2020-03-01, 20:20
Medlem
SameOldStorys avatar
En halvsann källa har precis sagt att vapnet har hittats. Tydligen från ett dödsbo.
Citera
2020-03-01, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
En halvsann källa har precis sagt att vapnet har hittats. Tydligen från ett dödsbo.
Och vem är källan? Och hur han den källan fått nys om uppgifterna?
Citera
2020-03-01, 20:27
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Vad är en halvsann källa?
Citera
2020-03-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänk att denna tråd startade år 2000. Blir rörd❤️
I alla fall vet nån hur preskriptionstiden är på misstänktas förhör?
Känner en (minst) som blev förhörd om mordet, kan denne få läsa det?

Personen får fråga polisen.
Citera
2020-03-01, 20:33
Medlem
Citat:

Vapensamlarens vapen såldes väl efter det att han dog? Har det således blivit ett dödsbo efter den köparen där vapnet nu har hittats?
Citera
2020-03-01, 20:35
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zag
Fast väktaren HO har ju vittnat om att SE stämplade ut kring 23:20 och att han talade med honom "ett par minuter" innan han gick. Hur får du ihop det?

Det kan vara han som är medhjälparen. Nu är detta bara en teori som hade varit helt möjlig och ett bra slut i en GW-roman.

Jag tror inte det är SE han har ju i princip alibi. Han hade omöjligt hunnit på 2 minuter när han inte ens visste att de skulle komma just där och just då. Jag har inte läst Thomas Petterssons roman, så jag har ingen aning hur han får ihop det med eller utan utan medhjälpare?
Citera
2020-03-01, 20:43
Medlem
Det har alltså funnits en planering sen långt tid tillbaka av det vi nu ser Pu kalla genombrott.
4 halvtidstjänster o lika många kaffekoppar är ingen källa till underverk.
Allt har legat i säck innan det kom i påse och man har dels inväntat Lisbets bortgång och några andras bortgång för att kunna säkra så ingen åker dit som är för högt upp i hierakin.
Nu hittas plötsligt vapen i kassaskåp likt vårens första stare. Egentligen borde Sveriges stat kallas Dramaten. För det är regiserade dramer som de spelar upp. Där vi likt en fågelunge sträcker oss ut för en tugga av det djupa staten kommer med. Där vi sitter i boet i vår egen avföring och luktar blinda dövva.
Citera
2020-03-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hehe, "det som lyfts fram".
Vad har lyfts fram?
Alla förklaringsmodeller kring SE har smulats sönder här. Engström är en clickbait och filters Cp skadade spår som leder in i en återvändsgränd.
SE KOMMER INTE ATT PRESENTERAS SOM GM.
CIRKULERA!

Läs artikeln och lägg sedan till den kommande tekniska bevisningen(mordvapnet).

https://www.expressen.se/nyheter/minut-for-minut-paret-palme-och-engstrom/
Senast redigerad av Stillking 2020-03-01 kl. 20:49.
Citera
2020-03-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Skiter fullständigt i bilmärken nu som på 80-talet det är bara ett fordon man tar sig från a-b med.
Djupa staten arbetar hela tiden i varje stat du verkar inte tänka på det på samma vis som jag. Vi har olika syn på ordet vad det står för och det är ett luddigt begrepp men så som du tolkar djupa staten så menade inte jag.

Jag är inte säker på att hur andra uppfattar begreppet djup stat. Föreställer mig dock att det ev. kan finnas inofficiella nätverk och personer som tar på sej det tunga ansvaret att hålla ihop ett land eller de försöker styra saker i önskad riktning etc. Tänkbart att även media är inblandat. Om något sånt är inblandat i statsministermordet är väldigt oklart. Många olika komplicerade tänkbara konspirationer bakom palmemordet blir det, Stasi, CIA, sydafrikaner och alla möjliga affärsintressen skulle kunna tänkas vara inblandade kanske. Den personliga kopplingen släkten Palme - Skandia är ännu en i raden av mystiska sammanträffanden, det möjliggör ännu en konspiration, utan någon djup stat inblandad?

Mest troligt är statsministermordet ett slumpdåd av en impulsiv våldsam person dock i och med valet av mordplats/tidpunkt. Nån beväpnad person var ute i city den där kvällen, han råkade se den där tv-kändisen politikern Palme som han kanske upplevde som politisk motståndare. Dålig impulskontroll / dåligt ölsinne + vapen = katastrofen är ett faktum.
Citera
2020-03-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det kan vara han som är medhjälparen. Nu är detta bara en teori som hade varit helt möjlig och ett bra slut i en GW-roman.

Jag tror inte det är SE han har ju i princip alibi. Han hade omöjligt hunnit på 2 minuter när han inte ens visste att de skulle komma just där och just då. Jag har inte läst Thomas Petterssons roman, så jag har ingen aning hur han får ihop det med eller utan utan medhjälpare?

TP presenterar en kortversion av hur han tänker sig det i Veckans brott, 27-28 februari, kan ses på SVT Play.
Man kan väl säga att det är en hypotes med rätt många luckor och måttligt rimliga antaganden.
Citera
2020-03-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking

De har ju gått på Petterssons uppgifter om att SE kom tillbaka vid 21 vilket inte stämmer om man läser förhören med väktarna, enligt dem kom han tillbaka vid 20.10, vid den tidpunkten var paret Palme fortfarande i gamla stan så han kan inte ha sett de vid Grand.
Citera
2020-03-01, 21:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking

Uppgiften om att Stig Engström kom in från sin middag kl 2100 fortsätter spridas trots att förhöret med väktaren Anna-Lisa Gahn att hon såg honom komma in 2010. Ingen ny källa anges. Frågan är om uppgiften sprids av ren lättja eller att det finns ett bakomliggande skäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in