2020-02-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hur många behövs det i Gbg för att det ska bli panik vid affärer, köer och hamstring av mat?

Tre stycken än så länge... vad händer om vi står med typ 400 smittade bara i Gbg?
Man kan nog räkna med att fredagshandlingen imorgon blir lite mer intensiv än vanligt. Gå upp tidigt är mitt råd.
Citera
2020-02-27, 20:09
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Alla skall bli sjuka samtidigt med för att det skall bli sådär. Hmm.

Hur många har tillfrisknat i Sverige tycker du? Det tar ju många veckor.
Citera
2020-02-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Paniken kommer uppstå när folk börjar smittad utan att man kan spåra det bakåt. Det har än så länge inte skett i Sverige.
Förmodligen har det redan skett, vi vet bara inte om det ännu. Ge det ytterligare några dagar så vet vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Så nu har det nått Stockholm. Tidsfråga innan första dödsfallet sker. Då blir paniken total.

Japp, när Greta 90 dör så kommer hela landet få panik.
Jag skojar inte och håller med dig.
Die dumme schwede heter det väl?

Fördelen är väl kortare köer på Ica, kanske mindre trafik.

Negativa effekter kan vara tröttsamma kollegor som tjatar sönder öronen och oroar sig över låtsaspesten på fikarasterna, brist på burkmat etc.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Fast de nuvarande fallen är hemresande, precis som de förutspådde.

Två har smittats av en hemresande.

Fast du kan väl inte på allvar mena att du tror det stannar vid detta med tanke på explosionen av fall i Italien eller hur snabbt fallen ökar i Tyskland? Smittan är här och det är helt orealistiskt att vi inte kommer att åka på en okontrollerad epidemi. Vi lär ha hundra fall inom några få dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror Löfven snart kommer ta i med hårdhandskarna och säga att smittspridningen är "oacceptabel"!

Covid 19 är väl mer besläktad (om man nu säger så) med tex. Ebola än influensavirus?
Snälla, Ebola är en blödarfeber

Nej, Löfven kommer knappast uttala sig så.
Citera
Avslutad
Om ni inte är självförsörjande bönder i norrland eller renskötare så välkomnar jag er alla tillbaka till jobbet på måndag. Trams allt prat om självisolering. Vilken arbetsgivare ska godkänna det?

Viruset är överdrivet. Rädsla gör det värre.
Citera
Medlem
Klappasäftens avatar
Jag är skiträdd vad ska jag göra? Jag vill inte bli smittad! Varför görs inget för att stoppa detta virus utan bara låter det förlöpa? Min portfölj på börsen har gått åt helvete också.
Citera
2020-02-27, 20:11
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Rekommenderar att du läser på först https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/kolloidalt-silver
Det var intressant. Tack!
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jävla kineser som startade detta!

Hoppas verkligen att kinesfittorna kommer att ställas till svars för detta, om/när vi får bukt med coronaviruset. De ska inte få komma undan den här gången.

Kinesjävlar!

Håller med dig, vem fan äter fladdermöss ärligt talat? Hoppas verkligen dom ställs inför rätta, det var väll några enstaka personer som höll på med försäljning va?

Hur går processen till med medicine mot viruset någon som har insyn?
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargour
7 smittade i Sverige nu och vi får inte veta från vilka länder de har varit i

Ingen mörkning alls

En har varit i Italien, en i Iran och en i Tyskland. De andra har smittats av dessa här hemma.
Man skall hålla sig på avstånd från hostande personer. Det smittar genom mikrodroppar.
När jag jobbade åkte jag pendeltåg och där var det ett hämningslöst hostande på morgnarna, man fick mycket skit därifrån.
Förslag; ta cykel eller bil etc. Gå inte ut i folksamlingar. Handla på udda tider då det är mindre folk i affärerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag sa redan för 4 veckor sen att det handlar om världsekonomin. Det är ett desperat försök av globalisterna att skrämma och behålla makten. Kolla hur demokraterna beter sig, kolla hur aftonbladet när de pratar om att detta kommer sänka Trump om stock market sjunker då det är hans viktigaste valfråga. Den han fått folk att inse att han är rätt man på rätt ställe.. det är inte svårt att räkna ut

Det låter som en trolig förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in