2020-03-03, 23:50
Bannlyst
Hans senaste låt var grym. Den mannen hade gjort mycket mer....
Citera
2020-03-03, 23:50
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Nej det säger WHO inte. WHO säger att 3,4% av alla rapporterade 19-nCoV-infekterade har avlidit.

Det är ett rent konstaterande av vilka siffror som inrapporterats.

Det besvarar alltså inte frågan "hur stor del av de som smittas av 19-nCoV förväntas avlida?"

Det har helt säkert också dött MYCKET fler smittade i Kina (nog också i andra länder) än rapporterats.
Citera
2020-03-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Vårdpersonal skall ha beviljats en SEMESTER NYLIGEN TILL NORRA ITALIEN från Region Östergötland.

DETTA MÅSTE GRÄVAS I OCH LYFTAS

Verkar ju helt sjukt. Något är MYCKET MYCKET MÄRKLIGT

WTF?? Skandal!!
Citera
2020-03-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Hoppas att någon säger att de är dumma och inte får åka.

Smittskydds ansvarige säger att UD inte avråder från att åka....och hoppas de är försiktiga.

Herre min jävla gud
Citera
2020-03-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen för helvete!!! varför är det himla SÅ viktigt för flera av er att inte ta på alvar att WHO i dag väljer att gå ut och meddela att Corona Virus har en dödlighet på 3.4 (och inte 0.2% som vanlig influensa)
De är förnekare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luke69
WTF?? Skandal!!

Det är helt sjukt detta. De måste ju pudla. Något är absurt fel.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
30 st minst. Om en vecka är det förmodligen 100-150.

Ja 6 stycken till eftermiddagens skörd så nu är det 30 st upptäckta fall. Oupptäckta antalet är oklart.

Tisdagen blev alltså en fördubbling i ett svep.
Citera
2020-03-03, 23:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så är de fattiga i norra Italien då? Eller är det snarare så att det är 25 000 smittade i Italien och inte 2500?

Jag vet inte.
Men uppenbarligen så är norra Italien en smitthärd.

Likaså Iran.

Men ur Italien borde vi få ut data även om Italienare har en jäkla slacker mentalitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona1
Mitt första inlägg och följt detta under flertal dagar och vet en del om smitta.
Obefintlig spridning vet vi ännu inget om för detta är bara början i Sverige och dem som hittills blivit smittade i Sverige är troligen rätt frisk och i god form. Finns garanterat flertal som
är smittade som ej har symtom eller fått detta ännu. Symtom kan dröja upp till flertal dagar, viss studie indikerat upp till 24 dagar. Vanlig droppsmitta handlar detta inte om, nej jag ser det inte som vanlig droppsmitta. Nej världen kommer inte utrotas men befarar flertal dödsfall speciellt dem med hög ålder och notera dödsfall kommer ske på yngre men inte i lika stor omfattning. Jag tillhör dem som är djupt oroad och värnar mina medmänniskor och mina anhöriga. I Sverige verkar det bara testa dem som har symtom och varit i länder med hög utbrott eller varit i kontakt med någon som fått positivt svar. Varför man bara testar så lite är för att vi troligen inte har kapacitet till att testa fler. Folkhälsomyndigheten ligger flertal steg efter och nej blir detta ett stort utbrott kommer svensk sjukvård inte klara av detta, det utgår jag från mina egna erfarenheter och gjort mig så förberedd jag kan på detta virus. Detta innefattar isoleringens plan om det behöves, undvika resor, göra rutin för tvätta händer och lära mig inte ta på ansiktet, dagligt intag av C-vitamin (en brus om dagen), mask som jag vet hur man skall hantera, följa utveckling och inte få panik men vara realist 😷

Du skriver att du vet en del om ”smitta”, men jag förmodar att du menar olika smittor.
Du skriver vidare att du har ”egna erfarenheter”. Man undrar förstås vad du har för erfarenheter?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Vårdpersonal skall ha beviljats en SEMESTER NYLIGEN TILL NORRA ITALIEN från Region Östergötland.

DETTA MÅSTE GRÄVAS I OCH LYFTAS

Verkar ju helt sjukt. Något är MYCKET MYCKET MÄRKLIGT
Konstigt. Hur pass nyligen?

Senaste fallet i Oregon som är människa-människa-smittat utan att någon varit ute o rest, är sjukvårdspersonal.
"in the field" sa en kvinna i inspelat samtal. Det tolkar jag som sjukvårdspersonal. Det vore illa om vilket land som helst får många sjuka av personalen.

Börja på 7:36 för presskonferens och sen hoppa fram till nästa klipp m telefonsamtalet.
https://youtu.be/9isRSxG8ccU
Citera
2020-03-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Konstigt. Hur pass nyligen?

Senaste fallet i Oregon som är människa-människa-smittat utan att någon varit ute o rest, är sjukvårdspersonal.
"in the field" sa en kvinna i inspelat samtal. Det tolkar jag som sjukvårdspersonal. Det vore illa om vilket land som helst får många sjuka av personalen.

Börja på 7:36 för presskonferens och sen hoppa fram till nästa klipp m telefonsamtalet.
https://youtu.be/9isRSxG8ccU

Nyss. De skall åka denna veckan!
Det är helt sjukt.
Citera
2020-03-03, 23:54
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Polisen i UK har nu förberetts på att under en period framåt enbart arbeta med "mycket allvarliga brott" och istället fokusera på att försöka upprätthålla allmän ordning.

Tidigare idag rapporterades det att UK räknar med att 20% av befolkningen kommer att ligga sjuk i corona samtidigt, då det peakar. Det är var 5:e person!

Gillar faktiskt att UK planerar för det vi innerst inne alla vet kommer att ske, och pratar om det.

Jag tänkte just samma sak. Och de talar öppet om troliga scenarion där städer sätts i karantän. Precis det som fungerar med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in