Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Nej. Jag ger mig verkligen inte.
Absolut inte med tanke på undergångsfablerna som hanteras här.
”När sker explosionen?” är en alldeles fenomenal frågeställning i relation till det.
Svavel och apokalyps är ju otrevligt, och likaså ett virus med stor spridning och dödlighet. Men vi är inte ens i närheten av det där.. 12 fall. Ja.
Måndag? Ska vi gissa ett par till?
Snart har 14 dagar gått för de första.. osv.
Smittspårning pågår, osv.
Eventuella arbetsplatser i karantän, osv.
Nej. Någon explosion är vi inte i närheten utav, och säkert kommer vi få leva med ett par X antal fall framöver. Men varför hetsa upp sig över det? Vad är anledningen?
Hur fan ska någon veta när ”explosionen” sker? Tror du Iran och Italien planerade att bli Lilla Wuhan i respektive region? Dessa explosioner blev möjliga för att smittan kunde spridas i lugn och ro innan detta togs på allvar, resultatet ser vi mycket tydligt. Medan du skrattar åt att inte heller morgondagen skänkte dig en miljon smittade tickar totalen sakta upp mot denna miljon, ett fall i taget. När vi når dit har du höjt ribban till ”minst en miljard smittade” och fortsätter att gaffla som om inget ändrats.
Du är tyvärr ett klockrent exempel på den kokta grodan. Jag tror faktiskt att omvärlden skiter en kubikmeter över vad du anser vara en ”explosion” i antal smittade. Kontrollera din rädsla, förnekelse leder alltid till passagerarsätet.