2020-03-02, 01:09
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp.

Tror det mest handlar om att de vill lugna ner situationen så folk inte slutar åka kollektivtrafik, eftersom så många är beroende av den till jobbet.

Ja agerandet tyder på det från myndigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Psykopati och mytomani går alltid hand i hand..

Jag tror du är helt rätt på det.
Citera
2020-03-02, 01:09
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nån som har koll på om man nämnt att dessa virus inte bara sprids genom droppsmitta utan även genom vanlig utandningsluft? Känns som de snöat in på att folk måste nysa eller hosta, vilket inte är nödvändigt. Det ökar förvisso risken till lite över det dubbla.

Det är därför det enda som hjälper är isolering. Man kan absolut tvätta händerna och allt det, men i det stora hela är det enda som fungerar att inta klumpa ihop människor med varandra. Trist men sant.

Det är åtminståne semi "luftburet", dvs viruset kan fara omkring i teorin upp till
28 dagar vid +4 grader.

Mycke snack om en smittbärare kan el inte kan "shedda" (fälla ut) virus från lungorna.
Men om någon hostar upp det så är det ute, om aerosolen torkar så dör i alla fall inte viruset.
Senast redigerad av severustheemperor 2020-03-02 kl. 01:12.
Citera
2020-03-02, 01:10
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Jag vet, det är en fullständigt huvudlös logik han ger uttryck för.
Detta om något borde han och myndigheten förstå skadar deras förtroende.

Han är som Bagdad Bob.
Han förbrukade sitt förtroende helt och hållet där.
Citera
2020-03-02, 01:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Hur kan du vara säker på att det inte är någon spridning än så länge i kollektivtrafiken? Eller har SL infört utförlig screening när man blippar sitt busskort.

Nej naturligtvis kan jag inte vara säker på det, men vi har ingen bekräftad smittspridning ute i samhället.. än! Det lär dock bara var en tidsfråga. Det borde Tegnell också förstå. I Italien gick man från ett fall till flera hundra på några dagar, eftersom inte hade förstått att smittspridning hade hållit på i ett par veckor. Kan säkert bli samma här.
Citera
2020-03-02, 01:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
”Den som har sjukdomssymptom ska såklart ringa 1177 Vårdguiden dock, säger Henrik Josephson, kommunikatör på Folkhälsomyndigheten.”

Nu behöver du nog redigera två inlägg för att slippa avstängning.

Rapporterar detta med.

Ditt slarv kan orsaka skada, indirekt även för dig själv och alla andra.

Jag ringde 11313 - de svarade direkt, ingen telefonkö. Mycket snabbt och betryggande svar på frågan, varför ska man ringa er om man är orolig för coronaviruset? -"För vi har koll på läget", check på den. Hamnade inte ens i telefonkö!

Ai som svarade?

Prova gärna själv.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easterman
Han förbrukade sitt förtroende helt och hållet där.

Ja, nu är det klart och tydligt vem han är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Om jag ska svara väldigt krass så misstänker jag att det är för att de inte kan föreställa sig att de själva eller deras närstående dör. Så de trycker undan alla försiktighetsåtgärder märkligt nog.
Enligt min mening är de egoistiska stollar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
https://covid19info.live/

Kan inte säga hur säker den är.

De har varit snabba på att uppdatera tidigare så kan stämma.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Italien har nu efter ett dekret från premiärministern delats upp i tre zoner med undantagslagar. Hårdast är dessa i den röda zonen som utgörs av det hårdast drabbade området.

Jag citerar med hjälp av översättningsprogram:

I den röda zonen där full karantän råder upphör i princip alla verksamhet:

I den gula zonen:

I det övriga nationella territoriet handlar det om förebyggande åtgärder och inget kommer att hållas stängt.

Rätt hårda tag får man säga!

https://www.repubblica.it/politica/2020/03/01/news/coronavirus_misure_governo-249980561/?ref=RHPPTP-BH-I249952195-C12-P1-S1.8-T1

Nu kommer militären in och hjälper till, det här kommer att blir intressant om hur det går när nästa dag så växer smittade på alla håll och kanter för som jag ser det så har redan deras sjukvård brakat ihop. Men kom ihåg att det är inte värre än en vanlig influensa.....

För en vecka sedan hade Italien ett fåtal smittade men det kommer inte hända i Sverige.
Tyskland hade en som smittade några på Webasto, nu har de 130 smittade med en ökning på 51st det senaste dygnet.

Men kom ihåg att det är inte värre än en vanlig influensa.
Citera
2020-03-02, 01:13
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Däremot ska SVT vara opartiska. Och därmed får SVT prata om nyheter även om en del kan tycka att nyheten kan uppfattas som någonting negativt.

Korrekt, jag som använde fel ord. Opartiskhet var ordet jag saknade i ordförrådet.

Jag blev förmodligen helt enkelt chockad av Kinas censurering och folkets förtvivlan spelas upp på SVT. Dessutom till en grad att man tror att det är ett skämt, SVT är seriösa, Kina är seriös med sin censurering och folk är förtvivlade. Det hänger bara inte ihop för mig med hur SVT har tidigare rapporterat Kina. Det var väl dags för SVT.

Kina har helt enkelt gått från skitland till megaskitland hos SVT.
Citera
2020-03-02, 01:14
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej naturligtvis kan jag inte vara säker på det, men vi har ingen bekräftad smittspridning ute i samhället.. än. Det lär dock bara var en tidsfråga. Det borde Tegnell också förstå. I Italien gick man från ett fall till flera hundra på några dagar, eftersom inte hade förstått att smittspridning hade hållit på i ett par veckor. Kan säkert bli samma här.

Då var det olyckligt att du började ditt inlägg med "naturligtvis har vi inte någon smittning i kollektivtrafiken". När vi faktiskt redan kan ha det. Men jag håller med dig om vi inte redan har det så pekar allt på att det kommer nu när Tegnell är kapten.
Citera
2020-03-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Japan har ett högre genomsnitts-IQ än Sverige. Sen finns inte politisk korrekthet där, eller hbtq-whatever, eller feminism för den delen. Försiktighetsprincipen borde råda i det här läget, men inte i landet mellanmjölk. Den här direkta fegheten och obeslutsamheten hos staten bidrar till total panik hos befolkningen, det är rent kontraproduktivt. Folk är får och vill styras, när ingen styrning sker så finns bara en sak kvar - panik! Det är ungefär där vi är. Jag hoppas att ni som röstar gör ett klokare val hädanefter och inte lägger era kort hos sjuklövern, men det är väl för mycket begärt? Kanske för sent också?
Vi behöver en bra fåraherde. Inte dåren från Feminist Hbtq Myndigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in