2020-02-28, 13:48
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Precis, det har också sagts i mängder av källor motsv. folkhälsoinstitut i andra länder, att 60-80% av världens befolkning kommer smittas, och av dessa kommer 25% dö.

Förbered nu. Ni vill inte stå där med brallorna nere när alla andra har panik.

Vilken comeback... Jag har bunkrat med mörk choklad, kaffe och c-vitaminer för att tackla din hysteri.

Kan du citera och länka? Annars får du återvända till stenen där varit den senaste tiden.
Citera
2020-02-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Om nu andningsskydd inte rekommenderas, varför används dem då i vården? Jag tror snarare att dem inte vill att skydden ska ta slut i vården, samt att de inte litar på att allmänheten använder dem på rätt sätt.

Varför inte gå ut med information istället, så att människor kan använda skydden korrekt!?
Om ni använder skydd, låt bli att kladda på dem vid användning och se till att de sitter ordentligt och tätt runt ansiktet. Skydden är engångsprodukter som ska slängas efter varje användning. Se alltså skydden som kontaminerade efter att ni har haft på dem och ta försiktigt tag i kanterna och slängt skydden. Tvätta händerna.

De har väl munskydd främst för att inte spotta på patienterna, när de vill skydda sig brukar de ha plastskärmar för ansiktet eller hela dräkter med ordentliga filter eller separat tilluft.
Citera
2020-02-28, 13:49
Medlem
.
Senast redigerad av Slacker- 2020-02-28 kl. 14:03.
Citera
2020-02-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Intressant frågeställning på Aftonbladet.
"Är du orolig att drabbas av Coronaviruset"
Verkar vara 50/50 ja & nej svar, om folkets inställning kommer att vara som sådan nu, att hälften inte oroar sig. Ja då får vi acceptera att detta virus kommer härja fritt i samhället.

Hur folk reagerar ändras väldigt fort. Jag var i Kina när man stängde Wuhan och Hubei. Lyckligtvis i en mindre drabbad provins. När regeringen gick ut med att det vara allvar och att Wuhan skulle sättas i karantän gick gatubilden från normal till nästan tom på några dagar. Det här var dessutom under vad som i normala fall är en festsäsong.

När folk slutar att gå ut med mera blir det lättare för uteställen och liknande att säga att "Vi tar våra gäster och vår personals hälsa på största allvar och har därför stängt klubb X tills vidare."

Det förutsätter så klart att myndigheter agerar ansvarsfullt och stänger riskverksamheter och varnar och inte gör tvärt om och uppmanar folk att bete sig som vanligt.
Citera
2020-02-28, 13:52
Medlem
missMillys avatar
https://www.expressen.se/nyheter/turkiet-slapper-igenom-flyktingar-till-europa/

Nya flyktingströmmar att vänta. Den här gången med extra allt, även COVID-19. Det gör Sverige extremt utsatt med tanke på att många flyktingar vill just hit.

Hur bör man agera som privatperson i syfte att sparka igång vår bedövade regering? Finns det något att göra? Masstrejk med krav på stängda gränser?
Citera
2020-02-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Om nu andningsskydd inte rekommenderas, varför används dem då i vården? Jag tror snarare att dem inte vill att skydden ska ta slut i vården, samt att de inte litar på att allmänheten använder dem på rätt sätt.

Varför inte gå ut med information istället, så att människor kan använda skydden korrekt!?
Om ni använder skydd, låt bli att kladda på dem vid användning och se till att de sitter ordentligt och tätt runt ansiktet. Skydden är engångsprodukter som ska slängas efter varje användning. Se alltså skydden som kontaminerade efter att ni har haft på dem och ta försiktigt tag i kanterna och slängt skydden. Tvätta händerna.

Skydden hjälper främst för att skydda andra om man själv är sjuk. I Kina tillhör 29 procent av de smittade vårdpersonal. En stor del av smittorisken är just nosokomiala infektioner dvs sjukhussmitta av smittad personal eller smittade medpatienter.
Citera
2020-02-28, 13:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Krishanteringsrådet ska kallas in på MÅNDAG enligt Löfven, men för bövelen, få ändan ur vagnen NU!

