2020-03-01, 06:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hahaha, roligt att se hur alla med Trump Derangement Syndrome försöker skylla coronautbrottet på Trump.

Trump vill ju för fan bygga en mur för att skydda gränserna. Han vill även minska beroendet av Kina och flytta hem många av jobben.
Nu var ju flygvärdinnan i Sydkorea, så stoppa flyget ifrån Kina i det fallet saknade helt betydelse.

Och nej det gör dom inte än, men vi vet att pandemi-beredskapen var nedmonterad, och blir det en 30-40% smittspridning i USA, ja, då kommer fingret bara peka åt ett håll politiskt, det har du rätt i.
Men samtidigt sade sig Obama göra för lite åt Ebola, men ändå tar trumpen bort Obamas åtgärder för minska risken för spridning in USA.
Hur får man ens ihop dessa två ytterligheter?

Och homelandsecurity har dom satt en mupp som inte ens kan svara på det mest basala i hans uppdrag.
Inkompetens är nått som DEFINITIVT kommer tas upp om det blir en fullskalig spridning.

Vad faan gör detta stolpskott på en plats han inget kan om?
https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/02/25/coronavirus-trump-wolf-kennedy-kth-ac360-vpx.pool
Och är han sparkad än, för det borde han blivit före han lämnade stolen i den utfrågningen pga EXTREM inkompetens.

Men prata du om TDS som en snuttefilt när verkligheten biter er i arslet.
Citera
2020-03-01, 08:56
Medlem
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och ändå så gjorde du, slå ned alltså.
Jag har inte slagit ned på ditt språk, precis som jag säger, jag berättar för dig att jag knappt kan bemöta dina inlägg, på grund av det, det är som det är.
Men jag skall dela upp det här inlägget väldigt tydligt, så ser du vad jag menar.

Citat:
Dock så har vi flera punkter här som är mycket besvärande för de styrande.
Vilka punkter?
Du slänger ur dig ett påstående, och sedan skall man få fråga/vänta på hur detta utvecklas efter "Wall of text-inlägg"

Citat:
Och såna här stolpskott som administrationen tillsatt är farligt för USA som land.
hur är det farligt för USA som land?
Dåliga politiker?
Vilken tur vi inte har några dåliga politiker här!!
Du slänger ur dig ett påstående, och sedan skall man få fråga/vänta på hur detta utvecklas efter "Wall of text-inlägg"

Citat:
https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/02/25/coronavirus-trump-wolf-kennedy-kth-ac360-vpx.pool
Som inte ens kan svara på enkla frågor som ska ingå i deras jobb.
Om du tycker det var ett bra balanserat inslag, så förstår jag din ståndpunkt.
Media/rapportering för idioter.
Tror du att om du frågar Sveriges inrikesminister, eller till och med Försvarsminister, hur många gasmasker vi har, och om det räcker till befolkningen, vi har, så vet någon av dom det?

Citat:
Och det finns bara en att skylla på, och det är den vid makten.
Ja, jag har hört det några gånger.
Helt okej.

Citat:
Att trump är full av skit, det vet vi med att Obama gjorde för lite med ebola, men sen kom trumpen och hans sekt och tog bort pandemi-beredskapen.

Citat:
Och ja, facit kommer senare, och du kan bara be om att det inte blir illa.
Ja, jag har hört det också, några gånger.

Citat:
Och det försökte du göra till nått annat också,
Vad försökte jag göra det till?

Citat:
då diskutera som en vuxen är nått du inte klarar av ens.
Då är det din åsikt.
Jag försöker sålla ut vart du vill komma till, konkret, utan att behöva sila igenom en massa upprepningar och spekulationer.

Citat:
Saken är att han har inte en susning vad han pratar om, utan det handlar bara om snacka skit som alla bondfångare gör.
Ja, jag har hört det.

