta var det väl.

A 145, sid 12-14

”Han svarar att han bor i Vivalla men kan inte riktigt redogöra för vart,vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta .”
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-03-04 kl. 19:08.
Citera
2020-03-04, 19:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Motiv?

Ur långt mail från LW till HD 2017-03-31

"...Vi har de senaste åren träffats nästan varje dag,
kortare eller längre stunder, öppet eller privat.
Chattar timmar varje dag, ofta flera videochattar,
inte sällan intima, ibland videochatt när du legat
bredvid i sängen, även nu i närtid.

... Du behöver inte förlåta mig, det var inte det jag
menade när jag sa förlåt igår, det var ingen begäran
om din förlåtelse. Jag framförde min ursäkt och hoppas
du tar med dig den
."

Aktbilaga 164, s 1538
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:20fbc479a922735bbb05de83e85b191b

Samtidigt som hon bönar, ber och hotar
SD att han inte ska lämna henne.
Så mycket var hennes ursäkt värd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in