2020-03-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Fyfan vilken urusel regering Sverige har!

Skäms för FHM som är värre än en b-film av floskler med Corona Bob (Tegnell) som misslyckad komiker och ansikte utåt.
Regeringen i största allmänhet och MSB som totalt misslyckat med att ha den minsta beredskapsnivå på all utrustning som ansiktsmasker mm.
De är nästan redan helt slut i Jönköping redan innan vi har ett skarpt läge.

Nu även en ledning för skolan som vägrar ta ansvar och överlåter ansvaret till andra som inte är i ledande ställningar.

– Utbildningsminister Anna Ekström har inte gett några direktiv alls.
Hon går inte ut i den här frågan och tar ansvar, säger Kristina Axén Olin, utbildningspolitisk talesperson.

Dessutom vaknar de först när deras egna barn börjar drabbas, i resten av Sverige där lovet varit tidigare har eleverna som vart på semester i Iran/Kina/Norra Italien redan gått en vecka bland övriga elever och spridit smittan.
Samt som direktflyg från Kina och Iran landar dagligen på våra flygplatser utan koll av resanden.

Avsätt genast nuvarande regim.

Alcogel har varit slut i handeln den sista veckan och andningsmasker som skyddar i flera veckor och bara det borde väl visa att inte befolkningen litar på de styrande ?

Regeringen har inte med detta att göra. Det är departementen och ansvariga myndigheters ansvar. D.v.s. experter. Som tur är har vi inte ministerstyre där politiker som i många fall inte ens har högre utbildning går in och omvärderar besluten som myndigheterna tar i sådant här fall.

Otroligt hur många som politiserar detta, och inte minst media som borde veta bättre. Förr skrev statsvetare etc. om sådana här frågor, nu får helt obildade människor som på olika sätt blivit kända (Cissi Wallin, Schulman etc.) skriva ovetenskapligt skräp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det skulle nog jag ha gjort, om jag hade jobbat i vården.
OK. Jag tror inte det vore bra, för det Svenska samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Typiskt Norrmän att behöva vara bäst i allt...

Tja, Sverige er flinkere enn Norge på masse annet.
Antall bomber som går av i Sverige per år er vel 200+ vs 0-1 i Norge?
Antall drap er mer i Sverige
Billigere snus
Strengere straffer for å røyke en "harmless" plante i Sverige

Hmm, #BuildTheWallErnaSolberg

/sarcasm for de som ikke skjønte det
Citera
2020-03-01, 21:54
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Exakt.

Detta är ju redan ett haveri och då har det inte ens blivit riktigt tufft än.
Vi har all data som behövs för att vidta åtgärder.

Angola har precis gått ut med att folk från en rad länder inte är välkomna.

Sverige har ingen kontroll alls FORTFARANDE!

Man lägger ut beslut om eventuella stängda skolor på KOMMUNERNA!
Det är ju nästan som att dom vill att skiten ska träffa fläkten!

Ingen vill eller törs ta ansvar, våra myndigheter är alla syltryggar, helt inkompetenta eller så är allt del av en globalistisk master plan”
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Ca 3000 har dött sedan det har brutit ut, över 1 miljon dör av svält på 2 månader. Varför är det sån hype?? En vanlig influensa herregud ta det lugnt.

Sugen på att få corona så kan få lite airtime, sända live på Facebook från sjukan.
Faktiskt rätt. 28 000 har svulit ihjäl i världen bara idag. Det gäller att ha lite proportioner ibland.
https://www.worldometers.info/se/
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Ca 3000 har dött sedan det har brutit ut, över 1 miljon dör av svält på 2 månader. Varför är det sån hype?? En vanlig influensa herregud ta det lugnt.

Sugen på att få corona så kan få lite airtime, sända live på Facebook från sjukan.

