2020-02-29, 20:50
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Han har patent på ett liknande vaccin, se hans Ted talk från 2015, finns på YT
Ok. Men vad betyder det? Har Gates skapat både virus och vaccin? Windows VV?
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Längtar tills det här blåser ut nu i sommar och alla jävla troll här inne tystas. Folk har lagt tusentals kronor på att hamstra mat, köpa ansiktsmasker och man skippar att gå till jobbet.

Pinsamma jävlar. 90-talisterna är helt verklighetsfrånvända och bygger upp orimliga scenarion.

Nej, du är frisk och du kommer inte dö. Det är även rätt liten chans att din gamla knarkande mormor dör eller din morfar som snart fyller 90 år. Chansen är större att han dör av en hjärtattack.

Nej, din ansiktsmask fungerar inte. Du får gärna isolera dig. Inte för viruset, men för att slippa din fula nuna här.

Har du läst vad övriga oberoende experter/läkare har att säga om viruset? Orimliga scenarion.......Hallå eller, vakna boomer...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Längtar tills det här blåser ut nu i sommar och alla jävla troll här inne tystas. Folk har lagt tusentals kronor på att hamstra mat, köpa ansiktsmasker och man skippar att gå till jobbet.

Precis därför jag inte skriver så mycket här inne i denna tråd. Vill inte se ut som en idiot sen när det kanske visar sig att detta bara var den gamla vanliga överhajpade domedagsporren.
Citera
2020-02-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
´
Finns inga planer på det just nu iaf vad jag vet.

Trumps högsta rådgivare säger att 80% av dom drabbade endast ska själv medicinera och stanna hemma. De verkar mest rädda för de 20% som drabbas hårdast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag skulle vilja veta vilka yrken personerna har som skippar att gå till jobbet på grund av rädsla för coronasmitta samt vilken anledning de anger för arbetsgivaren.
Jag förlorar hellre jobbet än att förlora mitt liv.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlevMedlem
Ursäkta dum fråga men hjälper ett gott immunförsvar mot Coronaviruset på samma sätt som det hjälper mot influensa?

Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Inte nödvändigtvis. En bodybuildare från kina som var citat: "aldrig sjuk", dog av det. Han var runt 70 år

Citat:
Ursprungligen postat av BlevMedlem
Jaha vad fan är immunförsvar bra för då? Bara för skydd mot sådana virus man en gång haft?

Klart att man har hjälp av ett bra imundörsvar. Det är därför äldre och sjukliga riskerar att duka under.

Med svininfluensan var det tvärt om, då det var den immunologiska reaktionen som gav symtomen. Alltså drabbades unga och friska främst.
Citera
2020-02-29, 20:52
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag skulle vilja veta vilka yrken personerna har som skippar att gå till jobbet på grund av rädsla för coronasmitta samt vilken anledning de anger för arbetsgivaren.

Vad jag hört inom finans sektorn iafl så är det främst risk managers som preppar och förbereder sig. Men jag håller med om att det skulle vara intressant och se varje yrkeskategori.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
"It is always good to be prepared. But we are super prepared. "- Trump

Intressant det du nämner för de är redan förberedda på katastrof sedan långt tillbaka. När skiten slår till så är de redo att agera.

Det gäller inte bara att agera mot en fara utan även att ta hand om de döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Klart att .a har hjälp av ett bra imundörsvar. Det är därför äldre och sjukliga riskerar att duka under.
.

Bodybuildaren var aldrig sjuk.
Citera
2020-02-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
så du menar på allvar att en person som inte hostar eller nyser eller annat , han bara sitter där
på 2 meters håll genom sin utandningsluft smittar alla på 2 meters avstånd ?
snälla lilla rara, så funkar det inte.
inte ens ebola smittar på det viset
SARS-CoV-2 är mer smittsam än ebola.
Citera
2020-02-29, 20:53
Medlem
Om det räcker att bara gå in i bussen och bli smittad inom 15 minuter varför tjatar expter om vikten av att tvätta händerna???!??!??
Citera
2020-02-29, 20:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Jovisst, men nu ser inte verkligheten ut så, att folk stannar hemma bara för att de "borde" ta eget ansvar.

Den här större vårdkapaciteten du nämner, har du några konkreta siffror jag kan använda? Hur många är idag inlagda på sjukhus i onödan och kan sparkas ut för att bereda extra plats?

Problemet för alla sjukhus är att de inte vill få in smittan på sjukhusen. För då går det inte att bedriva vanlig vård som blindtarmar, benbrott, gikt, artros, struma, hemorojder, hjärsvikt o diabetes.

Utan smittsamma sjukdomar ska o kan bara sötas separat i speciella avdelningar med undertryck. O den info jag fått av personal som arbetar inom vård o nyligen tränats att arbeta i skyddsdräkter säger att man pallar högst 3-4 timmar o dryper av svett. O bara proceduren att ta på o av dessa dräkter är djäkligt betungande.

Så utbildad personal är ett stort problem. Likaså medicinska skyddsdräkter.

När det kommer till de militära resurserna så gissar jag på att det finns resurser att slå upp fältsjukhus (tält) för provosoriska provtagnings center. Samt dela ut ABC-dräkter/masker till sjukvården. Samt dela med sig av morfin till ikke prioriterade döende patienter.
Deras utrustning är främst till för att sy ihop skottskadade o söndersprängda.

Även mycket av Abc-materialet kommer behövas att om de beordras vakta karantän o undvika plundring vid nedstängningar o avspärrningar.

Det kan även hända att dessa resurser måste delas med polisen.

Ingen vet, få vågar spekulera. Det är bara att hoppas på det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in