2020-03-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vad förstår du inte kring att jag lagt år på alla spår och prövat alla påståenden. Nej det finns inget där annat än het luft när man gått igenom det. Dessa spår lanseras av folk som har mycket lite kunskap och insikt jämförelsevis.
Åt Se har jag ägnat flera år. Där finns inget.

Ok, du får såklart tro vad du vill men innan sommaren är det jag som kommer att säga: ”Vad var det jag sa”.
Citera
2020-03-01, 11:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Tidningen Filter har släppt en podd där man beskriver Skandiamannen som gm
Samtidigt klagar man på att en del media och privatspanare mm på svaga grunder pekat ut Christer P, olika poliser mm.

Jag är ingen journalist men jag hade tyckt att det kunde vara god smak att vänta till PU är klara innan man fortsätter att trumma på om Skandiamannen.

Vad gör man om PU skulle peka ut helt andra saker och personer ?

https://soundcloud.com/filterpodden/1-skandiamannen-och-palmemordet
De påstår alltså att de VET att PU kommer att presentera SE som GM. Är det utvecklingsstörda människor vi har att göra med?
Citera
2020-03-01, 11:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Bl.a. i sitt förhör lördagen förste mars 1986.

http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html

Hon såg en man snett bakifrån som sprang in på Tunnelgatan. Hon beskrev honom som varande i 40-årsåldern, c.a. 180 centimeter lång och kompakt kropp med kort hals. Han var mörk men inte på ett sydländskt sätt utan håret var mer brunaktigt. Han var iklädd en blå, något litet ''bullig'' täckjacka som gick något nedanför midjan. Han hade vidare mörka, troligen gråa byxor. I övrigt lade fru Palme inte märke till några detaljer vare sig i utseende eller kläder.

Enligt mig är det troligtvis AB hon beskriver. Utan att beskriva ett ansikte eftersom hon inte lade märke till något. Utan att sväva på målet.

Det är en möjlighet att LP såg Anders Björkman och förväxlade honom med mördaren. Det är också en möjlighet att hon aldrig såg mördaren.

Men jag anser att det är att dra det för långt att slå fast att det är så, speciellt med ledning av dessa sammanfattningar av förhör. Vi vet inte exakt vad hon säger till Åke Rimborn mordnatten och inte exakt vad hon säger i förhör 1:e mars.

Det är möjligt att din tolkning av att LP menar att hon inte såg mördarens ansikte är korrekt, men det är en tolkning. Vad det står är ju att hon inte lägger märke till några detaljer i mördarens utseende, vilket är en annan sak.

Här beror det inte inte enbart på LP hur vi skall tolka henne, utan på vad utfrågaren lagt för mening i sina frågor och hur han tolkar hennes svar. Svaret från LP är inte tillräckligt utförligt för att säga att hon med bestämdhet tidigt hävdat att hon inte sett mördarens ansikte.

För övrigt kan nämnas att Borgnäs i sin nya bok där han rätt övertygande redogör för skälen att tro på ett mötesscenario anser att LP bör ha sett mördarens ansikte, då hon var ett par steg framför OP och mördaren och vände sig om då skotten föll. Borgnäs menar ju iofs att LP medvetet undanhållit sanningen om hur hon, OP och mördaren agerat på mordplatsen, då hennes redogörelse inte går ihop med vad Björkman, Delsborn och Anderstedt uppger.
Citera
2020-03-01, 11:38
Medlem
Man ska från Pu och Media gå ut med va Holmer gjorde nu man kan inte sy ihop detta trams med "vi har hittat vapen mm" om man inte grundligt förklarar för folket vad Holmer gjorde före samtidigt o efter det sk mordet.
Att inte diskutera Holmer i Pu eller Media eller här =Ny mörkläggning
Att inte fått förklarat vad Holmer gjorde är att svika svenska folket och åter ljuga
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-03-01 kl. 11:40.
Citera
2020-03-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
De påstår alltså att de VET att PU kommer att presentera SE som GM. Är det utvecklingsstörda människor vi har att göra med?

Sluta med att blanda in utvecklingsstörda det är både fult och dumt av dig. Att palmeutredarna kommer att presentera SE som GM vet väl alla!? Du behöver inte bli så upprörd på filter gällande det.
Citera
2020-03-01, 11:40
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Tidningen Filter har släppt en podd där man beskriver Skandiamannen som gm
Samtidigt klagar man på att en del media och privatspanare mm på svaga grunder pekat ut Christer P, olika poliser mm.

Jag är ingen journalist men jag hade tyckt att det kunde vara god smak att vänta till PU är klara innan man fortsätter att trumma på om Skandiamannen.

Vad gör man om PU skulle peka ut helt andra saker och personer ?

https://soundcloud.com/filterpodden/1-skandiamannen-och-palmemordet
Bryta ihop och gråta ut hos välvillig media kanske?

Det har skrivits två böcker om SE. Lars Larsson och Thomas Pettersson är författarna.

