2020-02-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
USA stoppade väl flygen från kina redan 29 januari? Står så på många vanliga nyhetssajter. Hur kan det inte vara ett bra beslut undrar man? Det borde bara vara en fråga om dagar innan Iranflygen stoppas oxå. Allt man läser om Iran indikerar ju att det kan gå riktigt åt helvete där snart nu när de har en dysfunktionell medeltidsregim som mörkar intrigerar. Det ska bli roligt sen när det blir blame game och de ska hänga folk och kasta dem från hustak.

Det är lite intressant att se hur libtardmedierna i USA hakar upp sig på en massa saker i Trumps sätt att uttrycka sig och vad Mike Pence har gjort för tjugo år sen och helt bortser ifrån att han faktiskt har agerat mkt handlingskraftigt iaf i detta avseende. Det är förvisso märkligt att han går runt och babblar om 15 pers när det ökat till 60 osv men han stoppade planen direkt till skillnad från de fittiga libtardsen i Europa.

USA är ju så jävla stort så på sikt lär det ju poppa upp fler fall lite här och var framöver dock.

Det var faktiskt bra, men man undrar varför han gjorde det då det bara är som en vanlig influensa enligt Trump.

Problemet för Trump är att han fokuserar på att det skulle vara en hoax för att inte få honom omvald. Det låter korkat men de som har honom som idol tror kanske det. Vad vet jag. Hans son Don jr sa att demokraterna vill att miljontals amerikaner dör för att sätta käppar i hjulet för presidenten.

Sen står Trump och säger massvis med gånger att det är bara 15 drabbade när siffran är 64.

Allt det här gör ju att Trump sänker sig själv med kättingar runt fötterna som han själv satt dit tillsammans med en jädra stor betongklump.

Och det är bara om Trump.

Hur USA ska fungera är en annan sak, och hur många som kommer att vara sjuka utan vård är en annan sak också. Det är ju det det borde handla om. Inte om Trump.
Citera
2020-02-29, 17:25
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Vad har Trump och nästa val med den eventuella pandemin att göra? Det handlar ju om andra människor än Trump nu. Och hela samhället och hela världen. Du förstår det va?

Nu har du ju svarat med tre inlägg som säger ungefär samma sak, så jag bemöter detta.

Därför att det som vanligt gnys och gnälls över ingenting.

Prova att köra samma retorik på någon annan nation;

”-Merkel borde göra något”

Då inser alla att det finns en hel jävla administration bakom, men nu gäller det just Trump.

Inte USA...utan Trump.

Han skall tydligen ha personligen fingrarna i varje enskild händelse.
Edit: tydligen hade du själv fyllt på med ett inlägg som exemplifierar just det.

Det handlar om ”bara Trump”..
Och så är det Trumpsupportrar som är enkelspåriga.
Citera
2020-02-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu har du ju svarat med tre inlägg som säger ungefär samma sak, så jag bemöter detta.

Därför att det som vanligt gnys och gnälls över ingenting.

Prova att köra samma retorik på någon annan nation;

”-Merkel borde göra något”

Då inser alla att det finns en hel jävla administration bakom, men nu gäller det just Trump.

Inte USA...utan Trump.

Han skall tydligen ha personligen fingrarna i varje enskild händelse.

Men tråden handlar inte om Merkel. Den här tråden handlar om USA och om hur Trump handhar viruset.

Trump hade ju stängt ner de samhällsfunktioner som skulle handha den här typen av problematik 2018. Det var ju synd, men gjort är gjort.

Trump borde prata mer om invånarna i USA som personer och om deras oro för sig själva och sina gamla och sin barn med mera. Och om hur samhället ska fungera och vad han kan göra för att förbättra läget för allt det här. Men han är mer fokuserad på sig själv. Och att han ljuger om hur många som är smittade får ju ingen att känna att det är någon som har rodret som kan styra i landet.

Du kallar en pandemi en enskild händelse.
Citera
2020-02-29, 17:31
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det enda som trumpens fel, det är att monterat ned möjligheterna att hindra spridning.
Att prata om annat hjälper inte här, då fakta återfinns efteråt.

När ett influensavirus går utan för riskgrupperna, så måste man göra nått.
Och det är ingen annan än trumpen och hans undersåtar som kan göra nått, så om det sprider sig så finns det bara en och peka på.

Men skoj att du tror att vi skyller ett virus på trumpen, det visar vilken låg nivå du diskuterar på.
Det som folk börjar undra är vad görs, men verkar som man ligger på samma nivå som skydda USA val ifrån främmande makt.
dvs ingenting, men vi får se vad som sker, det finns ju tid att ändra sig, och det kan även låta bli och bli en pandemi.

Jättebra Klyban.
Då kör vi på det.

