2020-03-03, 10:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det är ett alibi nuförtiden att sitta framför datorn och aktiva handlingar registeras på dina personliga konton.

Det är dessutom åklagaren som har bevisbördan. SD sitter framför datorn 23.34 som han säger till åklagaren kan motbevisa det vilket hon tyvärr inte har lyckats göra.

Det här kan frikänna honom i HR.

Inte undra på att kräket är på gott humör och skrattar under förhandlingarna. Han vet att han blir frikänd.

Så om HD och JG vet något så får vi
hoppas att de berättar det.

Jag hoppas att de passar på att hämnas på
SD för allt han utsatt dem för.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Just D E T här förhöret hade jag missat. Jag kan bara instämma i din frustration, alltså precis som med blodet så känns ju bara alltihopa (alla sexscenarion) som överdrivet, påhittat svammel?!?! Alltså att Lena skulle haft sex med en cykelsadel, blir ju bara värre & värre. Beskrev han inte deras relation som "mellanmjölk" i början? Tämligen simpel och v a n l i g?

Den "magiska vänskapen" som mest gick ut på att ha sex så ofta som möjligt och på så många ställen som möjligt. Helst _b a k i f r å n_. Hur kunde Lena, en fd PRÄST, tro att detta var Mr Rajt eller kärlek på riktigt?

Reagerade specifikt på en kommentar från Stefan i detta förhöret.

F: Var det sista ...
MT: Ehh ... F: Gången som ni hade sex?

MT: Vi kanske hade på lördagen också ehh, det vet jag inte men, hyfsat stor chans att vi hade det på lördagen, men för mej var inte det här ehh, fredagen några dar innan jag planerade att med upprepat grovt våld mörda henne, det var inte det, så jag minns inte den gången speciellt, jag minns inte vad hon hade för kläder gången innan heller

Visst det kan det tas för felsägning.
Men med tanke på hans sätt att provokativt väva in avvikande info, vilket vi sett både i geologgar, forummeddelandet till Charkols kompis och nu också i förhör, så tror jag att det är ”läckage” som han har svårt att hålla tillbaka.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-03 kl. 11:28.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var 1 1/2 år innan mordet.
Innan HD fått reda på otroheten.

Mycket hade hänt sedan dess.

LW vägrade lämna HD ifred.
Hon skrev till HD och berättade vad
hon och SD gjorde.

Hon försökte ge HD order om hur hon
skulle uppföra sig mot LW offentligt,
som om ingenting hänt, för att skydda
LWs rykte.

Varför skulle HD bry sig om det?

Jag tycker att LW bär sig åt som en stor
narcissist. Den enda hon bryr sig om är sig
själv.

De lämnar inte varandra ifred någon av dom.

Jag tror inte att L*ena mådde bra innan hon träffade SD, hon hade sin ryggsäck. Hon har alltid känt svårigheter med att bli lämnad (som jag förstår det , en slags övergivenhetsproblematik efter barndomen) och hans behandling av henne har gjort henne till ett lätt offer för hans psykopatiska behandling.

L*ena har blivit beroende av honom. Hon är ett vrak som försöker att komma ovanför vattenytan. Hon behöver helt klart professionell hjälp.

Om du inte kan se att SD är psykopat och att personer i hans omgivning är helt i hans grepp, så får du väl göra det.

Nu vill jag inte diskutera detta mer med dig, eftersom du är helt låst på L*enas alla brister och fel och att hon själv är orsaken till sin död. Det ger dig bara ytterligare tillfällen att sparka på offret som redan var ett vrak utan nu även är död.

Din Gud verkar väldigt fördömande, oförstående och icke förlåtande till människor som råkat illa ut. Är det nu som din Gud säger att man ska kasta en sten på den som redan ligger?
Citera
2020-03-03, 10:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biopopcorn
Laddade ned flertalet aktilagor och men fick massor av virus/spammeddelanden på datorn då. Mannen städade datorn. Nu kan jag inte öppna filerna längre. Ingen annan som får problem? Hur gör ni?

