2020-02-27, 20:31
Medlem
Ichwills avatar
Nånting är jävligt konstigt med min uppkoppling den senaste veckan. Allt funkar som det ska (fiber 250/100) förutom vissa tider (19-23) då får jag konstiga siffror på Bredbandskollen, 4-5/100mb/s.
Har Bahnhof börjat strypa hastigheten på kvällarna? Dom stänger supporten kl 19, så när jag ringde idag kl 18:50 så sa dom jävla fittorna att supporten stänger 19:00 och kan då inte kolla vad som är fel. Dom hittar inget fel annars heller. Så vad ska man göra?
Kan jag ringa imorgon igen och begära pengarna tillbaka?
Citera
2020-02-28, 02:09
Medlem
Buhos avatar
Vilken Windows har du? Kör du med router?
Citera
2020-02-28, 11:38
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
Vilken Windows har du? Kör du med router?
Win 10.
Använder en Asus router, har även kopplat ut routern och kört med kabel direkt ifrån fiberdosan. Jag får samma usla resultat mellan kl 19-23 oavsett hur jag försöker med kabel eller wifi. Har varit så hela veckan. Tidigare har jag haft stadigt 250/100 dygnet runt, som det är nu så går det fortare att surfa på mobilen mellan kl 19-23. Bahnhof vill skicka ut en jävla lista som jag ska fylla i under två veckors tid för att sedan "kanske" skicka ut en tekniker efter kl 19.
Citera
2020-02-28, 11:51
Medlem
datalogs avatar
Vilken typ av uppkoppling har du, TS? Stadsnät? Generellt om det är kapacitetsbrist hos en operatör så går det ett larm, men om bristen ligger i stadsnätet så kan ju Bahnhof omöjligen veta att det går långsamt för dig.

Kolla med dina grannar om de har samma problem, även om de inte har Bahnhof.
Citera
2020-02-29, 06:58
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Win 10.
Använder en Asus router, har även kopplat ut routern och kört med kabel direkt ifrån fiberdosan. Jag får samma usla resultat mellan kl 19-23 oavsett hur jag försöker med kabel eller wifi. Har varit så hela veckan. Tidigare har jag haft stadigt 250/100 dygnet runt, som det är nu så går det fortare att surfa på mobilen mellan kl 19-23. Bahnhof vill skicka ut en jävla lista som jag ska fylla i under två veckors tid för att sedan "kanske" skicka ut en tekniker efter kl 19.

Jag läste windows 10 begränsar din hastighet eftersom flera folk använder uppdateringar tillsammas med din internet?
Citera
2020-02-29, 07:00
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Vilken typ av uppkoppling har du, TS? Stadsnät? Generellt om det är kapacitetsbrist hos en operatör så går det ett larm, men om bristen ligger i stadsnätet så kan ju Bahnhof omöjligen veta att det går långsamt för dig.

Kolla med dina grannar om de har samma problem, även om de inte har Bahnhof.

Kan det hända att han uppgav till banhof att han har zitus när hans nätt kanske är itux?
Citera
2020-02-29, 09:24
Medlem
W.Irvings avatar
Rubrik "Bahnhof" -> "Låg hastighet, Bahnhof bredband".

/Moderator
Citera
2020-02-29, 12:24
Medlem
Testat att återställa och kanske uppdatera din router?
Citera
2020-02-29, 12:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Jag läste windows 10 begränsar din hastighet eftersom flera folk använder uppdateringar tillsammas med din internet?

Nej, den begränsar inte din hastighet din idiot. Sluta sprid myter och lär dig något.
Citera
2020-02-29, 12:54
Medlem
Ichwills avatar
Problemet är löst, bytte leverantör då Bahnhof's support är helt jävla inkompetenta.
Nu funkar allt till belåtenhet igen.

Tråd kan låsas.
Citera
2020-03-01, 16:10
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Kan det hända att han uppgav till banhof att han har zitus när hans nätt kanske är itux?

Jagar du poster eller är du dum i huvudet på riktigt? Det finns ingen chans i helvetet att hans hastighet skulle bli sämre för att han uppgav fel stadsnät. I så fall skulle han inte ha internet alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in