Vi låter faktan tala efteråt! 👍🏼

Du kan ju bestämma redan nu vad succé eller total katastrof skall definieras som, så behöver det inte ändras i efterhand och tjafsas om det.

Varsågod, nu har du chansen, du bestämmer!
Citera
2020-02-29, 17:36
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Men tråden handlar inte om Merkel. Den här tråden handlar om USA och om hur Trump handhar viruset.

Trump hade ju stängt ner de samhällsfunktioner som skulle handha den här typen av problematik 2018. Det Var synd, men gjort är gjort.

Trump borde prata mer om invånarna i USA som personer och om deras oro för sig själva och sina gamla och sin barn med mera. Och om hur samhället ska fungera och vad han kan göra för att förbättra läget för allt det här. Men han är mer fokuserad på sig själv. Och att han ljuger om hur många som är smittade får ju ingen att känna att det är någon som har rodret som kan styra i landet.

Men han är mer fokuserad på sig själv. Och att han ljuger om hur många som är smittade får ju ingen att känna att det är någon som har rodret som kan styra i landet.

Du kallar en pandemi en enskild händelse.

Lol på dig med, för det gör jag ju inte alls.

Det festade är en Europeisk politikersport.
Gay så det förslår.

Men du får samma erbjudande som Klyban.

Bestäm hur den här ”pandemin” skall definieras, så vi får se om det blir någon katastrof.

Varsågod.
Senast redigerad av scoremax 2020-02-29 kl. 17:39.
Citera
2020-02-29, 17:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jättebra Klyban.
Då kör vi på det.

Vi låter faktan tala efteråt! 👍🏼

Du kan ju bestämma redan nu vad succé eller total katastrof skall definieras som, så behöver det inte ändras i efterhand och tjafsas om det.

Varsågod, nu har du chansen, du bestämmer!
Ja, vi kan till exempel se om stoppa huvudet i sanden var en bra idé eller inte.

Men ska vi prata om vad trumpen sagt i ämnet innan, så är denna stoppa huvudet i sanden och skylla på demokrater som inget har med detta och göra, en strategi som kan gå år helvete.
Och slutar dödstalen på ~2-4% på de smittande, så kommer det bli illa med den taktiken.

Dock har vi nu lärt oss en sak, allt prata om att göra för lite på virus av BananRepublikaner när skon sitter på andra foten, ser vi bara som rent skitsnack.
Då man nu bevisar detta att det är.

Och ekonomin ser vi redan hur den tar stryk.

SÅ ja, detta är enkelt att summera upp i efterhand.
Dock är det ingen som vet vad som hägrar där, men svar får vi helt säkert
Och inget du kan göra eller säga nått om det, det är det bästa i allt.
Citera
2020-02-29, 17:40
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ja, vi kan till exempel se om stoppa huvudet i sanden var en bra idé eller inte.

Men ska vi prata om vad trumpen sagt i ämnet innan, så är denna stoppa huvudet i sanden och skylla på demokrater som inget har med detta och göra, en strategi som kan gå år helvete.
Och slutar dödstalen på ~2-4% på de smittande, så kommer det bli illa med den taktiken.

Dock har vi nu lärt oss en sak, allt prata om att göra för lite på virus av BananRepublikaner när skon sitter på andra foten, ser vi bara som rent skitsnack.
Då man nu bevisar detta att det är.

Och ekonomin ser vi redan hur den tar stryk.

SÅ ja, detta är enkelt att summera upp i efterhand.
Dock är det ingen som vet vad som hägrar där, men svar får vi helt säkert
Och inget du kan göra eller säga nått om det, det är det bästa i allt.

Jag fattar överhuvudtaget inte vad du vill ha sagt med detta inlägg.

Låt mig fråga såhär då.

Om det visar sig att USA har förre smittade per /100 än Europa eller så, eller något annat..

Vad skulle få dig att inte böla på Trumpadministrationen?
Senast redigerad av scoremax 2020-02-29 kl. 17:45.
Citera
2020-02-29, 17:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag fattar överhuvudtaget inte vad du vill ha sagt med detta inlägg.
Skylla på andra går inte...
Citera
2020-02-29, 17:44
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Det var faktiskt bra, men man undrar varför han gjorde det då det bara är som en vanlig influensa enligt Trump.

Problemet för Trump är att han fokuserar på att det skulle vara en hoax för att inte få honom omvald. Det låter korkat men de som har honom som idol tror kanske det. Vad vet jag. Hans son Don jr sa att demokraterna vill att miljontals amerikaner dör för att sätta käppar i hjulet för presidenten.

Sen står Trump och säger massvis med gånger att det är bara 15 drabbade när siffran är 64.

Allt det här gör ju att Trump sänker sig själv med kättingar runt fötterna som han själv satt dit tillsammans med en jädra stor betongklump.

Och det är bara om Trump.

