2020-03-03, 18:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
[/spoiler]
Ett intressant vittnesmål om det inte vore för att paret befann sig på resande fot då, den 16e.
Säg att vittnet iakttog mannen den 15e, på fm. Även denna dag faller bort, här på MGMs uppkoppling; se Aktbilaga 145 s 170:

"Från klockan 06.59.09 fram till 08.09.44 kopplar *7666 upp mot masterna Länshuset SV 240°, D*ottninggatan 25 SV 220° och ÖR S*ortorget 22 SV 240° vilket är master som troligen täcker in Stefans arbete (D*ottninggatan 38).
Mellan klockan 08.38.38-08.54.22 kopplar *7666 upp mot masterna L*dugårdsängen SV 240° och L*dugårdsängen S 200°.
Klockan 09.37.18-12.15.52 kopplar *7666 upp mot masterna Länshuset SV 240°, D*ottninggatan 25 SV 220° och ÖR S*ortorget 22 SV 240° vilket är master som troligen täcker in Stefans arbet
e."

Tack.
Nu är jag lite trött och orkar inte sätta mig in i detaljerna, ska granska lite noggrannare (oja, allt som man vill kolla noggrannare), men jag ser att det verkar vara en lucka i tiden:

"Klockan 09.37.18-12.15.52----- Stefans arbete.
Klockan 13.25.36-13.39.21------- Pilängen

Jag ser på kartan att från Stefans jobb till Pilängen är det inte raka spåret, och jag läste någonstans att de ofta cyklade mellan olika projekt. Han skulle kunnat ha lämnat mobilen någonstans under dagen och gjort en avstickare för att leta rätt på mobilen.

Aa, lite långsökt kanske...
Citera
2020-03-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En uppdatering ang Huvudförhandlingsplanen.

Är väldigt oroad av att HD endast frågas ut under 15 minuter... När jag läser igenom alla förhören med henne så borde det väl vara intressant att inför skranket visa hur ofta hon säger "jag vill inte svara på det", "jag minns inte det".
Citera
2020-03-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Är väldigt oroad av att HD endast frågas ut under 15 minuter... När jag läser igenom alla förhören med henne så borde det väl vara intressant att inför skranket visa hur ofta hon säger "jag vill inte svara på det", "jag minns inte det".
Alla dessa tider är väl inte skrivna i sten vad jag kan tänka mig... vissa förhör kanske kommer att dra ut mycket på tiden speciellt med HD och JG.
Citera
2020-03-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Alla dessa tider är väl inte skrivna i sten vad jag kan tänka mig... vissa förhör kanske kommer att dra ut mycket på tiden speciellt med HD och JG.

Räknar du ihop den beräknade vittnestiden mot de 20 dagar man satt, så ser du att det finna flera dagar - ganska många dagar - som man kan ha i reserv. Så övertid på förhör gör inte så mycket, tvärtom så verkar åklagaren räkna med det.
Citera
2020-03-03, 18:27
Medlem
Citat:

Hoppas det!! De senaste dagarna har jag/vi läst förhören med HD och slås av ur ofta hon inte minns eller vill svara på frågor men samtidigt kan redogöra klart och tydligt på "ofarliga" frågor.. Retsamt om hon ska få komma undan med det..
Citera
2020-03-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Räknar du ihop den beräknade vittnestiden mot de 20 dagar man satt, så ser du att det finna flera dagar - ganska många dagar - som man kan ha i reserv. Så övertid på förhör gör inte så mycket, tvärtom så verkar åklagaren räkna med det.
Det är nog en del pluggande nu för att komma ihåg vad som sagts i tidigare förhör!
Citera
2020-03-03, 18:34
Medlem
Citat:
Det är nog en del pluggande nu för att komma ihåg vad som sagts i tidigare förhör!
Jo, det blir nog lite kvällsläsning för att läsa in sig på nästa dags förhör. Den här föreställningen lär kosta staten hur mycket som helst i arvoden till advokaten. Åklagaren har sin månadslön - men övertiden lär kosta där med.
Citera
2020-03-03, 18:35
Medlem
Citat:

Någon som vet hur många biträden åklagaren har? När det är omfattande så brukar det vara flera som hjälps åt med detaljerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Hoppas det!! De senaste dagarna har jag/vi läst förhören med HD och slås av ur ofta hon inte minns eller vill svara på frågor men samtidigt kan redogöra klart och tydligt på "ofarliga" frågor.. Retsamt om hon ska få komma undan med det..
Undvikande svar (om några) speciellt när det gäller vad hon och SD pratat om, nog svårt att veta vad han svarar och vad de kommit överens om.
Citera
Medlem
SDs svar när han förhörs av polisen 2017 visar så tydligt hur han saknar ett normalt tankesätt kring vad som är okej att göra och inte, att han har en allvarligt bristande empati, att han saknar de spärrar normala människor har och att han resonerar på ett mycket avvikande sätt.