Citat:
Intresset för den Amerikanska befolkningen som minimalt och att man kan få en pandemi som dödar 2-4% av de drabbade.
För vem är han president egentligen?
Men du, om det nu inte drabbar 2-4%, och det inte blir något av det här, och det visar sig att ditt bölande här, inte var relevant överhuvudtaget.
Kommer du på något sätt överhuvudtaget ge något erkännande att det gick bra utan den där Pandemi-beredskapen?
Något lite?

Eller kommer du fortsätta sitta och böla och klaga om nästa sak, oavsett vad, och ställa krav som aldrig ens behövs, som en riktig kärring?

Citat:
Den sjukliga narcissismen är för tydlig här, trumpen pratar om sig själv när en potentiell kris närmar sig.
Är det vad Amerikanen vill höra tro?
Det visar sig nästa val Klyban.
Citera
2020-03-01, 09:08
Medlem
klybans avatar
[quote=scoremax|70486157]
Citat:
Jag har inte slagit ned på ditt språk, precis som jag säger, jag berättar för dig att jag knappt kan bemöta dina inlägg, på grund av det, det är som det är.
Men jag skall dela upp det här inlägget väldigt tydligt, så ser du vad jag menar.

Vilka punkter?

hur är det farligt för USA som land?
Dåliga politiker?
Vilken tur vi inte har några dåliga politiker här!!

Om du tycker det var ett bra balanserat inslag, så förstår jag din ståndpunkt.
Media/rapportering för idioter.
Tror du att om du frågar Sveriges inrikesminister, eller till och med Försvarsminister, hur många gasmasker vi har, och om det räcker till befolkningen, vi har, så vet någon av dom det?

Helt okej.

Ja, jag har hört det också, några gånger.

Vad försökte jag göra det till?

Då är det din åsikt.
Jag försöker sålla ut vart du vill komma till, konkret, utan att behöva sila igenom en massa upprepningar och spekulationer.

Ja, jag har hört det.

Men du, om det nu inte drabbar 2-4%, och det inte blir något av det här, och det visar sig att ditt bölande här, inte var relevant överhuvudtaget.
Kommer du på något sätt överhuvudtaget ge något erkännande att det gick bra utan den där Pandemi-beredskapen?
Något lite?

Eller kommer du fortsätta sitta och böla och klaga om nästa sak, oavsett vad, och ställa krav som aldrig ens behövs, som en riktig kärring?

Det visar sig nästa val Klyban.
Ett balanserat inslag?
Det är vad Senator och Republikanen John Kennedy frågade detta stolskott och inkompetente för Homeland security.
Vilket klippet återspeglar denna utfrågning,
Och om man ogillar CNN, så läser man ingen text, utan bara lyssnar på stolskottet administrationen tillsatt på ämbetet.
Och det ultimata ansvaret för såna här saker faller alltid på de styrande, och om du glömt redan så vann BananRepublikanerna valet och trumpen är president.

Vi vet att pandemi-beredskapen som Obama skapade är nedmonterad av trumpen, och blir det en pandemi(vilket vi inte vet än), så vet vi exakt vart man kan peka åt.
För sker pandemin så kommer det vara MYCKET besvärande för alla pandemin kommer döda, och ansvaret är tadaa trumpen och svansen bakom.

Facit kommer i hur många de drabbar och procent, vi kan bara se på siffrorna idag och se vad de säger, de berättar 2-4% dödlighet.
Och 2% är ingen vinst på något sätt, 4% är dubbelt så illa.

Även lögner om vaccin kommer snart, fast man inte har en aning ens hur man ska gå tillväga än.

Faktiskt ingen aning varför du diskuterar politik som semantik, till en uppkommande och möjlig katastrof och genom en nonchalans att adressera frågan.
Men vi vet dock att trumpen ljuger, antingen när han kommenterade Obama gjorde för lite med Ebola, eller nu med ta bort pandemi-beredskapen.
Citera
2020-03-01, 10:26
Medlem
Källor näa vita huset talar nu om ett totalt kaos där ingen vet vad den andre gör och ingen har en aning om hur man skall agera då tydliga riktlinjer som vanligt är satta ur spel av en virrig president som månar mer om marknaden. Börsfall får Trump att skrika och gråta medan medborgarnas trygghet och hälsa är en bisak i sammanhanget.

