2020-02-28, 18:40
Medlem
Nya leken kidsen utövar i Gbg senaste dagarna..smyga på folk bakifrån krama/hålla fast dom och skrika "Corona Corona"
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Skolan mailade att barn som varit i Italien minsann inte får vara hemma, för det är skolplikt för det har folkhälsomyndigheten sagt. Liknande mail gick ut till alla kollegor med barn. Hatar de barn? Hatar de föräldrar?

Det är sorgligt att bo i ett land där de som bestämmer inte bryr sig ett skit om folket utan bara bryr sig om sin makt. Den enda trösten är att de och deras ungar och deras föräldrar kommer bli sjuka de också. Se bara på Irans politiker som dör nu.

Antar att det även gäller de familjer som varit på sportlov i Iran.

Att sätta dessa personer i karantän borde vara en ren hygienfaktor.

Både de som varit i smittade områden i Italen o Iran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Folkhälsomyndigheten verkar tro att det går tåg direkt från Arlanda till Göteborg, men man måste ju ta sig från Arlanda till Stockholm också. Tror det är där som 30-åringen har smittat flest, oavsett om hen åkte med flygbussarna eller Arlanda Express.

Dessutom så spenderade hen även tid på Stockholm C i väntan på tåget till götet. Många smittade även där.

Lycka till med spårningen säger jag bara.

Bodde ju en natt på hotell i Sthlm också !
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Fall 1.

På TV4 nyheterna tog de upp fall 1. Och frågade om hon friskförklarats.

O man fick till svar att behörig inte ville kommentera fallet om patienten var fortfarande sjuk, frisk.
Utan i inom tid kommer hon att katigoriseras o läggas till statistiken.

Vilket får mig att misstänka att hon antingen är ordentligt sjuk o ligger i resperator eller är död.
Såg ett tidigare inlägg där någon påstod sig ha insider-info om kvinnan. Tydligen var hon "frisk" nu men spred fortfarande höga halter virus och kunde därför inte släppas ut. Vet inte hur man ska tolka det medicinskt.
Citera
2020-02-28, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Logiken i detta är att bland allt brus så finns sanningen?
Tyvärr så behöver inte detta stämma - allt kan vara brus.

Vad i hela fridens dagar är det du protesterar mot egentligen, att människor byter tankar med varandra??

Hur vet du att man utvecklar immuniteten, var har du fått den informationen ifrån? Ur röven, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonytandrot
210 har dött i virussmitta i Iran och inte 34 st som var deras officiella siffror

Källa: https://omni.se/uppgifter-210-har-dott-i-virussmitta-i-iran/a/K37xJ6?fbclid=IwAR2q5W1Nxl0miMuhWjkKQihRuXlS7ld8Yf YI4PMKlkYgzh-V4a-beseCv_Y

så folk har annars litat på vad ett land som skjuter ner passagerarplan säger och ljuger om det i minst 3 dagar ? självklart dom ljuger, det gör även kina
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Journalisten måste ha missuppfattat det.
Absolut men som professionell skribent kanske man kan läsa vad själv skrivit
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Hur många fall är det nu totalt i Sverige? 9 st?

Inte oväntat att det det blev fler bekräftade idag. Kommer troligtvis att öka de närmsta dagarna, hur långtid tar det från man testar till faktiskt resultat? 1-2 dagar eller?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är väl tredje gången du duckar nu? Pajas

Hur var det nu med dina "källor"? Dessa klipp på två flickor och en iransk sjuksköterska?

Tystnaden kan inte tas för annat än att du kastat in handduken.

/ från "Jävla gris" (som jag kallats här)

Jag tycker inte du är en "J gris" och du förtjärnar att slippa sådana epitet och alla andra också för den delen.

Har inte hittat mer om flickorna, utom att dom klippts in i indisk nyhetsrapportering utan kommentarer.

Återkommer om jag hittar något. Ha en bra och snäll kväll. Kram...
Citera
2020-02-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
så folk har annars litat på vad ett land som skjuter ner passagerarplan säger och ljuger om det i minst 3 dagar ? självklart dom ljuger, det gör även kina

Precis! Frågan är hur många fler av länderna som sitter och undanhåller siffror.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Finns det risk att Corona tar lika många liv i Sverige som influensan, alltså 500-1000 personer på ett år?

Jag tycker det låter ganska osannolikt att vi har att göra med en sjukdom som skulle vara lika dödlig som influensa, men rätta mig gärna om jag har fel.

Får SARS-CoV-2 samma spridning som influensan kommer många många fler att dö. Tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Hur många fall är det nu totalt i Sverige? 9 st?

Inte oväntat att det det blev fler bekräftade idag. Kommer troligtvis att öka de närmsta dagarna, hur långtid tar det från man testar till faktiskt resultat? 1-2 dagar eller?
11
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in