2020-02-28, 23:55
Medlem
Jag avvaktar tills omx30 går under 1600 en bit. Börjar det se okej ut i världen går jag in och köper för 30-40% av likviden, ser det mörkt ut avvaktar jag lite.
Vi måste tänka på att börsen gått väldigt bra det senaste året.
Citera
2020-02-29, 00:08
Medlem
happilappis avatar
Det är en fin daily candle på usa börserna iaf. Den kan man tradea. Frågan är dock hur det ser ut efter vi har haft rekylen uppåt.

Corona kommer bli mycket värre innan det blir bättre nämligen. Jag hade sålt alla rallys om jag hade haft aktier iallafall. Jag kommer positionera mig kortsiktigt lång om måndagen ser bra ut.
Citera
2020-02-29, 00:43
Medlem
Använder en fondförvaltare som förvaltar mitt Nordnet-konto. De ser ut att ha tagit beslutet att likvida ca 40%. Jämfört med OMX30 ligger jag ca 10% plus från årsskiftet så helt klart bra beslut än så länge.

Annars lägger jag inget fokus på snabba vändningar, tror att det är ren gambling. Istället sätter jag systematiskt in 25% lönen varje månad, ovillkorligen, och likaså denna.
Citera
2020-02-29, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
A. Man kan gott vänta en stund till, nergången kommer fortsätta så länge wiruset sprider sig i världen. Bara att sitta på läktaren i alla fall några månader till.

B. Swingtrade...nej vänta.

Det blev några swedbank för 144,20

Kommer säljas på måndag alt tisdag för 147
Citera
2020-02-29, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Använder en fondförvaltare som förvaltar mitt Nordnet-konto. De ser ut att ha tagit beslutet att likvida ca 40%. Jämfört med OMX30 ligger jag ca 10% plus från årsskiftet så helt klart bra beslut än så länge.

Annars lägger jag inget fokus på snabba vändningar, tror att det är ren gambling. Istället sätter jag systematiskt in 25% lönen varje månad, ovillkorligen, och likaså denna.

Vad tar dom betalt för det och vad ställer dom för krav?
Citera
2020-02-29, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är en fin daily candle på usa börserna iaf. Den kan man tradea. Frågan är dock hur det ser ut efter vi har haft rekylen uppåt.

Corona kommer bli mycket värre innan det blir bättre nämligen. Jag hade sålt alla rallys om jag hade haft aktier iallafall. Jag kommer positionera mig kortsiktigt lång om måndagen ser bra ut.

Vad menas med "sålt alla rallys"?
Citera
2020-02-29, 02:11
Medlem
Zickan_s avatar
Omöjligt att säga. Någon gång under 2022 kanske!?
Citera
2020-02-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78

Är bra att vara metodisk och bara mata in stålar oavsett läge.

Har dom såna förvaltare på Nordnet? Eller privat. Vilken lyx☺️
Citera
2020-02-29, 09:41
Medlem
DoungAs avatar
Jag har reda börjat köpa in mig i Swedish Match, Investor och Ericson.

Samtliga har presenterat fina resultatrapporter ganska nyligen. De lider pga folks totala kaos att göra exit helt plötsligt. Samt att deras underleverantörer inte kan leverera. Handeln står lite stilla liksom.

Speciellt Swedish match kommer öka mycket om 2 veckors tid igen när den värsta paniken lagt sig och flödena med underleverantörerna är igång igen.
Citera
2020-02-29, 09:46
Medlem
Ska börja snitta lite i veckan tänker jag
Citera
2020-02-29, 09:53
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekakan
Ska börja snitta lite i veckan tänker jag
Vet inte riktigt vad du menar med snitta, men jag har startat en investeringsprocess och börjat kika på lite tilltänkta aktier och fylla på vartefter i mitt befintliga innehav, tyvär tror jag att jag varit för het i en del projekt men det rättar till sig över tiden tror jag!
Citera
2020-02-29, 09:56
Medlem
Har hela tiden sagt efter 40% nedgång av toppen vilket blir på 2013 nivåer i september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in