2020-03-02, 13:53
Medlem
Fris avatar
Svenska myndigheter har världsrekord i antal anställda "kommunikatörer" och politisk aktivism. De är experter på att förstöra sina myndigheters trovärdighet. FHM vidtar nu "ineffektiva och verkningslösa" åtgärder, enligt sin egen definition. Det råder masspsykos, många trygghetsknarkar på att blint tro på våra korrumperade och inkompetenta myndigheters lögner och litar på deras ständiga misslyckanden. Ignorera all information från svenska myndigheter! Lita bara till utländska källor.
Citera
2020-03-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Den är på 45% för lite alkohol men tack för tipset.

Beställde denna 96% till handpumpen jag har.

*http://www.cliniclands.se/article/10994-desderman-pure-5l

Tackar för superbra tips!
*virucidal against enveloped viruses
in accordance with DVV (German Registered Association for Combating Viral Diseases
Virucidal ett nytt ord i vokabulären
Citera
2020-03-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det kan ingen veta men viruset spreds trots dessa åtgärder och då kan man konstatera att det inte var tillräckligt.

”Nästan” alla fall är kopplade till flyg ja. Vi hade alltså haft viruset här ÄVEN om vi stoppat alla flyg.
Du har helt enkelt inte förstått varför man gör sådana åtgärder, det märks. De tror inte att det ska stoppa viruset, man gör det för att minska spridningstakten, så inte sjukvård och samhälle överbelastas, och så man sakta kan få kontroll.

Jobbar du på FHM? De verkar inte heller ha förstått varför man bör försöka minska spridningen.
Citera
2020-03-02, 13:55
Medlem
Inom OECD anser man att epidemin är ett stort hot mot den globala ekonomin.

Saxat från OECD.org:
http://www.oecd.org/economic-outlook/

Citat:
The coronavirus presents the global economy with its greatest danger since the financial crisis, according to the OECD’s latest Interim Economic Outlook. The OECD calls on governments to act immediately to limit the spread of the coronavirus, protect people and businesses from its effects and shore up demand in the economy.
Saxat från SVT:
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/oecd-corona-far-betydande-effekt

Citat:
”Coronaviruset innebär den största faran för den globala ekonomin sedan finanskrisen”, skriver OECD i ett pressmeddelande.
Citera
2020-03-02, 13:55
Moderator
Siegfrids avatar
Smittspårningen av Iran-resenärerna fungerar inte. De vill inte låta sig kollas.
Att vi har en fungerande smittspårning har ju varit själva grunden till Folkhälsomyndighetens optimism, att de har koll på alla som kan vara smittade så att det inte drar omkring sådana på lösen i tunnelbanan, på skolor och arbetsplatser.

Nu har man inte den kollen, och därmed kan smittbärare gå fria och smitta på utan att någon har koll. Ansvarstagandet hos de här jävla iranierna är helt noll.

Ekot:
Citat:
Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson säger att situationen i Iran är mycket oklar när det gäller smittspridningen, och att det har varit svårt att få passagerare därifrån att delta i smittspårning.
Min fetning.

https://twitter.com/sr_ekot/status/1234458950785028096
Citera
2020-03-02, 13:57
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Jag litar inte på WHO. Till exempel så hade dom fel varningsnivå i 3 dagar. Vilket gjorde att folk inte tog det på allvar.

Och läser man vidare om den här Tedros från Etiopen som i sitt eget land är misstänkt för att säga att en sjukdom som var kolera bara var magproblem.
Läs vidare i denna intressanta artikel: Who is WHO’s Tedros Adhanom?

http://www.williamengdahl.com/englishNEO18Feb2020.php

Berättade om honom redan för några dagar sen och då skrattade folk åt mig. Han är korrupt ut i fingrarna
Citera
2020-03-02, 13:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Just i denna typ av situationer så funkar nog diktaturer bättre än demokratier för att stävja smitta.

Diktatur uppfanns som en temporär styrelseform under kriser, krig o katastrofer. Just för att den under korta perioder är väldigt effektiv. Sedan har den en förmåga att bli lika destruktiv.

Men i kampen mot Covid-19 behövs förmågan att ta beslut. Samt att den som tar besluten också har ett ansvar för dessa.

Det går inte att in i det längsta hoppas på att det inte ska komma hit. Sedan förringa faran. Och sedan utreda...
Citera
2020-03-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Halva övre medelklassen tycks ha varit o åkt skidor i Italien. Men jag gissar att de inte tvekar att hjälpa till med smittspårning.

Det tycks vara sämre med samarbetsviljan hos andra grupper.

Varför tror du att Iranier skulle vägra samarbeta på plats här? Är ju inte Iranska folket de syftar på i sitt uttalande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Smittspårningen av Iran-resenärerna fungerar inte. De vill inte låta sig kollas.
Att vi har en fungerande smittspårning har ju varit själva grunden till Folkhälsomyndighetens optimism, att de har koll på alla som kan vara smittade så att det inte drar omkring sådana på lösen i tunnelbanan, på skolor och arbetsplatser.

Nu har man inte den kollen, och därmed kan smittbärare gå fria och smitta på utan att någon har koll. Ansvarstagandet hos de här jävla iranierna är helt noll.

Ekot:

Min fetning.

https://twitter.com/sr_ekot/status/1234458950785028096

Lägg då till detta att ett enda missat fall troligen gör att smittan är lös (nytt brittiskt papper på thelancet). Vi har problem...
Citera
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Svenska myndigheter har världsrekord i antal anställda "kommunikatörer" och politisk aktivism. De är experter på att förstöra sina myndigheters trovärdighet. FHM vidtar nu "ineffektiva och verkningslösa" åtgärder, enligt sin egen definition. Det råder masspsykos, många trygghetsknarkar på att blint tro på våra korrumperade och inkompetenta myndigheters lögner och litar på deras ständiga misslyckanden. Ignorera all information från svenska myndigheter! Lita bara till utländska källor.

Du menar svenska myndigheter som i årtionden vrålat ut att invandringen är lönsam och stärker Sverige? Menar du att man inte kan lita på dem nu när det verkligen gäller?

/sarc off
Citera
2020-03-02, 14:00
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Berättade om honom redan för några dagar sen och då skrattade folk åt mig. Han är korrupt ut i fingrarna

Eller hur. Inte konstigt att man blir konspiratorisk när man upptäcker sådant här.
Citera
2020-03-02, 14:00
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fick nyss veta av en vän på Facebook som är gymnasielärare att många ensamkommande som omfattade gymnasieamnestin som går på gymnasiet i Stockholm varit hem under sportlovet och nu kommit tillbaka. Hen är livrädd för hon säger att de kan smitta svenska elever och lärare.

Från chatten i Expressen:

Hej, jag har nyligen varit i Iran och senast i Qom för två veckor sedan och visar nu upp symtom som stämmer in på coronaviruset. Jag är rädd att jag kan ha smittat hundratals här i Sverige. Vad ska jag göra?
-Adnan

https://www.expressen.se/nyheter/forsta-motet-sedan-skogsbranderna-2018/
Scrolla ner tills Niklas Arnberg svarar på frågor
Senast redigerad av Pethuglin 2020-03-02 kl. 14:03. Anledning: Länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här