Citat:
Ursprungligen postat av
aktapirenelskling
Skiter fullständigt i bilmärken nu som på 80-talet det är bara ett fordon man tar sig från a-b med.
Djupa staten arbetar hela tiden i varje stat du verkar inte tänka på det på samma vis som jag. Vi har olika syn på ordet vad det står för och det är ett luddigt begrepp men så som du tolkar djupa staten så menade inte jag.
Jag är inte säker på att hur andra uppfattar begreppet djup stat. Föreställer mig dock att det ev. kan finnas inofficiella nätverk och personer som tar på sej det tunga ansvaret att hålla ihop ett land eller de försöker styra saker i önskad riktning etc. Tänkbart att även media är inblandat. Om något sånt är inblandat i statsministermordet är väldigt oklart. Många olika komplicerade tänkbara konspirationer bakom palmemordet blir det, Stasi, CIA, sydafrikaner och alla möjliga affärsintressen skulle kunna tänkas vara inblandade kanske. Den personliga kopplingen släkten Palme - Skandia är ännu en i raden av mystiska sammanträffanden, det möjliggör ännu en konspiration, utan någon djup stat inblandad?
Mest troligt är statsministermordet ett slumpdåd av en impulsiv våldsam person dock i och med valet av mordplats/tidpunkt. Nån beväpnad person var ute i city den där kvällen, han råkade se den där tv-kändisen politikern Palme som han kanske upplevde som politisk motståndare. Dålig impulskontroll / dåligt ölsinne + vapen = katastrofen är ett faktum.