Det är ingen vanlig influensa. SARS hade riskklass 3. Detta lär få samma eller 4, inte verifierat än. Influensa A/B är bara riskklass 2.
Citera
Avslutad
Hur många kommer dö av svält i Kina? Där folk sitter i karantän. Många har ju blivit inlåsta med kedjor och fått dörren fastsvetsad
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluviale
?
Intressant video, men man kan ju inte helt utgå från siffror och göra jämförelser när siffrorna bara berättar vad vi hittills vet. Vad vet du t.ex. om tillfrisknande fall och deras tillstånd? Hur länge har det pågått? Verkar som att många behöver lära sig att ha flera tankar i huvudet samtidigt och kanske börja våga ifrågasätta saker, det är inte att vara rädd, det handlar om att vara smart och öppensinnad.
Det han säger är sanningen det ni köper är en annan sak!
Dags förstå siffrorna och det är de äldre drabbas hårdare än de yngre samt flertalet av de äldre han ngn sjukdom i grunden, Som yngre så har du bättre grund att klara av detta virus i större utsträckning än de äldre!
Dags förstå 99% av det som kommer på media har ett syfte skrämma och få oro hos befolkningen i världen och då är det den alternativa media varför jo dem har ett syfte jaga click bites på sina siter, Sett till vanlig media så är dem mer striktare i sin granskning dem dubbel kollar & trippelkollar FAKTA som kommer kring detta virus!
Så tillslut dags förstå detta virus är eg inte farligare än något annat som härjar runt och dem som går åt är äldre med sjukdomar redan i botten!
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det är vi. Men det är dumt att ta in massa riskfaktorer när läget är såhär pass oklart. Det gör ju att det blir spridning här och var och till slut leder det ju till att man inte har kontrollen och det blir svårt att smittspåra.

Som sagt, feberscaning för fligher ifrån Teheran är rimligt enligt min åsikt, givet smittvägen hos de senaste fallen i Sverige. Sedan skulle jag avråda ifrån alla resor till Italien och Iran
Citera
2020-03-01, 21:55
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ang. G5 så vet jag helt enkelt inte nog om det.

Ang. vaccin och läkare rekommenderad medicin så är jag delvis enig med dig (och jag är själv utbildad sjuksköterska från Rigshospitalet i Köpenhamn)

Kan länka dig 1 timmes långt klipp på youtube där de förklarar pysslet som jag började fatta att detta kan handla om 5g och att det nu mörkas utav att symtomen blir som en influensa. Det är därför man inte ser att smittan blir i den graden som siffrorna visas på de platser där smittan slår ut.
Om du orkar kolla på den kan du senare se om du också gör den kopplingen som jag gjort.. Eller om jag ska sätta på mig min foliehatt

https://youtu.be/CtfqUtW_8AA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jag menade inte att Corona är särskilt likt spanska sjukan.

Användaren frågade efter en variabel som förändras med åldern. Då gav jag en.

Så om det är immunförsvaret så menar jag givetvis tvärtom, att det inte är lik spanska sjukan på den här punkten – av den simpla orsaken att det drabbar de motsatta åldersgrupperna hårdast.

Alltså: Ett immunförsvar (alltså samma variabel...) som är sämre (...med det motsatta värdet) kan vara orsaken att Corona drabbar äldre hårdare.
Ja, så är det. Sjukdomarna har cytokinstormar gemensamt - men som sagt, inga jämförelser i övrigt. Ju mer jag läser om Spanskan, desto mer egendomlig framstår den sjukdomen.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja jag såg det där med kommunernas egna bestämmande.
Om en lärare i Tyskland kunde smitta fyra elever så kan väl en svensk..
Det handlar verkligen inte bara om barnen..

Det är detta som regeringen ska ansvara för!

Helt otroligt agerande av regeringen.

När skiten väl träffar fläkten så kommer det dyka upp endel material och resurser men det är "tack vare" EU.
Precis som med skogbränderna.
Tack EU!

Man vill att det ska gå åt helvete, sen kan man stå och säga kolla vi räddade "så och så många."
"Tack vare EU samarbetet klarade vi nu av Pandemin."

Problemet man inte kommer tala om är hur det hela ens tilläts att uppstå.
Kom ihåg var ni läste detta först.

Oavsett om jag har rätt eller helt fel så är hela agerandet redan nu mycket remarkabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in