2020-02-27, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Jag var där igår. Gå om du har möjlighet.
Käns fel när man inte är anhörig men jag har ju många dagar kvar om jag tar modet.
Citera
2020-02-27, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Käns fel när man inte är anhörig men jag har ju många dagar kvar om jag tar modet.
Det är 3-4 anhöriga där om jag förstod rätt. Lenas anhöriga. Resten är press och allmänhet. Du kommer smälta in fint.
Citera
2020-02-27, 07:56
Medlem
Citat:
Hur uppfattade du SD?
Citera
2020-02-27, 07:59
Medlem
Nån annan som inte lyckas ladda ner Fupen? Brukar inte vara problem att ladda ner men du tuggas det, sägs att det är 2,3 eller 4 timmar kvar och efter en timme är det ”nätverksfel” eller ”nedladdningen misslyckades”. Tips?
Citera
2020-02-27, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Nån annan som inte lyckas ladda ner Fupen? Brukar inte vara problem att ladda ner men du tuggas det, sägs att det är 2,3 eller 4 timmar kvar och efter en timme är det ”nätverksfel” eller ”nedladdningen misslyckades”. Tips?

Jag hade inga problem men jag laddade ner sent på kvällen.
Prova att avbryta och börja om.
Den zippade filen.
Citera
2020-02-27, 08:07
Medlem
Citat:
De som sitter i "medhörningssalen" vad ser man därifrån? Ser man SD och alla som befinner sig där?
Citera
2020-02-27, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur uppfattade du SD?
Tyckte att han verkade väldigt oberörd. Han viskade till sin försvarsadvokat några gånger, och det såg ut som att han flinade minst en gång medan jag var där. Han antecknade några gånger också. Kollade mot allmänheten en gång.
Citera
2020-02-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De som sitter i "medhörningssalen" vad ser man därifrån? Ser man SD och alla som befinner sig där?
Jag satt inte i den salen, men pratade med några som satt där inne. Stundtals var det svårt att höra vad som sades tydligen.
Citera
2020-02-27, 08:16
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Ozzie. Jo läste det på annat ställe. Det är så mycket info att jag borde tagit en skärmdump. Tar inte gift på hur orden föll. Men kärlekslöshet, slag, och hunger i 17 månader vill jag minnas.

-Ögonen tåras av att ett litet barn kan utsättas för något sådant. Fan! Det framgick inte heller om hon utsattes på ett barnhem eller av hennes biologiska föräldrar.

Det förklarar hennes desperatation över att inte utsättas för det traumatiska igen -att bli ratad och avvisad som framgår så tydligt i chattarna med SD.

Hennes demoner innebar att skräcken för att bli ratad och avvisad igen dominerade över rädslan att bli mördad.

Så framstår den knäppa vägran att lämna SD,s bil inte längre så knäppt utan bara mänskligt.

Det är tråkigt att några speciellt kvinnliga postare fortfarande tokvägrar inse vad som drev Lena Wesström rakt i gapet på en mördare.

Som strutsens huvud i sanden negligerar dom den vackra och unika kunskapen hennes liv och död förmedlar.

Tack för ett mycket klokt inlägg. Människors bakgrund och upplevelser i livet ger en förklaring till vilka val man gör.
Citera
2020-02-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är 3-4 anhöriga där om jag förstod rätt. Lenas anhöriga. Resten är press och allmänhet. Du kommer smälta in fint.
Okej jag går dit på måndag. Har ändå inget bättre för mig men måste man sitta hela dagen då?
Citera
2020-02-27, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det står i FUPen. LW köpte det, SD var med. LW monterade det, SD säger att det är därför det sitter löst. SD fick egen kod till låset, samma kod som han har till låset på sitt hem.
Stort tack för besked!
Hoppas att det bredbara rövsmör-kontot passar på att läsa det du skrev.

Men står det i FUP nånting om själva orsaken till att LW ville byta lås? Borttappade barnnycklar? (vill inte uppfattas vara bekväm, utan sitter med en S7 och har förtvivlat svårt att leta från den)

Står det nånting om varför SD skulle ha fri access till LW:s hus?
Visste LW:s barn om att "Farbror Stefan" alltså lätt kunde komma inklampandes närsomhelst?
Jag läste att yngste sonen i förhör uppgav att han vid 23-tiden tyckte sig ha hört hur mamman låste dörren (nåt pipande hördes). Ursäkta min okunnighet, men "låser" man ett kodlås inifrån? Om en kod är på drift t ex hos en hantverkare (som ju sonen nämnde som ex på vilka som kunde ha fått koden), varför "dödar" man inte bara den koden?
LW låser på kvällen? Men man måste väl inte slå en kod inifrån för att komma ut? Ur brandskyddssynpunkt vore det ju olämpligt.

Många frågor här.
Tycker ändå det är viktigt att så mycket som möjligt kring detta lås och denna dörr blir klarlagt och verifierat.

"Dörren stod på glänt" -är ju lite av ett mantra i denna tråd. Med undertiteln "-en dokumentär om mordet i Hjärsta" skulle mantrat kunna bli till en säljande titel på en kommande bok. Eller podd.
Citera
2020-02-27, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Okej jag går dit på måndag. Har ändå inget bättre för mig men måste man sitta hela dagen då?
Nej, det är pauser så man kan komma under en paus eller välja att gå då. Igår var det lunch 12-13, samt ett par kortare pauser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in