2020-02-28, 19:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Måste säga att jag tänker likadant. Är orolig därför att de ska lyckas klara sig fria från straff båda två genom att peka på HD. HD har ett starkt motiv som bara förstärkts utifrån förhör med vittnen och det som framkommit i chattar. Hon ljuger mest troligt och raderar. Hon var/är psykiskt instabil, när på ett starkt hat mot BO och hela tråden blir orolig så fort hon granskas vilket känns mysko runt någon som har rent mjöl i påsen. Och som du säger, SD hade mer att vinna på att fortsätta utnyttja LW... och trigga de två kvinnorna mot varandra med smycken och fagra löften osv.

Jag gissar att SD planerat att mörda LW en längre tid för att HD velat det men fegat ur, något händer (ett nytt avslöjande från LW) som kränker HD vilken blir skogstokig och mördar LW i affekt. HD sliter av LW örhänget i raseri pga att det borde varit hennes, tycker hon. Kanske kom HD på SD och LW vid planket just innan de skulle till USA vilket blir droppen. Flytten till LWs kvarter känns ju som gjord för att ha span på SD och LW. Efter mordet städar SD upp. En del saker tar HD hand om vilka försvinner då hennes hus ej rannsakas. De har sedan tur (?) med att polisen ej söker vid planket (kanske poliskompis PW får ett övertygande tips av SD åt något annat håll?) och spår hinner försvinna i värmen. Båda är inblandade upp till öronen, båda har hållhakar på varandra. Därav myssommaren ihop glada och av med sitt gemensamma problem.

det enda sätt som gör att man kan sitta och ha mys-sommar som de haft, borde ju egentligen bero på att de INTE har mördat en mamma som nu har 3 olyckliga barn ,för OM någon utav dem eller kanske båda (vem vet?) har gjort det ....då är det riktigt riktigt otäckt att KUNNA HA mys-sommar utan att bry sig ..
...om att LW:s barn blivit av med sig mamma ..

De var ju grannar/grannar brukar bry sig ...!?????
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 19:44.
Citera
2020-02-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Nej här är det bara du som är dum i huvudet. Dagvettenbrunn var ditt påhitt, inte mitt. Sedan har du återigen fel angående JG, han har redan begått brott.
Nyfiken på det fetade: vilket brott då
Citera
2020-02-28, 19:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men är det inte för osannolikt att skummisarna ska stryka omkring i området i flera dagar? bättre "bevis" väl om det händer samma dag? speciellt eftersom ingen annan skulle råka stöta på skummisarna under dessa dagar? Kan han ha tänkt mörda henne efter mötet med Polisen men sen blev han rädd och backade. Ett par dagar senare var han ännu mer "peppad" och motiverad, för att inte svika sig själv och HD från planerna...

Ja så kan det mycket väl ha varit.
Tror att han blev stressad av dels sin egen resa till USA, dels LW:s resa till Norge.
Citera
2020-02-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Var hittar man märkena i trädet?
Kort tagna från brottsplatsen finns i fuben men pallar inte leta på det.
Citera
2020-02-28, 19:45
Medlem
På vilken sida hittar jag FUP? Sökt o letat utan resultat.. Någon vänlig själ som kan guida mig?
Citera
2020-02-28, 19:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja så kan det mycket väl ha varit.
Tror att han blev stressad av dels sin egen resa till USA, dels LW:s resa till Norge.

Tror att HD måste ha undrat en hel del över varför SD överhuvudtaget brydde sig om var eller vart LW skulle resa ?
Vem var gift med vem egentligen ?
Konstellationerna är helt fel på något sätt ,och ännu har jag inte hört talas om att det varit Sisterwifes i Hjärsta ,eller ?

Fanns det ingen moral hos någon utav dessa personer,lät allt bara allt flyta på ,år efter år ?
Riktigt mysko...

Varför stampade inte någon utav dessa ner foten och sa:
-Nu lägger vi ner det här !

