2020-02-28, 00:35
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag vet inte vad du syftar på när du snackar om ansvar men jag tror du har fel angående begreppet ”vi”. Det är kanske en gemensam fiende i form av ett virus som denna jord behöver för att krig och annan djävulskap ska upphöra.
Detta jävla virus har nu fri jakt på oss människor just för att öppna gränser-patienterna suttit på tolkningsföreträdet de senaste tio åren. Försök inte orma åt dig nån jävla gemenskapstanke nu när du och dina självhatande kumpaner gjort allt för att förstöra så mycket av den gemenskapen ni bara kunnat. Ja, jag håller er ansvariga, utan er hade vi inte haft så självdestruktiva ledare som vi har idag. T o m helvetesspyan Tegnell låter precis som valfri invasionskramare i I&I. Sveriges befolknings säkerhet betyder ingenting, vi måste ha öppna gränser så att stackars Iran kan få nödkex och snuttefiltar skickade till dem. Jag inväntar nu debatten om ”virusflyktingar”, den lär uppstå inom kort.
Citera
2020-02-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Anta att Stockholm hamnar i karantän. Skulle ni (som kan) åka till era jobb under den tiden och hur skall jag som sjukvårdspersonal göra? Ifall ni skulle stanna hemma i det fallet, borde även jag kunna göra det. Eller?
Om arbetsgivaren ordnat med säker arbetsplats och möjliggör säker transport till och från arbetsplatsen: Ja.
Varför inte?

Om arbetsgivaren däremot valt att inte göra detta, t.ex. av kostnadsskäl, så skulle jag aldrig offrat mig på nonchalansens altare. Aldrig. Ansvaret faller då helt på arbetsgivaren.
Senast redigerad av pjabas 2020-02-28 kl. 00:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det här är också en grej som gör mig vansinnig. Vissa kallar den droppsmitta, andra hävdar att det är luftburen. Vad i helvete är det som gäller?

Folk som nyser eller hostar rätt ut, sprider naturligtvis smitta.
Jag har fattat som att dessa bakterier dör fort i luften. Därför ska vi inte ha nära kontakt med dessa sjuklingar
Citera
Medlem
Gnomonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Hoppas de som ansvarar för driften av ditt internet också tar och sjukskriver sig. Lägg till el och vatten är vi ändå är där.
Du är en del av problemet, inte lösningen - pajas.
Och lösningen är?
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Räkna med inkomstbortfall för människor som sedan får svårt att betala räkningar, logistikproblem osv.

Det kommer säljas mycket utrustning för hem hemdesinfektion + medicin typ Aluvia.

Har Sverige ett lager Aluvia? Jag skall hamstra själv av en öron näsa hals läkare med egen praktik.

Dessutom hade börserna rasat ännu mer om inte det satts in gigantiska belopp i tidigt skede för att motverka börsfall. Men pengar finns inte obegränsat av så det lyckades i en vecka sen dess har börserna rasat från att ha ökat under första veckan. Troligtvis pumpas det in pengar fortsatt men det verkar inte vara tillräckligt. Börserna har insiderinfo som medborgarna ej har så med dessa ras ser läget än dystrare ut. Pumpa in pengar i börserna för att folk inte ska förstå allvaret
Citera
2020-02-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Mitt onda jag vill hemlighålla detta men Dan Eliasson skriver i "När krisen....kommer"

Det finns ett receptfritt medel på apoteket som minskar virusmängden i halsen med 99%. Effekterna har uppmätts vid dubbelblindtester och på elitidrottare mm. Medlet heter Coldzyme.

Finns flera studier här (och mycket reklam) https://coldzyme.se/

Jag har köpt på mig åtta såna här. Till släkt och vänner. Spraya varannan timme. Perfekt att ha i fickan innan man ska ut på affären, vårdcentralen, liknande.
Vem vet om det funkar men känns ungefär lika säkert/osäkert som andningsskydd. Det skadar inte i alla fall. Verkar för övrigt sälja slut i två apotek där jag letade.
Citera
2020-02-28, 00:38
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Tror du Facebook vill hjälpa? Varför inte. För att öka anseendet om inte annat.
Det skulle inte förvåna mig om Zuckersvinet går med på att sälja data för att låtsas hjälpa till.
Citera
2020-02-28, 00:39
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Det är redan för sent. Det är bara stänga in sig och hoppas på det bästa.
Eller tror du bästa coolaste bästaste tjejgänget i rosenbad kommer att göra något drastiskt?
Det får vi ta efter helgen, i helgen är det mello vettu.