TP hävdar att han forskat i 12, alltså i tolv år, utan att komma fram med det minsta bevis för hans skuld. Rent krasst är hans slutsatser förtal av avliden. För mig är deras alster ett bevis för hans oskuld.
Citera
2020-03-01, 11:42
Medlem
Citat:
Vad innebär det att du haft kontakt med PU och SÄPO?
Jag lämnade konkret tips till PU för många många år sedan som inte diariefördes och jag hade sedan kontakt med Säpogenom vilka tipset lämnades som begärt att få utreda det av olika skäl men där rikspolischefen nekade det och förbjöd dem att ta i det.

Om vi uttrycker det försiktigt så har mina uppgifter blivit bra mycket starkare de senaste 5 åren även om jag inte trackasserar PU som andra gör. Jag tror att bara man jobbar seriöst så finns lösnigen där.
Citera
2020-03-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Bryta ihop och gråta ut hos välvillig media kanske?

Det har skrivits två böcker om SE. Lars Larsson och Thomas Pettersson är författarna.

TP hävdar att han forskat i 12, alltså i tolv år, utan att komma fram med det minsta bevis för hans skuld. Rent krasst är hans slutsatser förtal av avliden. För mig är deras alster ett bevis för hans oskuld.

Kommer du fortfarande hävda att SE är oskyldig efter att han presenterats som GM?
Citera
2020-03-01, 11:43
Medlem
Citat:
Hur vet man att Palme var på rutan när CA sköt sönder den? Någon granne som sagt det? Det fanns inte bara en kanal och alla tittar inte på tv hela tiden. Finns nog en del krydda på mycket som tas för fakta.

Det kommer sannolikt från någon granne som ringt polisen. 86 var ju en tid innan Netflix och CMore. De flesta hade 2 kanaler.
Det intressanta är ju om man som van skytt "råkar" bränna av ett skott när man sitter framför tvn och gör vapenvård.

I min värld är detta inte en ren olyckshändelse som kan drabba vem som helst, utan något som säger en del om personen i fråga.

Men, det säger naturligtvis inte att han höll i vapnet på Sveavägen.
Citera
2020-03-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag lämnade konkret tips till PU för många många år sedan som inte diariefördes och jag hade sedan kontakt med Säpogenom vilka tipset lämnades som begärt att få utreda det av olika skäl men där rikspolischefen nekade det och förbjöd dem att ta i det.

Om vi uttrycker det försiktigt så har mina uppgifter blivit bra mycket starkare de senaste 5 åren även om jag inte trackasserar PU som andra gör. Jag tror att bara man jobbar seriöst så finns lösnigen där.

Tyvärr, så tror du för mycket på dig själv och din egen mordteori. Nedräkningen har börjat... snart presenteras SE som GM och då hoppas jag att du kan erkänna att du har haft fel.
Citera
2020-03-01, 11:48
Medlem
Citat:

De verkar i varje fall säkra på sin sak, sedan skulle det förstås bli konstigt om de helt plötsligt skulle börja backa.
De blir väl tvungna löpa linan ut.
Citera
2020-03-01, 11:53
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en möjlighet att LP såg Anders Björkman och förväxlade honom med mördaren. Det är också en möjlighet att hon aldrig såg mördaren.

Men jag anser att det är att dra det för långt att slå fast att det är så, speciellt med ledning av dessa sammanfattningar av förhör. Vi vet inte exakt vad hon säger till Åke Rimborn mordnatten och inte exakt vad hon säger i förhör 1:e mars.

Det är möjligt att din tolkning av att LP menar att hon inte såg mördarens ansikte är korrekt, men det är en tolkning. Vad det står är ju att hon inte lägger märke till några detaljer i mördarens utseende, vilket är en annan sak.

Här beror det inte inte enbart på LP hur vi skall tolka henne, utan på vad utfrågaren lagt för mening i sina frågor och hur han tolkar hennes svar. Svaret från LP är inte tillräckligt utförligt för att säga att hon med bestämdhet tidigt hävdat att hon inte sett mördarens ansikte.

För övrigt kan nämnas att Borgnäs i sin nya bok där han rätt övertygande redogör för skälen att tro på ett mötesscenario anser att LP bör ha sett mördarens ansikte, då hon var ett par steg framför OP och mördaren och vände sig om då skotten föll. Borgnäs menar ju iofs att LP medvetet undanhållit sanningen om hur hon, OP och mördaren agerat på mordplatsen, då hennes redogörelse inte går ihop med vad Björkman, Delsborn och Anderstedt uppger.
Du sätter fingret på problemet. Det finns inga bevis för varken det ena eller det andra. Det handlar om tro, tyckande och tolkande. Rentav om semantik och förhörsteknik.

Men jag tolkar hennes uttalanden den förste mars som att hon inte såg mördarens ansikte. Vilket hon bevisligen själv uttalar vid den tiden. Utan minsta tvekan. Hur ska man kunna tolka det på ett annat sätt? Utan att lägga ord i hennes mun som hon aldrig uttalade vid det tillfället.

Hon lade inte märke till fler detaljer i ''hans'' utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in