2020-02-29, 19:18
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kommer det ryktet från Corona-Bob-Tegnell?
Corona-Bob. Enkel och sitter direkt, den kör vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Sett till utvecklingen i norra italien kan det inte stämma. Det är fullkomligt orimligt.

Det är ju fekal-oral smitta också.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nytt fall i Stockholm rapporterar TV4

Smittspårning sa de. Vilket lät förtroendegivande.

Men samtidigt så tycks patienten ha symtom.
Vilket tyder på att denne i sin tur kan ha smittat andra.

Vilket fick mig att misströsta. 20 åriga kvinnor brukar inte sitta hemma med mormor...

Det kan ju vara bra o veta vilken stadsdel som drabbats så boende kan vara extra försiktiga.
Citera
2020-02-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Trots upplysningen att inte göra det?
Ja. Dessutom har säkert smittan funnits väldigt länge i Italien innan de första fallen upptäcktes. De har fler resenärer från Kina än Sverige, till exempel. Även Iranier kan ha fört smittan till Italien tidigt.
Citera
2020-02-29, 19:20
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Som man jämt gör: antal döda / (antal döda+tillfrisknade)
29/(29+46) = 0.3866

38.66%

Ok, men det är en nonsenssiffra. Så du vet.
Citera
Medlem
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Hur mycket kan man lita på ovan källa?
Ser att den har länkats till ett flertal gånger men framgår inte vilka ”Worldometer” är och varför länder skulle rapportera sina siffror till dem?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Problemet är att det är hypotetiska och teoretiska siffror. Självklart är det riktigt allvarligt, men det kan ju vara 300.000 smittade i Italien som inte visar symtom, ingen har en aning om detta, och då är det svårt att räkna ut dödligheten ju.

Det spelar ingen roll om så hela landet är smittat när man räknar ut dödligheten, efterssom bara avslutade fall spelar roll, dvs döda/(tillfrisknade+döda)

alla som säger något annat vill att man ska räkna med alla som nyss blivit smittade oxå, innan de ens uppvisat symptom, vilket är fullkomligt nonsens för någon med mer än en hjärncell.
Citera
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Där kom det!

Sverige har nu alltså 13 bekräftade fall det betyder att dem går om Thailand i antal aktiva fall då i Thailand har 28 av de 40 fall redan tillfrisknat!

Helt otroligt hur ett land med 68miljoner människor och enorm turism helt plötsligt har mindre fall än Sverige!
Sanningen kommer fram.

Alla är inte helt hjärndöda och det går inte hålla detta hemligt i all evighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Smittspårning sa de. Vilket lät förtroendegivande.
.

Smittspårning innebär att personen blivit smittad av en smittad, alltså ett sekundärfall. Det är väldigt illa.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Iran Air borde byta namn till Corona Air 🦠 🇮🇷 ✈️
Citera
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
BREAKING: Washington state reports first U.S. death from coronavirus. Detta var från ett twitter konto som tidigare har rapporterat korrekt löpande om fallen.

Jag ska helt klart lyssna på Trumps presskonferans kl halv 8. Kan vara intressant och han kanske kommer att bekräfta ovanstående.

Var kommer man kunna se den? Ser att Trump har skrivit det på twitter men det ingen info på vita husets hemsida. De brukar väl streama live?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ska iväg och handla strax tänkte jag, redan fyllt på ett lager men tänkte köra ytterligare ett last.

Hur ser det ut i butiker hos er i tråden? Ser ni något utplockat typ konserver osv?

Alla jag pratar med verkar lita på media och myndigheter som uppenbart underdriver. Jag tar de säkra före det osäkra, kan alltid äta upp det sen bara
Jag nämnde för några bekanta i början på Februari att jag hade köpt munskydd, och möttes av "typiskt dig" nu är det inte lika roligt , men jag tänker inte ge dom några av mina, dom skall jag och mina närmaste ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in