Inga virus på https://www.jottacloud.com/s/14754672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a
Zippad och fin
Citera
2020-03-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ja, det är ett alibi nuförtiden att sitta framför datorn och aktiva handlingar registeras på dina personliga konton.

Det är dessutom åklagaren som har bevisbördan. SD sitter framför datorn 23.34 som han säger till åklagaren kan motbevisa det vilket hon tyvärr inte har lyckats göra.

Inte undra på att kräket är på gott humör och skrattar under förhandlingarna. Han vet att han blir frikänd.

Men det finns väl heller inget påvisat bevis för att han faktiskt gör det? Det är väl något han endast säger? Och det ihop med allt annat de har på honom borde ju vara tillräckligt.
Citera
2020-03-03, 10:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så Jimmy var gift?

Ditt har mot L*ena känns inte sunt någonstans.
Det är så enormt ensidigt att allt ditt hat vänds enbart mota L*ena och ALLT vad hon gör.

Du kan väl också läsa förhören med Cajjoo så förstår du att han inte alls kände sig utnyttjad av L*ena. Faktum är att de är mycket bra vänner och Cajjoo, hans fru och L*ena verkar ha en fin relation.

Du kan också ta och läsa lill- killens vittnesmål så kan du se hur fel du hade om mormor och morfar.
Där berättar han om att de ofta kom dit och var hos dom för att de gillade att vara med barnen, även om de inte behövde barnvakt!

Och att mamma och han sov ofta ihop, mysa du vet, säger han till förhörsledaren. Han är full av kärlek, när han berättat att mamma gick in "för att duscha" men grät på toa. Då knackade han på och frågade vad det var. Och sa att han älskade henne och hon sa att hon också älskade honom.
Han berättar också väldigt fint om måndagen då hon kom hem och vad hon gjorde. Han berättar om att hon satt och sa inte så mycket men att det var så där "kärleksfullt" (hans ord, fritt ur minnet) Läs själv.

Jag vill inte läsa ditt hat mot L*ena.

Du kan inte se att en människa, L*ena har blivit insnärjd i en vad jag tror fullblodspsykopats nät. Hon och andra människor blir förstörda i hans närhet.

Det blir bara sjukare och sjukare att läsa om vad andra berättar om honom. Här är det två personer som känner sig direkt hotade av hur SD beter sig mot dom. Läs gärna hela förhöret med K*atarina.

SD är en person utöver det vanliga. Han har uttryckt för andra personer om tankar på att döda en person. Här har du ett till vittne om det.

Kolla nedan vad en person berättar:

Aktbil 150, sid 458

"Katarina är utbildad beteendevetare."
[...]
"Katarinas uppfattning är att Stefan är en psykopat som man ska hålla sig bort från. Med
psykopat menar hon att han är trevlig, inställsam, charmig samtidigt som han kan vända
snabbt och bli våldsam. Trots att Katarina träffat honom i många sammanhang upplever hon
inte att hon känner honom, han är som "en hal ål"
"
[...]
" Det har ibland blivit obehagliga situationer då Stefan sökt upp Lennart och sökt
diskussion. Lennart upplever Stefan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
Stefan något så skulle Lennart vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer"
"
[...]
"I samband med ett event för en månad sedan pratade Katarina och Stefan. Det var vid samma
tillfälle som han berättade att han blivit anmäld för misshandel av sina döttrar.
"
[...]
"Både Hanna och Stefan berättade separat för Katarina och Lenna1i att de bestämt sig för att
skiljas. Hanna tog av sig ringen, hennes pappa hjälpte henne att måla om i hennes nya bostad
och hon berättade att hon var skiljd. Stefan däremot sa att Hanna snart skulle komma tillbaka
till honom då hon "fått leka av sig
""
[...]
"Fredrik Roas har i kontakten med Katarina berättat om hur han dragit sig ur
geocachinggruppen som bestod av honom själv, Jerry Gray, Stefan och Lena. Han har
beskrivit det som att han "sett för mycket av hur Lena och Stefan umgicks intimt". Då Fredrik
tog avstånd plockade han bort sina cacher från Geotouren under tiden Stefan och Hanna drev
den. Efter det fick han en bild på Stefan ståendes utanför Fredriks bostad skickad till sig från
Stefan samt ett meddelande kopplat till det. Fredrik blev jätterädd och har inte vågat sova
med öppet fönster sedan dess
".

