Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Har försökt läsa in mig på fallet den senaste tiden och sett videon "12 år av journalistarbete".
Jag blir lite misstänksam när man selektivt och kategoriskt avfärdar saker baserat på en eller två saker som man inte tycker stämmer ...
Gör man på det sättet finns nog INGEN teori som NÅGONSIN kan stämma in ...
Titta bara på Lisbeths vittnesmål och försök få ihop det med vad andra vitten säger.
Chevamannen säger en sak tidigt men är mycket mer tvärsäker senare etc...
Så vad är det för huvudskäl som får er att vara så säkra på att Engström inte är mördaren...
Ni kan gärna svara med att länka till ett inlägg eller youtube eller liknande istället för att svara på nytt ...
Många verkar också peka på en konspiration, men enligt de som gjort ovan nämnda video och deras diskussioner i videon är det väldigt sällan stora konspirationer (mycket svårt att samtliga håller tätt i 30 år) och mycket oftare enskilda misslyckade gärningsmän ...
Jag förstår att Engström är en osannolik gärningsman på flera sätt, men han fyller ju den profilen väl.
Timing-problematiken med vakterna skulle ju kunna bero på att det är ett mellanting mellan planerat och oplanerat.
Dvs han har druckit , stött på Palme av en slump, varit hemma och hämtat vapen, och förberett sig ...
Han tänker skjuta Palme antingen på vägen eller följa med på T-banan om han antar att Palme ska samma väg tillbaka som han ev. sett honom gå dit ...
Det är desto svårare att hitta något som stämmer, hela spåret bygger ju på hjärnspöken som under tolv år byggt bo i journalistens huvud, och det absolut sorgligaste i sammanhanget är att han i stort sett har fri tillgång till rikstäckande media, och han får i stort sett varje gång han framträder också stå oemotsagd.
Motargumenten får aldrig komma till tals.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986