2020-03-01, 12:55
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Det är sprint redan på onsdag med. Kläbo lär knappast torska där heller...

Tack för infot, jag såg nu att det var i Drammen i Norge innan Kollen, ja, utan mössa sen i finalen blir han ju svårlsagen igen...
Citera
2020-03-01, 12:57
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tack för infot, jag såg nu att det var i Drammen i Norge innan Kollen, ja, utan mössa sen i finalen blir han ju svårlsagen igen...

Ja slänger han mössan är det kört för dom andra
Citera
2020-03-01, 13:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Ja slänger han mössan är det kört för dom andra

Klaebo och Falla vann förra året där, det ser ut att bli snöblandat då på Onsdag och +3 grader, men detta är ju en långtidsprognos, Sverige får väl hoppas på Linn Svanh då...
Citera
2020-03-01, 13:24
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Det är inte sprint i Drammen den är flyttad till Konnerud.
Citera
2020-03-01, 13:27
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är inte sprint i Drammen den är flyttad till Konnerud.

Tack, jag kollade bara i tv-tablån och där stod det Drammen, men då har det inte hunnit uppdatera detta..
Citera
2020-03-01, 14:20
Medlem
Citat:
Tack, jag kollade bara i tv-tablån och där stod det Drammen, men då har det inte hunnit uppdatera detta..

Konnerud är en stadsdel i Drammen, ca 3-4 km (och ca 200 höjdmeter) från Drammen centrum. Bra skidstadion, norska mästerskapen arrangerades där i år, och även med ca nollgradigt och lite snöblandat regn (som är onsdagens prognos) borde det bli ganska eller till och med riktigt bra förhållanden. Åtminstone i fristil.
Citera
2020-03-01, 15:07
Medlem
Förutom att stänga spurtkorridorer och vifta stavarna i ögonen på folk har Frida nu också gjort sig känd för att ligga för nära och åka på bakskidorna. Kerttu Niskanen var tvungen att säga åt henne att bete sig i dagens stafett.
Citera
2020-03-01, 15:56
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Förutom att stänga spurtkorridorer och vifta stavarna i ögonen på folk har Frida nu också gjort sig känd för att ligga för nära och åka på bakskidorna. Kerttu Niskanen var tvungen att säga åt henne att bete sig i dagens stafett.
Det är sedan gammalt, Östberg var skitarg på henne under VM-stafetten.
Citera
2020-03-01, 16:05
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs

Svårt att kontrollera stavarna när någon ligger så nära med sina egna stavar att stavarna nuddar varandra och styrs upp i ansiktet.
Citera
2020-03-01, 16:18
Medlem
KamratBlomquists avatar
Inte för att försvara Frida, men jag tycker man ser åkarna väldigt ofta ligga alldeles för nära den framför. Victoria Carl på Ebbas skidor i Seefeld-stafetten, Frida på Flugans skidor i samma stafett är de två exempel jag kan minnas så här direkt.

Jag skulle nog vilja se juryn dela ut åtminstone muntliga varningar till åkarna om de ligger för tätt bakom. Upprepas det så kan det väl ses som obstruction?
Citera
2020-03-01, 16:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlomquist
Inte för att försvara Frida, men jag tycker man ser åkarna väldigt ofta ligga alldeles för nära den framför. Victoria Carl på Ebbas skidor i Seefeld-stafetten, Frida på Flugans skidor i samma stafett är de två exempel jag kan minnas så här direkt.

Jag skulle nog vilja se juryn dela ut åtminstone muntliga varningar till åkarna om de ligger för tätt bakom. Upprepas det så kan det väl ses som obstruction?

Weng på Östbergs skidor i Novo Mesto också.
Citera
2020-03-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Det är sedan gammalt, Östberg var skitarg på henne under VM-stafetten.
Idag låg hon så mycket på Kerttus baksidor att tom folk i publiken började ropa åt henne att inte åka på andras skidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in