2020-02-29, 20:24
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Trump berömmer sig för stoppat flygen till Kina och att de gjorde det tidigt.

Japp. Jag skulle känna mig säkrare som Amerikan i denna situation.
Citera
2020-02-29, 20:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Exakt, kommunist bernie är den som då ska vända marknaden. Folk är fan bra dumma ibland 😂

Kommunist? Då är väl Löfven oxå Kommunist isåfall. Dum i huvudet, men inte kommunist, riktigt.

De är ju båda socialdemokrater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Det finns skrivet långt tillbaka hur takten kommer gå. Men takten du har är för långsam. Vi är i maj-juni i din tabell med i hur många som faktiskt är smittade här och nu i Sverige. Dock tar det ju 2-3 veckor innan det bryter ut rejält så man behöver sjukvård. Det är ju fler som är smittade i verkligheten än vad sjukvården redovisar. Till slut är det så många så de hinner inte med att redovisa alla fall de stöter på och alla behöver inte sjukvård många kan bli friska hemma. Vad vi vet nu.

Så är det ju, när vården överbelastas tänker folk: skit samma kan lika gärna dö hemma hos familjen och i egna sängen än att förnedras och få köa i dagar innan någon klassificeringsläkare ger alla nr på skalan 1-10. 1= låg risk kommer överleva..... 10 = döende utan återvändo.
Sen hjälper de säkert de upp till nivå 5 med enklare hjälp dvs antibiotika och dropp. 6-10 är svåra fall och de finns ingen plats för dom längre så åk hem o vila/dö
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Ni som är pålästa, vad är sant respektive falskt i artikeln?

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/29/worse-than-flu-busting-coronavirus-myths
the guardian har rätt i samtliga av sina påståenden.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur många smittade söker inte vård för att de tror att de har en vanlig förkylning/influensa eller pga att de inte har några symptom alls? Dessa måste också med i ekvationen.

Jag tror du har rätt här och vidare så kan någon gå ut med ett "antivirus" som ger vissa "bieffekter", det har nyligen hänt tidigare.
Citera
2020-02-29, 20:26
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Exakt hur många konserver pratar vi?
Börja så här, du vill äta minst en gång om dagen. Vad behöver du? Glöm inte dryck!
Citera
2020-02-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En mycket bra informationsvideo. Jag kan också rekommendera hans informationvideo om (virusburen) lunginflammation. Den tar upp vad som händer i lungorna och hur behandlingen går till.

Han är otroligt pedagogisk. Om jag hade honom som lärare skulle till och med jag kunna bli läkare.
Citera
2020-02-29, 20:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Sverige har noll kontroll på Corona! Kom hem idag efter resa i Asien i 4 v och på Arlanda ingen som helst kontroll. Alla resenärer stövlade igenom utan några som helst problem...

Kan tillägga på det plan som jag kom med var det flertal sjuka, både vuxna och barn. Därmed inte sagt Corona, men klart man blev misstänkt när flera resenärer hade influensa symptom
Så är det. Och när det blir tillräckligt många smittade, blir det omöjligt att hålla på med smittspårning, redan idag måste det vara snudd på omöjligt.

Vad gör man då? Börjar stänga skolor, arbetsplatser, förbjuda resande för stora grupper, sätta hela orter i karantän. Fungerar det i Sverige eller är vi körda då?
Citera
Medlem
Trump och alla sa klart och tydligt var och en inledningsvis i deras tal:
-Åk ej till de drabbade ländern, vi stängde tidigt ned flygrutterna till Kina och har således bara fåtal fall! Res inte till smittade områden
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Sverige har noll kontroll på Corona! Kom hem idag efter resa i Asien i 4 v och på Arlanda ingen som helst kontroll. Alla resenärer stövlade igenom utan några som helst problem...

Kan tillägga på det plan som jag kom med var det flertal sjuka, både vuxna och barn. Därmed inte sagt Corona, men klart man blev misstänkt när flera resenärer hade influensa symptom

Thailand eller Vietnam?
Reguljärt eller charter?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.aljazeera.com/news/2020/02/coronavirus-outbreak-bigger-latest-updates-200228232914773.html

USA har fått sitt första dödsfall.

Frankrike har ryckt. De har 100 konstaterade fall nu.
Citera
2020-02-29, 20:29
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielGraslok
Jag tror att du har fel. Vårdkapaciteten större, eftersom sjukvård alltid handlar om prioriteringar.

Dessutom är hela det här landet så extremt nojigt vid det här laget att folk kommer att ha vett att stanna hemma så fort de känner sig sjuka. Vilket ju är en bra sak, och något som alltid borde gälla – om bara folk kunde bete sig en liten gnutta osjälviskt. Det är inte särskilt svårt att själv ta ansvar i det här fallet. Den som är sjuk stannar hemma. Punkt.

Och om Svensson bara kunde lära sig att läsa den information som finns tillgänglig istället för att okynnesringa 1177 skulle de som verkligen behöver rådgivning få den. Så skulle stackars Aschkan och hans mamma slippa kontakten med Aftonbladet.

Jovisst, men nu ser inte verkligheten ut så, att folk stannar hemma bara för att de "borde" ta eget ansvar.

Den här större vårdkapaciteten du nämner, har du några konkreta siffror jag kan använda? Hur många är idag inlagda på sjukhus i onödan och kan sparkas ut för att bereda extra plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in