Första dödsfallet i USA lär bara vara en början på något betydligt allvarligare om nu inte Trump har sådan osannolik tur att allt klingar av. Fast det tror ju inte expertisen, Trump är faktiskt ganska ensam i sin åsikt och lär inte få rätt här heller. Visst, dödligheten är tydligen låg men ändå betydligt högre än vid vanlig flunsa så dödstalen lär stiga i USA och då särskilt bland dom äldre och fattiga som inte har råd att söka vård.
Allt är under kontroll säger Trump och bara dom orden skapar ju oro. Och eftersom få tror på hans ord och dessutom inga tydliga riktlinjer och råd presenteras av vita huset så blir osäkerheten allt värre bland allmänheten.
Trump är livrädd att ge negativa signaler som faktiskt kan dämpa oron då ovissheten är värre. Men börsen är viktigare för den gamle mannen.
Citera
2020-03-01, 10:53
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ett balanserat inslag?
Det är vad Senator och Republikanen John Kennedy frågade detta stolskott och inkompetente för Homeland security.
Vilket klippet återspeglar denna utfrågning,

Ja, jag såg det också, du länkade till det förut.
Och jag bemötte det.

Citat:
Och om man ogillar CNN, så läser man ingen text, utan bara lyssnar på stolskottet administrationen tillsatt på ämbetet.
Ja, jag hade ljudet på.

Citat:
Och det ultimata ansvaret för såna här saker faller alltid på de styrande, och om du glömt redan så vann BananRepublikanerna valet och trumpen är president.
….

Citat:
Vi vet att pandemi-beredskapen som Obama skapade är nedmonterad av trumpen, och blir det en pandemi(vilket vi inte vet än), så vet vi exakt vart man kan peka åt.
Ja helt okej.
Den biten som rör USA ja, en Pandemi rör mer än USA.

Citat:
För sker pandemin så kommer det vara MYCKET besvärande för alla pandemin kommer döda,
Äntligen säger du något som är 100% sant.
Det är sannolikt mycket besvärande för dom.

Citat:
Facit kommer i hur många de drabbar och procent, vikan bara se på siffrorna idag och se vad de säger, de berättar 2-4% dödlighet.
Och 2% är ingen vinst på något sätt, 4% är dubbelt så illa.
Ja klyban, vi kommer att få se facit, det har gått fram nu..

Citat:
Även lögner om vaccin kommer snart, fast man inte har en aning ens hur man ska gå tillväga än.
Dom har ju redan kommit.
Men om vi säger Det är här inom några månader, och vad var det du sa, ett år?
Kan vi då vara överens om att du också är en jävla lögnare?

Citat:
Faktiskt ingen aning varför du diskuterar politik som semantik, till en uppkommande och möjlig katastrof och genom en nonchalans att adressera frågan.
Det blir delvis semantik eftersom du uttrycker dig på ett sätt som man måste reda ut i detalj för att få en uppfattning om det konkreta i dina inlägg.

Citat:
Men vi vet dock att trumpen ljuger, antingen när han kommenterade Obama gjorde för lite med Ebola, eller nu med ta bort pandemi-beredskapen.
Vågar man ens fråga vad du menar?
Försök håll det kort och koncist.
Tack.
Senast redigerad av scoremax 2020-03-01 kl. 11:09.
Citera
2020-03-01, 10:58
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Nu var ju flygvärdinnan i Sydkorea, så stoppa flyget ifrån Kina i det fallet saknade helt betydelse.