Polisen förhör honom om de skador han fysiskt åsamkat Lena och han är mån om att förklara att han faktiskt hade ett resonemang bakom att han blev fysiskt våldsam. Jag tror att han på riktigt har uppfattningen om att denna förklaring är "rimlig" till varför fysiskt våld brukades, vilket den ju ABSOLUT inte är. Ur SDs polisförhör ang LWs ofredande/misshandelsanmälan:

"Anledningen till att han tog tag i henne var att försöka få ut henne och att på ett tydligt sätt visa henne att han var fysiskt starkare än henne.
(...)

De stod i hallen några minuter och pratade. Stefan är osäker på om han trampade henne på foten vid detta tillfälle eller om det var vid något annat tillfälle. De lämnade varandra med en viss samsyn om att det skulle respektera varandra och att Stefan skulle undvika att använda våld för att lösa deras problem.

Stefan uppger att han ville vara tydlig med att han var starkare och att hon skulle upphöra med sina hotelser mot honom.

Lena har vid flera tillfällen hotat Stefan med att avslöja deras relation för Stefans fru. Stefan ville inte att hans fru skulle få reda på detta och ville därför vara tydlig med att han inte accepterade hennes hot om att avslöja relationen.

Stefan förnekar brott då han inte ha för avsikt att skada Lena. Tillfället som nämns att han skulle trampat Lena på foten var ett sådant tillfälle att han "markerade" att hon skulle sluta hota honom.

Stefan och Lena har under en längre tid ha en hemlig relation och att den aktuella dagen hade Lena bestämt att Stefan skulle berätta om relationen för sin fru. Lena ville att Stefan skulle "lägga alla kort på bordet."
Citera
2020-03-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Snillen spekulerar (kanske överdrev lite där)
Jag funderar på vad tusan som händer om ingen blir dömd. Hemska tanke.
Tänk all info som kommit fram genom FUP och här i tråden. Det finns många som har delgivit info som förmodligen inte är helt osanna.
Oavsett skyldig till mord eller inte så har det ju framkommit många hemska saker som MGM har gjort å hotat med. Både mot nära och sina kära. Sånt kan väl inte bara rinna ut i sanden om han döms som oskyldig. Eller??? Den killen vill iaf inte jag ha i min närhet.

Håller med dig.

Håller alla tummar på att han åker in så det ryker om det.

Han kan sen spendera de närmsta 20-30 åren med att spela schack på Kumla tillsammans med det redan där existerande "schackgänget" som består av Helge Fossmo och Fadimes pappa/mördare. (kuriosa: även Lasermannen brukar delta, glömde nästan honom. Skojar inte, dessa är faktiska medlemmar i de regelbundna schackträffarna på Kumla)
Citera
2020-03-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
SDs svar när han förhörs av polisen 2017 visar så tydligt hur han saknar ett normalt tankesätt kring vad som är okej att göra och inte, att han har en allvarligt bristande empati, att han saknar de spärrar normala människor har och att han resonerar på ett mycket avvikande sätt.

Polisen förhör honom om de skador han fysiskt åsamkat Lena och han är mån om att förklara att han faktiskt hade ett resonemang bakom att han blev fysiskt våldsam. Jag tror att han på riktigt har uppfattningen om att denna förklaring är "rimlig" till varför fysiskt våld brukades, vilket den ju ABSOLUT inte är. Ur SDs polisförhör ang LWs ofredande/misshandelsanmälan:

"Anledningen till att han tog tag i henne var att försöka få ut henne och att på ett tydligt sätt visa henne att han var fysiskt starkare än henne.
(...)

De stod i hallen några minuter och pratade. Stefan är osäker på om han trampade henne på foten vid detta tillfälle eller om det var vid något annat tillfälle. De lämnade varandra med en viss samsyn om att det skulle respektera varandra och att Stefan skulle undvika att använda våld för att lösa deras problem.

Stefan uppger att han ville vara tydlig med att han var starkare och att hon skulle upphöra med sina hotelser mot honom.

Lena har vid flera tillfällen hotat Stefan med att avslöja deras relation för Stefans fru. Stefan ville inte att hans fru skulle få reda på detta och ville därför vara tydlig med att han inte accepterade hennes hot om att avslöja relationen.

Stefan förnekar brott då han inte ha för avsikt att skada Lena. Tillfället som nämns att han skulle trampat Lena på foten var ett sådant tillfälle att han "markerade" att hon skulle sluta hota honom.

Stefan och Lena har under en längre tid ha en hemlig relation och att den aktuella dagen hade Lena bestämt att Stefan skulle berätta om relationen för sin fru. Lena ville att Stefan skulle "lägga alla kort på bordet."

Japp, typiskt bra iakttagelse från förhöret! Keep it coming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in