Typ ett logiskt samtal sinsiemellan omkring vad som händer och att för allas skull måste det hela läggas ner ...UTAN att någon utav dessa personer behövt dö

Var LW verkligen SÅ svår att tala till sans ?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 20:03.
Citera
2020-02-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst är det och tekniken går ju framåt hela tiden så det kommer att bli allt svårare att komma undan från sina missgärningar vilket är bra, om folk slutade ha ihjäl varandra skulle vi på Flashback kunna skaffa oss ett riktigt liv och inte sitta och nörda oss till döds med sådana här frågor.

Jag skulle få det mycket tråkigare men kanske mera tid för alla dessa gamla fina kyrkor vi har i landet.

Har också läst om hur MGM har uppträtt i rätten och finner det lite osmakligt med dessa skratt men jag tror att de kom när åklagaren redogjorde för saker som hon inte riktigt hade full koll på till skillnad från MGM, verkade vara under den tekniska delen med olika djävla appar och annat fanstyg som det hände.

Historia och gamla kyrkor är kul. Men om jag satt i rätten, åtalad för mord, så skulle jag nog inte skratta. Snarare skulle jag nog surna till om åklagarna svamlade.
Citera
2020-02-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
På vilken sida hittar jag FUP? Sökt o letat utan resultat.. Någon vänlig själ som kan guida mig?
Vassego: (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
14.000 sidor. Cirka
Citera
2020-02-28, 19:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Finns länk i TS.

Jag tycker personligen att det enklaste är att gå in på nonada som är ett nick.
I hens nåt inlägg ligger länk till Jottacloud.
Där kan man (iaf jag) bara klicka på de olika dokumenten, behöver ej ladda ner.
De är annars rätt stora.
Citera
2020-02-28, 19:51
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Åh jävlar vilken obehaglig bild. Har inte hunnit läsa särskilt mkt i FUP så den var ny för mig. Det är statistik på att övervåld och speciellt mot huvudet väldigt ofta har djupt personliga orsaker.

Ja, det blir på något sätt väldigt "verkligt" när man ser den bilden. Tänker som du, att det kan vara en tidig indikator på att det finns en relation mellan offer och förövare. (Finns även forskning som visar att kvinnliga mordoffer väldigt ofta har utsatts för just övervåld).
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2020-02-28 kl. 19:53.
Citera
2020-02-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Finns länk i TS.

Jag tycker personligen att det enklaste är att gå in på nonada som är ett nick.
I hens nåt inlägg ligger länk till Jottacloud.
Där kan man (iaf jag) bara klicka på de olika dokumenten, behöver ej ladda ner.
De är annars rätt stora.
Den är helt fantastisk. Dock, om något händer med den, som är en personlig plats, så står man där med skägget i brevlådan.
Citera
2020-02-28, 19:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är som jag skrev tidigare vanligt, väldigt vanligt med olika ticks i stressade/pressade situationer. Folk skrattar hysteriskt när dom ser sin partner falla från en stege och slå sig ordentligt. Andra gäspar konstant, så dom ser helt uttråkade. Båda dom här ticksen finns dokumenterade från avrättningar, främst gäspningar i det fallet.

Jag kan bekräfta att Stefan har skrattat till i konstiga situationer förr, så att folk har reagerat.

Jag vet själv att jag har skrattat vid fel tidpunkt några gånger.

Det har hänt när jag blivit väldigt ledsen. Kanske är det något i den situationen om man försöker hålla tillbaka tårarna, så skrattar man istället. Känns väldigt konstigt.

Det har också hänt att när jag ska berätta något som kommer att verka chockerande på andra, kommer det skratt först. Då handlar det om att man är spänd och stressad.

Men den riktiga känslan finns där hela tiden, dvs antingen sorg eller oro/rädsla. Och skrattet försvinner snabbt. Det finna absolut ingen känsla av att något är roligt, det är enbart uttrycket.

Nu menar jag inte att försvara SD på något sätt. Jag tror starkt att han är den skyldige.

Detta är bara en av många förklaringar som kan finnas till hans för situationen avvikande skratt.
Kanske är det för honom en djupt kränkande situation att bli "avklädd" inför öppen ridå. Allt som han har velat dölja för andra än L*ena och honom själv rullas upp för envar att beskåda. Han har ju enligt L*ena velat framstå som Mr Nice (eller vad hon sa), vilket han ju har gjort.

Inte roligt när masken faller av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in