Och nej det gör dom inte än, men vi vet att pandemi-beredskapen var nedmonterad, och blir det en 30-40% smittspridning i USA, ja, då kommer fingret bara peka åt ett håll politiskt, det har du rätt i.
Men samtidigt sade sig Obama göra för lite åt Ebola, men ändå tar trumpen bort Obamas åtgärder för minska risken för spridning in USA.
Hur får man ens ihop dessa två ytterligheter?

Och homelandsecurity har dom satt en mupp som inte ens kan svara på det mest basala i hans uppdrag.
Inkompetens är nått som DEFINITIVT kommer tas upp om det blir en fullskalig spridning.

Vad faan gör detta stolpskott på en plats han inget kan om?
Och är han sparkad än, för det borde han blivit före han lämnade stolen i den utfrågningen pga EXTREM inkompetens.

Men prata du om TDS som en snuttefilt när verkligheten biter er i arslet.

Oh ja, bara för att det kom från Sydkorea så är det retroaktivt onödigt att blockera flygen från Kina, landet där viruset startade sprida sig och som har ett stort talk smittade, med största förmodan mer än vad vi vet om då Kina antagligen ljuger om siffrorna. Ursäkta, hur tänker du här? Detta är ju ett ganska ogenomtänkt argument.

Gällande "Nedmonterade beredskap" så var det att budgeten som funnits sedan ebola för att hjälpa till globalt, alltså där CDC hjälper till i andra länder, är slut och var inte ens på grund av Trump.

Vad som är inkompetent här är ju alla ni som blint tror tweets och nyheter utan att ens granska källorna. Men grattis för att du sprider exakt det som mupparna vill att du ska sprida okritiskt.
Senast redigerad av Efrath 2020-03-01 kl. 11:01.
Citera
2020-03-01, 12:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja, jag såg det också, du länkade till det förut.
Och jag bemötte det.

Ja, jag hade ljudet på.

….

Ja helt okej.
Den biten som rör USA ja, en Pandemi rör mer än USA.

Äntligen säger du något som är 100% sant.
Det är sannolikt mycket besvärande för dom.

Ja klyban, vi kommer att få se facit, det har gått fram nu..

Dom har ju redan kommit.
Men om vi säger Det är här inom några månader, och vad var det du sa, ett år?
Kan vi då vara överens om att du också är en jävla lögnare?

Det blir delvis semantik eftersom du uttrycker dig på ett sätt som man måste reda ut i detalj för att få en uppfattning om det konkreta i dina inlägg.

Vågar man ens fråga vad du menar?
Försök håll det kort och koncist.
Tack.
Dock är det den nivån av kompetens vi ser på området.
Det vill säga ingen, och stoppa huvudet i sanden och säger att influensavirus försvinner i April, men detta är inget influensavirus.
Ljuga och säga vaccin kommer snart, när man inte ens vet hur det ska gå till än, än mindre testa och sen tillverka.

Ett land som USA skapade pandemi-beredskapen av två orsaker, Ebola man redan haft på hemmaplan, och det mycket stora utbrott av Ebola under Obamas tid.
Och trumpen sade att Obama gjrode för lite, men tydligen var att göra än mindre som var lösningen, då man drog tillbaka pandemi-beredskapen och ingen vet elelr förstår varför då det är en beredskap som ska möta potentiell hot.
Det bästa av allt är trumpen ljuger så extremt uppenbart också, för påståendet kan aldrig gå ihop med dra tillbaka beredskapen om pandemier.

Virus bryr sig inte om din semantiska övningar, elelr fantasier om ett influensavirus ska försvinna i april, när det inte ens är ett influensavirus, även om de delar en del respiratoriska problem.
Denna makalösa okunskap man har i adminastrationen om detta https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/02/25/coronavirus-trump-wolf-kennedy-kth-ac360-vpx.pool
Överträffas av en lekman ifrån Sverige, det berättar nivån av inkompetens vi pratar om här.

