2020-03-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det är inte vettigt att slå ihjäl ngn över huvudtaget, men just det där m 17 slag får mig att tänka att det inte var superplanerat. Jag tror att GM fick panik över att LW skrek. Och jag tror som sagt att någon kan skrika mycket längre än vad man kunde tro (baserat på dödlig fallolycka på arbetsplats). Tänker du att om HD var med, triggade hon SD att slå mer? Om man har normala spärrar, är det nog första slaget som tar emot mest att genomföra.

Det hade varit väldigt bra om de berättade vad som hände, men förhoppningen om det är väl minimal nu.
De lär inte berätta. HD har noll press på sig och kan lalla runt i tillvaron. SD är något av en psykopat, såna faller inte för press. De två skiter i Lena, Ulf och barnen, så länge de har sitt på det torra.Lika egoistiska båda två. Nej, de kommer inte berätta vad som eg hände den kvällen.
Citera
2020-03-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det är inte vettigt att slå ihjäl ngn över huvudtaget, men just det där m 17 slag får mig att tänka att det inte var superplanerat. Jag tror att GM fick panik över att LW skrek. Och jag tror som sagt att någon kan skrika mycket längre än vad man kunde tro (baserat på dödlig fallolycka på arbetsplats). Tänker du att om HD var med, triggade hon SD att slå mer? Om man har normala spärrar, är det nog första slaget som tar emot mest att genomföra.

Det hade varit väldigt bra om de berättade vad som hände, men förhoppningen om det är väl minimal nu.

Jag är inne på att H inte var med vid själva handlingen men tycker att det borde ha räckt med betydligt färre slag mot huvudet för att ta livet av en annan människa. Tror inte heller att märkena i trädet kom av "skrämselslag", snarare av missar. Vem står och slår (ljudliga) slag mot träd mitt i natten?
Hon skrek och han ville tysta, men 17 slag? Kan hon ha gjort så pass mycket motstånd?
Citera
2020-03-01, 10:15
Medlem
I stort sett rt i tråden nu... antar att många läser FUP (själv orkar jag inte med fler akter just nu).

Är det någon som läst förhören med JG och hittat vad han har för sig på mordkvällen/natten/morgonen?
Alibi?
Citera
2020-03-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nej, inga fler äktenskapliga löften han ändå inte kommer att hålla. Han kommer i så fall att bli sambo, i bästa fall, för att få Hs hjälp ekonomiskt. Vilka framtidsutsikter har de här människorna som han skitat ner så totalt?

Ja jag har gissat att SD:s mål är ekonomiskt samt med HD på ”god fot” även lögnerna.

Jag tror inte de inser problematiken med att bo kvar eller ens tro att livet kan bli som förut, varken hon eller han.

Att inte HD mamma vill något mer för HD och sina barnbarn är faen lågt som förälder.

Hoppas de tar sitt förnuft tillfånga och pratar HD tillrätta innan det är för sent.

Men äpplet ramlar väl inte långt...
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-01 kl. 10:20.
Citera
2020-03-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag är inne på att H inte var med vid själva handlingen men tycker att det borde ha räckt med betydligt färre slag mot huvudet för att ta livet av en annan människa. Tror inte heller att märkena i trädet kom av "skrämselslag", snarare av missar. Vem står och slår (ljudliga) slag mot träd mitt i natten?
Hon skrek och han ville tysta, men 17 slag? Kan hon ha gjort så pass mycket motstånd?
Han ville väl vara säker på att hon var död. Ingen ska vittna mot honom. Sen har han säkert byggt upp en ilska och hat mot henne. Se bara hur iskall och jävlig han var mot dotter T. Han är inte klok nånstans. SD har inte en frisk känsla nånstans. Han styr och resten av hans omgivning är hans marionetter.
Citera
2020-03-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var det HD som sagt så till denna dam?
Tänker hon vill väl radera ut allt som påminner om LW.
Hannas mamma i ett förhör.
Citera
2020-03-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Vilken aktbilaga?
Citera
2020-03-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Ja jag såg att det tydligen var HD:s mamma... men framgick det vem som talat om en ny vigsel?
HD, SD eller de två gemensamt.
Citera
2020-03-01, 10:37
Medlem
Jag funderar över detta med SD:s sperma på Lenas kjol. I förhören får han frågan gång på gång men han kan inte minnas hur det har kommit dit. Han kan inte heller dra sig till minnes exakt sista gången han såg Lena. Han svamlar om att det ´´kan ha varit´´ fredag eller lördag (11:e eller 12:e). Att dom då skulle haft sex på jobbet, vems jobb var det? Fick inte med det...

Men för att återgå till kjolen. Att han inte kommer ihåg. Säger han så av rädsla för att det eventuellt skulle kunna binda honom till brottsplatsen? Kan det ha varit sperma från ett tidigare möte? Varför säger inte SD att det var så isåfall?
Citera
2020-03-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja jag såg att det tydligen var HD:s mamma... men framgick det vem som talat om en ny vigsel?
HD, SD eller de två gemensamt.
Inte vad jag kan komma ihåg.
Citera
2020-03-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken aktbilaga?
149
Citera
2020-03-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag har gissat att SD:s mål är ekonomiskt samt med HD på ”god fot” även lögnerna.

Jag tror inte de inser problematiken med att bo kvar eller ens tro att livet kan bli som förut, varken hon eller han.

Att inte HD mamma vill något mer för HD och sina barnbarn är faen lågt som förälder.

Hoppas de tar sitt förnuft tillfånga och pratar HD tillrätta innan det är för sent.

Men äpplet ramlar väl inte långt...
Även HDs mamma har väl fallit pladask för SDs charmiga sidor. Nog inte lätt att se igenom ett sånt här förlopp när man är insyltad i det. Dessutom kan det vara problem i HDs barndom som banade väg för att hon fastnade för SD, och den påverkades antagligen mest av modern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in