Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Ett ord:
Världsekonomin (eller den inhemska)
Om folk börjar få panik och sluta resa, konsumera, sjukskriver sig, beter sig irrationellt, länsar mataffärer så kommer det bli riktigt illa.
Dock tycker jag att man definitivt kan ta till med åtgärder såsom stoppa flyg från riskzoner och liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utspilld
Bland annat för att vi styrs av karriärist-politiker. För dem är det knappast viktigast att ge allmänheten korrekt information, som skulle kunna orsaka panik och oreda i samhället samt få dem att förlora politiska poäng.
Dessutom vet de förmodligen att vi inget kan göra då vi är otroligt dåligt rustade för det här. Därför kör de med mörkning och försök att förminska allvaret så mycket som möjligt. För att köpa tid och få folk att fortsätta som vanligt. De stoppar huvudet i sanden och låtsas som det regnar, ingen vågar ta ansvar.
Ok, jag förstår.
Men hur går mörkläggningen till rent praktiskt? Jag menar med tanke på hur många läkare, professorer, experter och forskare som är inblandade. Hur lyckas man sätta munkavle på så många människor? Hur förhindrar man att en vetenskapsman tar bladet från munnen och skriver av sig i en kvällstidning, Twitter eller Facebook?
Det borde vara omöjligt att mörka detta. Eller?