Och inte är jag ens intelligent som trumpen påstår han är, är inte det rätt komiskt!
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Oh ja, bara för att det kom från Sydkorea så är det retroaktivt onödigt att blockera flygen från Kina, landet där viruset startade sprida sig och som har ett stort talk smittade, med största förmodan mer än vad vi vet om då Kina antagligen ljuger om siffrorna. Ursäkta, hur tänker du här? Detta är ju ett ganska ogenomtänkt argument.

Gällande "Nedmonterade beredskap" så var det att budgeten som funnits sedan ebola för att hjälpa till globalt, alltså där CDC hjälper till i andra länder, är slut och var inte ens på grund av Trump.

Vad som är inkompetent här är ju alla ni som blint tror tweets och nyheter utan att ens granska källorna. Men grattis för att du sprider exakt det som mupparna vill att du ska sprida okritiskt.
Att sluta finansiera pandemin är att montera ned den, för det är vad alla rörelser får göra när pengar avslutas.
Du kan säkerligen leka semantik med detta länge, dock kvarstår effekterna av beslutet.
Så fråga dig vad du ska uppnå, då svaret bara blir olika på exakt samma sak.

Har man lagt ned frakterna ifrån Kina?
Om inte så är det fortfarande inte stoppat ifrån Kina.
Poängen är att man säger sig gjort en sak, men samtidigt har Syd Korea någon religiös dåre som spred det i där.
Och nu har vi resultatet att inte hörsamma detta.

Läser aldrig tweets, så gör om och gör rätt om du vill ha något sagt med det.
Senast redigerad av klyban 2020-03-01 kl. 12:31.
Citera
2020-03-01, 12:30
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Det vill säga ingen, och stoppa huvudet i sanden och säger att influensavirus försvinner i April, men detta är inget influensavirus.
Ljuga och säga vaccin kommer snart, när man inte ens vet hur det ska gå till än, än mindre testa och sen tillverka.

Ett land som USA skapade pandemi-beredskapen av två orsaker, Ebola man redan haft på hemmaplan, och det mycket stora utbrott av Ebola under Obamas tid.
Och trumpen sade att Obama gjrode för lite, men tydligen var att göra än mindre som var lösningen, då man drog tillbaka pandemi-beredskapen och ingen vet elelr förstår varför då det är en beredskap som ska möta potentiell hot.
Det bästa av allt är trumpen ljuger så extremt uppenbart också, för påståendet kan aldrig gå ihop med dra tillbaka beredskapen om pandemier.

Virus bryr sig inte om din semantiska övningar, elelr fantasier om ett influensavirus ska försvinna i april, när det inte ens är ett influensavirus, även om de delar en del respiratoriska problem.
Denna makalösa okunskap man har i adminastrationen om detta https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/02/25/coronavirus-trump-wolf-kennedy-kth-ac360-vpx.pool
Överträffas av en lekman ifrån Sverige, det berättar nivån av inkompetens vi pratar om här.

Och inte är jag ens intelligent som trumpen påstår han är, är inte det rätt komiskt!

Jag orkar inte mer.

Nu har du postat precis samma länk minst 4 gånger i inlägg riktat bara till mig.

Resten är bara upprepningar det också, fast i text.

Blir jättebra Klyban.
Citera
2020-03-01, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag orkar inte mer.

Nu har du postat precis samma länk minst 4 gånger i inlägg riktat bara till mig.

Resten är bara upprepningar det också, fast i text.

Blir jättebra Klyban.
Men snälla du, vi pratar om ett statligt organ som inte har en susning vad de gör och med chefen.
Och den enorma inkompetens han har, så skulle han inte ens fått lyft rumpan ifrån stolen innan han blev sparkad och ersatt med någon som är kompetent.
Citera
2020-03-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.youtube.com/watch?v=0UGWYXhH9M8

En annan mer proffsig personal i Washington- Bra information och tonfall när de talar och de låter allvarliga men inte överdrivet. Det här var bra.

Citat:
Men snälla du, vi pratar om ett statligt organ som inte har en susning vad de gör och med chefen.
Och den enorma inkompetens han har, så skulle han inte ens fått lyft rumpan ifrån stolen innan han blev sparkad och ersatt med någon som är kompetent.

