2020-02-26, 13:53
Medlem
Gäng som Knivrånar en ettåring.
Fan vad lågt. Finns det inga namn på förövarnas föräldrar?
Citera
2020-02-26, 14:36
Bannlyst
Bra att polisen går ut och dementerar SDs propaganda att någon skulle hota en 1 åring... Ska dom ha dennes plånbok eller?
Citera
2020-02-26, 15:51
Medlem
Clawdices avatar
Clownvärlden alltså...

Skulle inte förvåna mig om man snart ser brushor som är kränkta över olika föremåls existens och drar kniv mot dem.
Citera
2020-02-26, 16:00
Medlem
Tydligen hade någon dispyt uppstått mellan barnen och pappan varpå de drog kniv.

Skönt att det var falskt alarm. Att tioåringar drar kniv mot en pappa med en bebis i famnen är ju inget konstigt.
Citera
2020-02-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten543
Tydligen hade någon dispyt uppstått mellan barnen och pappan varpå de drog kniv.

Skönt att det var falskt alarm. Att tioåringar drar kniv mot en pappa med en bebis i famnen är ju inget konstigt.

Respekt för vuxna finns inte längre, precis som för Polisen.
Citera
2020-02-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vihainen
Sensmoralen av detta spektakel är väl ändå att pappan till 1.5åringen är en jävla beta-boy...
Hade någon hotat mitt barn eller mig i sällskap med mitt barn så skiter jag väl fan i om dom är 10år eller fullvuxna karlar. Skalpera asen med deras egna kniv och karva ut ögonen på dom. Skitiga jävla apbarn som ska få lida och dö på plats.
Är ju knappast nå att spara på, hade gjort världen en fet tjänst om han raderade dessa jordens jävla bottenskrap från dess existens.
Det är jättelätt att spela tuff när man är anonym bakom en skärm men du skulle självklart aldrig göra något av det du påstår.

Hade du gjort det hade du såklart hamnat i fängelset missat sitt barns uppväxt, eftersom du prioriterat din heder.
Citera
2020-02-27, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpVann2020
Bra att polisen går ut och dementerar SDs propaganda att någon skulle hota en 1 åring... Ska dom ha dennes plånbok eller?
Äntligen någon som förstår...
Citera
2020-02-27, 01:49
Medlem
Artikeln är märkligt formulerad

De ska ha då ha hotat den lilla pojken med kniv och skrikit något.

– Pappan uppfattade det som ett hot

Att skriva "någon blev hotad och uppfattade det som ett hot" är ganska befängt. snacka om att slå in öppna dörrar.

En rimligare artikeltext hade varit följande:

"De ska då ha fört en kniv emot ansiktet på den lilla pojken och skikigt något.

- Pappan uppfattade det som ett hot"
Citera
2020-02-27, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det är jättelätt att spela tuff när man är anonym bakom en skärm men du skulle självklart aldrig göra något av det du påstår.

Hade du gjort det hade du såklart hamnat i fängelset missat sitt barns uppväxt, eftersom du prioriterat din heder.

Ett livstidsstraff är en billig räkning om man ställer det mot mina barns liv.
Ett knivhot kan på en millisekund bli ett knivmord.
Speciellt när GM helt saknar konsekvenstänk.
Då tänker jag inte stå där med kulorna i fritösen och se dum ut och fundera på om man kanske skulle ha agerat istället för att låta en schimpans mörda mitt barn.

Men det kanske bara är jag som värdesätter mina barns liv över mitt eget och speciellt över livet på ett gäng vidriga avarter.
Citera
2020-02-27, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vihainen
Ett livstidsstraff är en billig räkning om man ställer det mot mina barns liv.
Ett knivhot kan på en millisekund bli ett knivmord.
Speciellt när GM helt saknar konsekvenstänk.
Då tänker jag inte stå där med kulorna i fritösen och se dum ut och fundera på om man kanske skulle ha agerat istället för att låta en schimpans mörda mitt barn.

Men det kanske bara är jag som värdesätter mina barns liv över mitt eget och speciellt över livet på ett gäng vidriga avarter.
Haha nja, de flesta vuxna kan nog klara av att försvara sitt barn från ett gäng tioåringar, helt utan att karva ut ögonen på dom...

Du sitter ju mest och rabblar upp massa saker för att du ska låta cool, "skalpera dom" t.ex, så jävla löjligt... De är tio år din jävla tönt!
Citera
2020-02-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Haha nja, de flesta vuxna kan nog klara av att försvara sitt barn från ett gäng tioåringar, helt utan att karva ut ögonen på dom...

Du sitter ju mest och rabblar upp massa saker för att du ska låta cool, "skalpera dom" t.ex, så jävla löjligt... De är tio år din jävla tönt!

Okej, har lite svårt att ta kritik i ämnet av en kille med alias "Hashpundaren"... nog om det!

Bara för att du uppenbarligen har noll värdighet och integritet och hade antagligen kastat ditt barn i deras armar och sprungit för att rädda dig själv så betyder det inte att alla har din unika neurologiska skada.

Att dom är 10år är väl skitsamma?
Som sagt dessa grabbars framtid är att bli ett gäng riktiga as pga deras sjukt värdelösa föräldrar och omgivning. Kommer garanterat dyka upp i fler trådar här på FB inom de närmaste 5-6åren.

En kniv är ett dödligt vapen i allas händer och otroligt svårt att försvara sig mot.

Bär man kniv eller vapen och drar den i en konflikt så får man vara beredd på att få samma våld tillbaks.
Hur som helst så nej, jag hade förmodligen inte haft tid att skalpa dom och gröta ur ögonhålorna på dom. MEN jag hade satsat fullt ut på enkelbiljett till bårhus alt intensivavdelning.
Jag hade inte gjort som dig och Beta-boypappan iallafall...
Citera
2020-02-27, 11:09
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Hade själv kniv med mig ute på stans gator när jag va 10-12, dock inte i samma syfte även om den åkte fram nån gång utan att skada någon. Frågan är hur långt bort farsan släppte sin 1,5 åring. Hur kan inte uppfattat bättre vad som hänt och kunnat stoppa det hela? Aja. Märkligt
Du har inte barn själv?

Nu vet vi ingenting om förutsättningarna och själva händelsen. Men barn i den åldern kan man låta dra iväg en bit bort på exempelvis en lekplats så de får uppleva att vara fria utan att man är bredvid dom hela tiden. Det är en del av upptäckandet för barn i den åldern.

Om då tioåringarna varit där och "hållt på med sitt" varpå lillungen dragit iväg fram till dom så som småbarn kan göra, så kan det mycket väl hända att de viftat runt en kniv och sagt något till lillungen innan pappan hunnit fram. Jag ser inte det som en omöjlighet alls.

Men vi vet ju faktiskt inget om händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in