Håller med. Jag tycker alla bör läsa detta inlägg av Nötis, för det sammanfattar både hur SD manipulerar folk, hur samvetslös han är och hur han går emot (dödshot och dylikt) alla som vågar ifrågasätta honom. Och mycket mer!

Som jag skrivit förr om en som känner SD i verkliga livet, som beskrev honom så här: "My way or the highway". Exakt detsamma har de som skickat PM eller mail, efter de har blivit bortskrämda från tråden av vissa personer, skrivit i sina mail och meddelande nästan från dag ett.

De som hatar (ja, hatar, inte hatade LW) och inte kan skriva ett enda inlägg utan att kränka mordoffret, de borde skapa en egen tråd i en annan del av forumet: "Vi som hatar LW, fast vi påstår att vi inte känner henne alls"

Och en stor ros till alla er som resonerar sakligt, respektufullt och med fakta som bas i denna tråd!

Samt. Hemligt meddelande till Nötis: Pentagon is closed
Citera
2020-03-03, 10:49
Medlem
Citat:
Vad gillar du markeringen han gör för att han tycker att hon är sur?

Han kan komma och fira henne på hennes födelsedag i hans bil utanför hennes hus?
Varför komma ens?

Han gör detta för att markera henne.
Hon är i hans klor.
Han VET att hon vill att han ska komma. Så i hans klor är hon att hon t om accepterar att komma ut och sätta sig i hans bil.
Jag tycker inte ens att det verkar som att hon reagerar på det själv. Mer än att hon vet att det är en slags maktkamp.

Hör du inte hur sjukt det låter?
Jo, vi firar min födelsedag i din bil fast utanför mitt hus där det finns tårta.
Hon är i klorna på honom och han i henne.Båda vet om detta och utnyttjar det faktumet.
Av vilken anledning borde SD komma och äta bullar med HD i hennes hem på hennes födelsedag då hon är sur?
(Är det roligt att fika med nån som är sur?Han förstår så klart anledningen då hon vill ha honom en god stund hos sig,men det har inte han tid med naturligtvis.Han vet att han kan bolla med henne.Han(och hon) tycker att hon får skylla sig själv.Har SD något ansvar för HD och hennes födelsedag?Han vill inte fika eller gratulera på en födelsedag.Han vill ha spännande utmanande sex.LW vill ha en seriös relation med honom (tror hon i alla fall).De har inte kommit överens om det utan hon kliver utanför ramarna för upplägget.MÅlet är att utmanövrera HD till varje pris!
LW kliver ut till bilen..(Förnedrad.Han ville inte ens fika på min födelsedag tänker hon.Innest inne om hon är erfaren nog vet hon varför Han är upptagen.Det är hans egen fru som han firar på hennes födelsedag inte lägger han sån energi på älskarinnan.Vore LW oerfaren nr 2 kunde hon trott det.. men inte som erfaren älskarinna.Då vet man mer vilket "värde" man har )
Citera
2020-03-03, 10:51
Medlem
Citat:

Jag tror inte att L*ena mådde bra innan hon träffade SD, hon hade sin ryggsäck. Hon har alltid känt svårigheter med att bli lämnad (som jag förstår det , en slags övergivenhetsproblematik efter barndomen) och hans behandling av henne har gjort henne till ett lätt offer för hans psykopatiska behandling.

L*ena har blivit beroende av honom. Hon är ett vrak som försöker att komma ovanför vattenytan. Hon behöver helt klart professionell hjälp.

