2020-02-29, 03:06
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZM81
Tack, både till dig och min svenskalärare. Jag är uppvuxen i ett "ghetto" (Tensta), men redan i högstadiet fick jag lära mig dikter av Rydberg, Fröding och andra läromästare. Finska må vara mitt modersmål men jag ser inte det som en ursäkt för att försumma detta vackra språk.

"Elemä on laiffi"
All heder åt dig min Finske vän. Min mormor kom hit under kriget och har lärt mig hyfs och vett.
Hennes största idoler är Mannerheim, Matti Nykänen och Gustav Kasselstrand.
Utan Finnar hade Sverige varit ännu bögigare.

MVH/Gnomegirl.
2020-02-29, 03:07
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Klockrent det där sista!
Stämmer exakt in på min numera döde lillebror. Förutom att han var ett hopplöst egoistiskt äckel oavsett vikt.
Många mobbade tar gärna rollen som mobbare för att kompensera.

Men jag tycker ändå att feta människor inte skall vara i TV. De ska sitta på träningscyklar i någon mörk källare och svettas tills de lär sig veta hut!!!

MVH/Gnomegirl.

Jag håller med dig till 99%. Tycker dock det finns feta människor på TV som inte är mobbare och ganska underhållande.
Gillar dina kommentarer starkt. Detta är FB, inget för"feeble minded" som gärna sätter pekpinnar framför näsan.
Här kan man fritt få ur sig egen frustration som är behövligt ibland.
2020-02-29, 03:08
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
"Elemä on laiffi"
All heder åt dig min Finske vän. Min mormor kom hit under kriget och har lärt mig hyfs och vett.
Hennes största idoler är Mannerheim, Matti Nykänen och Gustav Kasselstrand.
Utan Finnar hade Sverige varit ännu bögigare.

MVH/Gnomegirl.

+1
2020-02-29, 03:08
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Precis det är inte mycket som står rätt till i dom skallarna!

Helt klart!
2020-02-29, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Det lilla man har av att kunna läsa av människor så är Anty vidrig. Jag har inte träffat henne och skulle aldrig heller göra det. Förmodligen skulle hon inte gilla mig heller då jag en egen åsikt och bild av verkligheten som är så djupt olika.Jag gillar inte mobbning och snack bakom ryggen även om det är BB, och det jag har sett och hört från hennes mun är kusligt.

Detsamma gäller naturligtvis Amelia. Det verkar som de triggar varandra till allt mer skitsnack och full fart mobbning. Minns bara senaste tillfället (ett av många) när de Amelia och Sami körde vasaloppet och hur de olika grupperna agerade under tiden. Tyckte synd om Sami som sedan schysst gick fram för att tacka och krama om Amelia, men fick bara föraktfulla blickar från hennes gäng. Som sagt, det är bara EN händelse av flera hundra som får mig att känna avsky av sådana mobbare och avskalade människor.

När Lisa fick samma behandling (rätt åt henne som själv mobbade) så började hon att storböla. Nu fick hon känna på hur det känns och jag hoppas hon lär sig utav det. Undrar hur hennes elever tänker om hennes beteende eller rektorn där hon jobbar.

Men som sagt Amelia. Ja hon är inte dum, faktiskt, men har otroligt lågt självförtroende som hon har på grund av sin vikt och ogynnsamma utseende gentemot exempelvis de andra tjejerna i gruppen. Det har skapat ett hat i henne som måste utageras. Hon väljer att mobba istället för att själv bli mobbad. Hon har lärt sig att snabbt hitta offer för att själv inte själv bli mobbad. Och att så snabbt som möjligt få med sig andra för att själv inte bli utfryst. Under en lång tid har han förmodligen lärt sig vilka människor hon bör liera sig med för att snabbt få greppet. Hon väljer naturligtvis de som också har en svaghet och svårt att kommunicera med andra. För henne är BB ingen bra plats för här ser man och hör allt 24/7 vilket avslöjar henne rätt så tidigt. Man tycker att hon är avskyvärd, fast egentligen är det en olycklig själ i en stor kropp.

Amelia: "Chicken or the egg?" Möjligt att hon hade lågt självförtroende på grund av något som hänt innan BB och därför sökte sig till mat som tröst (och därmed gick upp i vikt). Oavsett så verkar hon kämpa mot inre "demoner" och försöker fly undan det genom att projicera det på andra såsom du nämner.
2020-02-29, 03:21
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Utrotningsläger vore mer passande med den typen av avskräden.
De är tomma maskinella kroppar.

Det är min dröm om jag skulle bli ofantligt rik.
Jag skulle annonsera efter ett SUPER-BB, första pris egen TV-show i ett år, andra pris tre mille, tredje pris en mille. Minst 50 deltagare!!
Det skulle locka till sig de äckligaste människorna i samhället. Jag låser in dem i ett trähus med träullsfodrade väggar, fejkkameror och ett icke fungerande brandsläckningssystem.

Därefter bjuder jag på dunderfest där alla blir kanonfulla och tänder eld på huset. Sedan filmar jag när de bränns till döds och lägger ut på Liveleak eller liknande.
Gorefansen blir nöjda och vi vanliga folk slipper dessa degenererade avskum.
En riktig win-win situation för oss alla. Vad tycks?

MVH/Gnomegirl.
2020-02-29, 03:32
Medlem
"Nattvakten" (Rembrandt) ... "Tyler (Durden) only sleeps one hour a night."

Jag saknar tiden då det bara fanns ett enda sovrum i BB-huset. Deltagarna kunde inte längre undvika störande moment (med undantag för det Sami har gjort när han sovit utanför båda rummen).

Det blev rabalder varje gång någon lämnade rummet, till exempel när de behövde gå på toaletten och hitta en sovplats när de återvände. Enda fördelen nu är att det är lättare för "gängen" att prata taktik (om det nu ens är en fördel).
2020-02-29, 03:34
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Jag håller med dig till 99%. Tycker dock det finns feta människor på TV som inte är mobbare och ganska underhållande.
Gillar dina kommentarer starkt. Detta är FB, inget för"feeble minded" som gärna sätter pekpinnar framför näsan.
Här kan man fritt få ur sig egen frustration som är behövligt ibland.

Jo det finns ett fåtal feta människor som bär upp sin fetma med heder och intelligens. Tillexempel Edward Blom!
Denne tjockis berikar oss med kunskap och gemytlighet genom sin bildning. Det finns även en hel del andra osmakliga fetton som berikar oss genom talang och/eller bildning som är både se, och hörvärda.
Men om man nu bara ska kvotera in fläskarslen enbart för att de är feta för "rättvisans" skull är vi på helt fel spår tycker jag.

MVH/Gnomegirl.
2020-02-29, 04:40
Medlem
PyjamasXLs avatar
Alla sover förutom Mergim. Han ligger och kliar sig i örat hela tiden. Antar att det är någonting som tynger honom.
2020-02-29, 04:48
Medlem
PyjamasXLs avatar
Eller så beror det på att Anty sover med Negerhannen....
2020-02-29, 04:59
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Eller så beror det på att Anty sover med Negerhannen....
Antonia ”Spacklet ”Johnson sover inte med Alex "gorillahannen" Manzizila 31
Hon sover med Amilia "sjökon" Stapelfeldt
2020-02-29, 05:10
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Antonia ”Spacklet ”Johnson sover inte med Alex "gorillahannen" Manzizila 31
Hon sover med Amilia "sjökon" Stapelfeldt
Lol, sjökon var ett bättre namn på henne än Blåvalen. Jag var själv inne på sjöelefant, men sjöko funkar bra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in