Anders "Det är låg risk att vi får smittspridning i Sverige" Tegnell.
Anders "Det smittar bara när man känner av symptom" Tegnell
Anders "Vi har inte sett någon smittspridning i vården" Tegnell.
Anders "Det smittar bara vid närkontakt" Tegnell.
Anders "Det smittar inte effektivt" Tegnell.
Anders "Risken att smittas i Sverige är obefintlig" Tegnell
Anders "Man behöver inte vara orolig för att det smittar genom att man tar i dörrhandtag" Tegnell
Anders "Det figurerar en konstig siffra" Tegnell
Anders "Vi har bra beredskap" Tegnell.
Anders "En Italienresa hade ju inte suttit fel nu" Tegnell.

Tack för alla citat och ett gott skratt.
Avsätt han NU!
Citera
2020-02-28, 00:41
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Undrar om Anders Tegnell är lika säker på sina uttalanden nu...Snubben är väl för stolt för att ändra förhållningssätt i tid. Bara o sluta lyssna på han, hans trovärdighet är nu nära noll.

Notera att Tegnell inte var med på den presskonferens som FHM hade i kväll Nån sa att han var på semester. Jag tror att det är BS. Gissar att han har blivit bortplockad från allt representativt arbete och att nån annan i fortsättningen får företräda FHM
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Mitt onda jag vill hemlighålla detta men Dan Eliasson skriver i "När krisen....kommer"

Det finns ett receptfritt medel på apoteket som minskar virusmängden i halsen med 99%. Effekterna har uppmätts vid dubbelblindtester och på elitidrottare mm. Medlet heter Coldzyme.

Finns flera studier här (och mycket reklam) https://coldzyme.se/

Innan ni börjar bunkra ColdZyme är detta värt att läsa.

https://www.svd.se/bors/news_detail.php?newsid=26235b8a-3e75-466c-8c35-2e76aa4471fd
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Detta jävla virus har nu fri jakt på oss människor just för att öppna gränser-patienterna suttit på tolkningsföreträdet de senaste tio åren. Försök inte orma åt dig nån jävla gemenskapstanke nu när du och dina självhatande kumpaner gjort allt för att förstöra så mycket av den gemenskapen ni bara kunnat. Ja, jag håller er ansvariga, utan er hade vi inte haft så självdestruktiva ledare som vi har idag. T o m helvetesspyan Tegnell låter precis som valfri invasionskramare i I&I. Sveriges befolknings säkerhet betyder ingenting, vi måste ha öppna gränser så att stackars Iran kan få nödkex och snuttefiltar skickade till dem. Jag inväntar nu debatten om ”virusflyktingar”, den lär uppstå inom kort.

Menar du på allvar att du tror att viruset inte tagit sig hit om vår regering fört en stramare invandringspolitik? Jag har läst många trådar på fb genom åren där man skyllt allt mellan himmel och jord på invandrarna men detta tar nog priset.

Om vi står inför liemannen hoppas jag att du kommer till sans med dit har mot din omvärld. Vi ska väl inte bråka nu på den yttersta dagen?
Citera
Medlem
Sossar gör det de är bäst på - avvakta! Andra länder gör inte si och så så varför ska sverige då göra något? Säger ansvarig minister. Nä men vänta lite nu, när det gäller miljön ja då ska vi vara i framkant och stoppa bilar från innerstan. Vi lägger ner kraftverk och lägger på ohyggligt med skatt så ingen vill ta bilen eller flyget längre. När det nu kommer ett virus så borde väl ändå regeringen göra något? Nej man gör inte ett jävla skit! Är det bättre o göra något när de får stänga mall of scandinavia pga 100 misstänkta fall? Man blir förbannad på detta jävla sosseland och deras handlingsförlamning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in