Edit: Påminner mig om Freivalds som hellre gick på teatern än att ägna sig åt tsunamikatastrofen.
Jag reagerade också på det. Steffe sa ju igår att Krishanteringsrådet skulle kallas in. Jag trodde att det var idag de skulle träffas. Men det är alltså inte förrän på måndag. Det går väl inte att ha ett möte på fredagar i det här landet... Folk checkar ju ut för helg efter morgonfikat. Och att träffas på en lördag och söndag är väl än mer omöjligt.

Nåväl. Jag ska inte bara raljera. Förhoppningsvis använder de enskilda myndigheterna tiden fram till måndag att ta fram underlag på hur situation samt förbereder förslag på åtgärder.
Citera
Medlem
TV4 stoppar inspelningen av Postkodmiljonären.

"TV4 stoppar inspelningen av ”Postkodmiljonären” på grund av coronaviruset.
En medarbetare i produktionen har vistats i ett smittodrabbat område.
– Vi väljer att inte ta några risker, säger Jonathan Nordin, exekutiv producent på TV4."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Jo49bj/tv4-stoppar-inspelningen-av-postkodmiljonaren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Ni som anklagar judar borde kanske kolla hur coronavirus uppstår - de börjar nästan alltid i Asien . De är där de perfekta förutsättningarna finns .
Det behövs således inga judar för att sprida smitta - pesten skötte sig alldeles utmärkt själv också ( men det hör inte hit).

Vill man hitta samband för vansinnes konspirationer så går det naturligtvis utmärkt men besudla inte en tråd som ligger i vetenskapsforumet med flum utan evidensbaserad källa.
Ignorera dom där idioterna...

detta Viruset hanar i Mänskor på grund av hur kineserna slafsar vid slakt av djur. man äter vad som helst som rör sig. typ katter, hundar, råttor, fladdermöss.

Man slaktar utan att avliva, flår, bränner bort päls, kapar av fötter på levande djur.

Man äter även det som lever fortfarande... Det är helt perverst och man har noll hygien och man bara slafsar runt med noll respekt om det man äter- Asiaterna förtjänar det här viruset min inte resten av världen.

Tyvärr.

Källa ? Sökord" Dogslaugther in Kina" och liknade så kommer det upp massor. Finns massa klipp hur man hanterar levande djur på det här viset. Som när man tar upp en fisk ur en tank, kapar av ena sidan och släpper tillbaka fisken i tanken tills nästa kund kommer.
Citera
2020-02-28, 13:55
Medlem
missMillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Sluta rösta på dem kanske

Det är ju inte val idag. 🙄
Och för övrigt har jag aldrig ens övervägt en röst på Löfvén.
Citera
2020-02-28, 13:56
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ignorera dom där idioterna...

detta Viruset hanar i Mänskor på grund av hur kineserna slafsar vid slakt av djur. man äter vad som helst som rör sig. typ katter, hundar, råttor, fladdermöss.

Man slaktar utan att avliva, flår, bränner bort päls, kapar av fötter på levande djur.

Man äter även det som lever fortfarande... Det är helt perverst och man har noll hygien och man bara slafsar runt med noll respekt om det man äter- Asiaterna förtjänar det här viruset min inte resten av världen.

Tyvärr.

Källa ? Sökord" Dogslaugther in Kina" och liknade så kommer det upp massor. Finns massa klipp hur man hanterar levande djur på det här viset. Som när man tar upp en fisk ur en tank, kapar av ena sidan och släpper tillbaka fisken i tanken tills nästa kund kommer.
Du borde kolla upp själva DNA-kodningen till Covid-19 - 666 byggstenar nämligen, coincidence? I think not!

För att bemöta dig i ditt inlägg: ja, asiater är rätt äckliga med sin fetish att förtära levande varelser.
Citera
2020-02-28, 13:58
Medlem
george.sthlms avatar
Tycker bolagen kunde ta sitt ansvar;

Gratis Netflix
Gratis HBO

gratis leverans på Mathem
gratis leverans hemkörning pizza

osv

så folk håll sig hemma hela helgen och inte springa ute !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in