Hur USA ska fungera är en annan sak, och hur många som kommer att vara sjuka utan vård är en annan sak också. Det är ju det det borde handla om. Inte om Trump.
Jag gör absolut inte anspråk på att ha järnkoll på alla hans åtgärder mot Coronan men här har vi iaf ett uppenbart snabbt och bra beslut som de flesta i Europa inte ens har fattat nu. Sverige borde ju stoppa från Kina och Iran ASAP bara, det är tydligt att Iran är en helt opålitlig regim de har inte ens kunnat skydda sin medeltidselit som styr

Jag slogs oxå av det där att det är märkligt att han snackar om hoax när han har fattat ett så drastiskt beslut men det är lite det som är grejen med Trump och liberal-media. Han har lite eget sätt att vara på som person, det är för att han inte är yrkespolitiker, för att han är en con-man och ett as i största allmänhet, för att han börjar bli gammal osv osv men de måste fokusera på vad han gör istället för att ägna hela dagarna åt de där dimridåerna han sprider omkring sig. Just med Hoax så uppfattar jag honom mer som att han menar att demokraternas överdramatisering av hur han missköter viruset är en hoax snarare än att sjukdomen i sig är det. Det där är inte en helt genomtänkt retorik och nåt man kan hålla på och älta men det leder ingenstans.

Jag tror precis som du att Trumplägret går lite i samma fälla som demokraterna och försöker politisera coronafrågan på samma sätt, de överdriver (Don Jr:s utspel är ju bara löjliga) vilket är onödigt. Trump är ju en snubbe som arbetar med att förenkla sin världsbild innan han fattar beslut. Han borde fatta att det här Corona-skiten kan sluta hur fan som helst, det går inte att förutsäga och därför avhålla sig från det vanliga skrävlandet och inte göra uttalanden där han binder upp sig kring det utan mer ödmjukt bara säga att de gör allt de kan och att demokraterna bara svartmålar.

Man kan ju oxå se det så att det faktum att Trump är mer som diktatorer och inte har några problem med att stoppa plan i en handvändning på ett helt annat sätt än liberala regimer gör att de har råd att schabbla lite mer med de mindre antal som kommer in. Det är lite för tidigt att säga men just nu har ju Sverige ingen vidare stat jmf med enorma USA med 12 mot drygt ett sextiotal case.

Sen efteråt så tror jag det kommer stå klart att t.ex Japan kommer utklassa såna här minsta motståndets lag-regimer som Sverige.
Citera
2020-02-29, 17:46
Medlem
Citat:
Lol på dig med, för det gör jag ju inte alls.

Det festade är en Europeisk politikersport.
Gay så det förslår.

Men du får samma erbjudande som Klyban.

Bestäm hur den här ”pandemin” skall definieras, så vi får se om det blir någon katastrof.

Varsågod.

En pandemi är det när många olika länder är drabbade samt att många i varje land är drabbade. I vissa länder är det faktiskt många som drabbas. Men angående USA så har man ingen aning. Men som jag ser det, varför skulle just det landet inte drabbas? Det är säkert redan många som är drabbade. Att man inte testar betyder ju inte att många inte är drabbade.

Sen vet man inte heller hur dödligt detta kommer att bli. Och det är väl också ett kriterium på en pandemi, att det ger allvarliga tillstånd hos många. Här är ju en del smittspridare utan att själva vara sjuka vilket vi får se resultatet av snart. Förhoppningsvis så finns det beredskap för amerikanerna.

Pence är ju ansvarig för det här nu, så vi får se vad han gör. Han kan ju ta helt utmärkta beslut.
Citera
2020-02-29, 17:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Skylla på andra går inte...

Jag editerade tidigare inlägg.

Vad skulle få dig att inte böla på Trumpsdministrationen?
Citera
2020-02-29, 17:50
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
En pandemi är det när många olika länder är drabbade samt att många i varje land är drabbade. I vissa länder är det faktiskt många som drabbas. Men angående USA så har man ingen aning. Men som jag ser det, varför skulle just det landet inte drabbas? Det är säkert redan många som är drabbade. Att man inte testar betyder ju inte att många inte är drabbade.

Sen vet man inte heller hur dödligt detta kommer att bli. Och det är väl också ett kriterium på en pandemi, att det ger allvarliga tillstånd hos många. Här är ju en del smittspridare utan att själva vara sjuka vilket vi får se resultatet av snart. Förhoppningsvis så finns det beredskap för amerikanerna.

Pence är ju ansvarig för det här nu, så vi får se vad han gör. Han kan ju ta helt utmärkta beslut.

Jag vet vad en pandemi är.

Jag vill att du definierar något sätt varvid USA faktiskt kan lyckas hantera detta bra enligt dig, annars kan man ju lätt helt felaktigt misstänka att det råder helt speciella regler för just usa och Trump, och det kan jag ju aldrig tro 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in