2020-03-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
***ETT AXPLOCK AV HÄNDELSER FRÅN ITALIEN DAG ***

- Antalet smittade ökade med 428 personer jämfört med igår. Ytterligare 27 dödsfall registrerades och den totala siffran är nu uppe i 79 döda.
- Skolor har evakuerats.
- Masker delas ut till medborgarna i de mest utsatta delarna av Italien, de så kallade "röda zonerna"
- En domstol i Milan stoppar alla civilrättsliga mål efter att två domare blivit smittade. Sanering av byggnaden pågår.
- Flera fotbollsspelare i Italiens högsta serie har smittats. Vissa fotbollsmatcher kommer att spelas på tomma arenor.
- Många evenemang har ställts in runt om i Italien.
- Ekonomiska stödåtgärder för familjer och företag i den röda zonen är på gång.
Åh herregud.
Det folk måste förstå är att det finns imget som på minsta sätt antyder att Sverige skulle klara sig bättre.
Folk måste lära sig vad exponetiell till växt betyder. Här är en kort film sim förklarar fenomenet:
https://m.youtube.com/watch?v=byk3pA1GPgU

Samt alla börja praktisera
SOCIAL DISTANS!!
Citera
2020-03-03, 20:41
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjauser
Orkar inte läsa igenom hela tråden.
Men, hur är det med skyddsmasker, fungerar de eller inte?

Andningsskydd fungerar. Munskydd har däremot bristande funktion. Krävs dock att du vet hur du tar på och av dig andningsskyddet så du inte smittar dina händer som du sedan pillar med i munnen, ögonen eller näsan.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det verkar vara väldigt dubbelt i USA ännu så länge. Trump-fantasterna är fortfarande inne på att det är någon form av uppblåst Hoax av demokraterna för att stoppa Trump. Sett mass högertroll som babblar om att det är mindre farligt än influensa, som tror att de haft det redan innan jul för då var de minsann sjuka i familjen osv, att det bara är en Media/Vänster-konspiration riktad mot Trump. Men det lär ändras snart.
Hur ser det ut med smittspridningen i USA då?
Vad jag förstår jobbar de i alla fall hårt med både vaccin och medicin mot sjukdomen.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är det sant att den här viruset ger en permanenta lungskador och förstört immunförsvar även om man får milda symptom??????

Nej det är inte sant.
Däremot så lämnar inte viruset din kropp, och du kan dessutom få infektionen igen. Då kan den ge sig på hjärta, hjärna och andra funktioner i kroppen om den inte gör det första varvet.
Citera
2020-03-03, 20:42
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Med tanke på din juvenila retorik samt "men den har potential att bli mycket värre", så förstår jag hur lätt media kan påverka. Antar att den kommer mutera i din förutbestämda värld.
Men oroa dig inte läkemedelsindustrin älskar dig, några miljarder till i bufferten skadar inte.

Att leva/kurera naturligt fungerar inte, för det är inte patenterbart.

Angående mutationer, ibland är det kanske bättre att den man debatterar med får tillgång till samma information som man själv har, det blir enklare då.

Om mutationen av SARS-CoV-19

https://www.gisaid.org/epiflu-applications/next-sars-cov2-app/

Tala till bönder på bönders vis och till lärde på Latin, angående juvenil retorik. Titta gärna på länken jag skickade dig angående mutationer.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Island: 11 fall på 364000 invånare. Det motsvarar 302 fall i Sverige...

It ain’t over until the fat lady sings” 30 fall i Sverige nu, det kommer att öka betydligt över hela världen... man ska ju inte säga hej förrän man är över bäcken”
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2020-03-03 kl. 20:58.
Citera
Medlem
Jesusmarychains avatar
Största omställningen för mig som är lite pillig med händerna (mot mig själv dvs) blir att som snusare börja slicka upp prillan med tungan så man eliminerar all kontakt med fingrar och mun. Stön, blir en omställning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej det är inte sant.
Däremot så lämnar inte viruset din kropp, och du kan dessutom få infektionen igen. Då kan den ge sig på hjärta, hjärna och andra funktioner i kroppen om den inte gör det första varvet.
Lämnar det aldrig kroppen?? Varför friskförklaras vissa då?
Citera
2020-03-03, 20:43
Medlem
Citat:
När man ser dessa siffor och att det lär bli värre, hur kan vissa av er att gå till jobbet och skola som vanlgit??! Är ni inte ängsliga??
För ser du på det rationellt och nyktert så är det ofarligt för över 80% av befolkningen.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Deppigt. Klorin?

Tvål och vatten är effektivt.

Handsprit hjälper till att skada virusets hölje så du kan använda vanlig handsprit också.

Googla på cironavirus + handsprit
Eller
covid-19 + handsprit
Så kan du läsa från olika källor om hur handsprit fungerar på virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Vanlig tvål och vatten. Tvåla in ordentligt och ha tvålen 30 sekunder innan avsköljning.
Trodde det stod 30 minuter😮 skämt å sido lärde mig tvätta av en dansk reklam (typ anslagstavlan) för barn. Av nån anledning minns jag det så bra. Tvåla tummar och handflata, mellan fingrar, naglar, ovansida avsluta med handleder. Lödder lödder skölj! 🧴🚽
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Lämnar det aldrig kroppen?? Varför friskförklaras vissa då?

Ja varför gör de det.
Jag begriper det inte. Jag gissar på politiska och ekonomiska skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in