Om du inte kan se att SD är psykopat och att personer i hans omgivning är helt i hans grepp, så får du väl göra det.

Nu vill jag inte diskutera detta mer med dig, eftersom du är helt låst på L*enas alla brister och fel och att hon själv är orsaken till sin död. Det ger dig bara ytterligare tillfällen att sparka på offret som redan var ett vrak utan nu även är död.

Din Gud verkar väldigt fördömande, oförstående och icke förlåtande till människor som råkat illa ut. Är det nu som din Gud säger att man ska kasta en sten på den som redan ligger?
Det är bara de självrättfärdiga som kastar första stenen.

Att Stefan var en fiskare när han kände för det, råder inget tvivel. Kastar ut, halar in, kastar ut, halar in. Elak när han vill - t o m mot sina egna barn. Söt och gullig när han behöver något av nån. HD sjuk, han söker sängvärme nån annanstans. Han söker sig till en kvinna som har ett enormt behov av bekräftelse. När HD blir frisk så vill han inte ge det till henne längre - men hon är bra att ha när sexlivet är lite på sparlåga hemma i den äktenskapliga sängen. Dessa tillfällen spär på LWs hopp om en fortsättning. Men han ger bara lite av sig själv för att få som han vill. En stund senare är han elak och förintande när målet är nått. Han dikterar när hon får ta kontakt: RT, Öppet, RT, Öppet. Hela denna relation var till 100% hans villkor. Grisigt.

LW hade säkert inte minsta lilla självkänsla kvar i slutet. Den hade han nött ner. Hon krälade i hans stoft, och han njöt. Men - nu började det bli jobbigt för HD började kräva LWs avgång från SDs liv. Och det lyckades inte. Alltså dödade han henne, med HDs goda minne.
Citera
2020-03-03, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biopopcorn
Laddade ned flertalet aktilagor och men fick massor av virus/spammeddelanden på datorn då. Mannen städade datorn. Nu kan jag inte öppna filerna längre. Ingen annan som får problem? Hur gör ni?

Jag fick larm om att mitt lösenord blivit kapat och att jag måste skaffa nytt.
Vågar knappt göra bankärenden där längre.

Jag använder @nonadas länk, se nederst på h*ns signatur (tack nonada!!)
Perfekt så länge vi får använda (dela) den av h*n. Snabb och kopieringsbar också:

https://www.flashback.org/sp70440520
Citera
2020-03-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast vad anser du om SD och hans roll? Jag menar LW vet vi har 666 tatuerat eller födelsemärken över hela sin kropp. Men visst hon förtjänar att offras för SD och HD skull. Hon är ju 666.
Vad menas med 666?Hade hon detta intatuerat?
Citera
2020-03-03, 10:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Så länge inte SD har ett stärkt alibi under tidsrymden som krävs för att utföra mordet, så är det han hävdar inte värt någonting därför att han kan ljuga i förhör helt lagligt. Hans ord tar inte bort att det finns en möjlighet för honom att utföra mordet. Så enkelt är det. Inga av IT-undersökningarna ger honom alibi. Så det där att han skulle suttit framför datorn 23.34 är ju bara bullshit. Google-konton med tillhörande programvara/appar utför fullt med automatiska åtgärder i många olika slags varianter. Vilket handhavande som SD gjort själv 23.34, är det du syftar på?
Senast redigerad av Netherworld 2020-03-03 kl. 10:56.
Citera
2020-03-03, 10:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jesus sa därefter: ”gå och synda inte
mer.”

Om LW brytt sig det minsta om att leva
efter det så hade hon antagligen
fortfarande levt i dag.

Det tragiska är att hon så förtvivlat
sökte bekräftelse av människor när
hon kunde ha fått all den bekräftelse
hon behövde från Gud. Hon sökte på
fel ställe.

”Min” Gud är inte väldigt fördömande, oförstående och icke förlåtande till människor som råkat illa ut.
Tvärtom så är han beredd att förlåta
alla som ångrar de fel de gjort och som
ber om förlåtelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in