Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Det är som jag skrev tidigare vanligt, väldigt vanligt med olika ticks i stressade/pressade situationer. Folk skrattar hysteriskt när dom ser sin partner falla från en stege och slå sig ordentligt. Andra gäspar konstant, så dom ser helt uttråkade. Båda dom här ticksen finns dokumenterade från avrättningar, främst gäspningar i det fallet.
Jag kan bekräfta att Stefan har skrattat till i konstiga situationer förr, så att folk har reagerat.
Jag vet själv att jag har skrattat vid fel tidpunkt några gånger.
Det har hänt när jag blivit väldigt ledsen. Kanske är det något i den situationen om man försöker hålla tillbaka tårarna, så skrattar man istället. Känns väldigt konstigt.
Det har också hänt att när jag ska berätta något som kommer att verka chockerande på andra, kommer det skratt först. Då handlar det om att man är spänd och stressad.
Men den riktiga känslan finns där hela tiden, dvs antingen sorg eller oro/rädsla. Och skrattet försvinner snabbt. Det finna absolut ingen känsla av att något är roligt, det är enbart uttrycket.
Nu menar jag inte att försvara SD på något sätt. Jag tror starkt att han är den skyldige.
Detta är bara en av många förklaringar som kan finnas till hans för situationen avvikande skratt.
Kanske är det för honom en djupt kränkande situation att bli "avklädd" inför öppen ridå. Allt som han har velat dölja för andra än L*ena och honom själv rullas upp för envar att beskåda. Han har ju enligt L*ena velat framstå som Mr Nice (eller vad hon sa), vilket han ju har gjort.
Inte roligt när masken faller av.