Såg du presskonferens som jag länkade till ovan?

Där var proffsiga människor och Trumps presskonferens var som gjort av nervösa tolvåringar i jämförelse. Men Trump har ju valt att omge sig med människor som inte har en chans att överglänsa honom själv varvid det blir som det blir.

Så förhoppningsvis har allt fler läkare och sjukvårdsansvariga presskonferens när det gäller insjuknade och när det gäller att vissa platser har fått en stor mängd insjuknade och vad man ska göra då.
Citera
2020-03-01, 13:07
Medlem
Efraths avatar
Citat:

Att sluta finansiera pandemin är att montera ned den, för det är vad alla rörelser får göra när pengar avslutas.
Du kan säkerligen leka semantik med detta länge, dock kvarstår effekterna av beslutet.
Så fråga dig vad du ska uppnå, då svaret bara blir olika på exakt samma sak.

Har man lagt ned frakterna ifrån Kina?
Om inte så är det fortfarande inte stoppat ifrån Kina.
Poängen är att man säger sig gjort en sak, men samtidigt har Syd Korea någon religiös dåre som spred det i där.
Och nu har vi resultatet att inte hörsamma detta.

Läser aldrig tweets, så gör om och gör rätt om du vill ha något sagt med det.
Det är inte semantik ifall pengarna kom som ett resultat av en tidigare pandemi. Inte innan pandemin utan medans den pågick.
Och nu försöker du påstå att det är nedrustning vilket är objektivt ett felaktigt påstående då, som sagt, pengarna kom under pandemin och då det inte var en pandemi längre fanns det ej någon anledning att sätta in mer pengar.

Sen missar du att denna inte påverkar USA i sig .

Gällande frakt så överlever inte virus speciellt länge utanför kroppen
Citera
2020-03-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Det är inte semantik ifall pengarna kom som ett resultat av en tidigare pandemi. Inte innan pandemin utan medans den pågick.
Och nu försöker du påstå att det är nedrustning vilket är objektivt ett felaktigt påstående då, som sagt, pengarna kom under pandemin och då det inte var en pandemi längre fanns det ej någon anledning att sätta in mer pengar.

Sen missar du att denna inte påverkar USA i sig .

Gällande frakt så överlever inte virus speciellt länge utanför kroppen

Det handlar inte om att ha pengar i beredskap utan kunnigt folk som håller sig ajour med allt som händer i världen. Både utbrott av olika infektioner och även vad som sker vad gäller att kunna förhindra utbrott och även bästa sätt inför olika infektioner att agera på för att minska risken för smitta. Och vilka vaccin som finns tillgängliga och hur utvecklingen går för att skapa ett vaccin när inget sådant finns för viss smitta.

Det är det som inte fanns och inte verkar finnas ännu i USA. Trumps presskonferens var tafatt kaos som gjort av barn som inte gjort sin läxa och förberett sig. Urusel presskonferens.

Citat:
Last month, several Democratic lawmakers wrote HHS Secretary Tom Price to raise concerns about the nation’s ability to respond to infectious disease threats. They also asked about the vacancies and the impact of proposed budget cuts in the event of a flu pandemic. They received no response.

Citat:
But after 11 weeks in office, the Trump administration has filled few of the senior positions critical to responding to an outbreak. There is no permanent director at the CDC or at the U.S. Agency for International Development.

At the Department of Health and Human Services, no one has been named to fill sub-Cabinet posts for health, global affairs, or preparedness and response. It's also unclear whether the National Security Council will assume the same leadership on the issue as it did under President Barack Obama, according to public health experts.
https://www.washingtonpost.com/national/health-science/the-trump-administration-is-ill-prepared-for-a-global-pandemic/2017/04/08/59605bc6-1a49-11e7-9887-1a5314b56a08_story.html
Senast redigerad av AlbertEnben 2020-03-01 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in