2020-02-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Men utveckla lite!?
Det är så tunt att hoppa in och bara skriva "pajas"... och ingenting mer...

Jag har sett några av hans s.k. reportage. Han kallar sig för "oberoende" journalist och reser till risiga förorter dit hans "oberoende" fans vallfärdar för att få en syl i vädret om "de där jävla ungarna som sprider skräck på torget". Hela reportagen går ut på att prata med missnöjda lokalbor om det allvarliga läget. Det är riktigt låg kvalitet på reportagen överlag, men jag medger att de är underhållande att se WT-eliten argumentera för sin sak.
Citera
2020-02-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jag kan utveckla, Lamotte är en erkänd lögnare. Detta liknar Husby-kravallerna då han utan någon som helst bevisning skrev på sin personliga blogg att kvällspressen hade hetsat på ungdomarna under kravallerna. Detta utan några som helst bevis eller källor. Det gick så långt att SVT tvingandes be om ursäkt å Lamottes vägnar.

Sedan är Swish-Jocke ökänd för hans sensationalistiska och ensidiga reportage, han är alltid mån om att ha sig själv i fokus istället för att det är själva nyheten som ska vara i fokus. Han är urusel med sin källhänvisning, det alltid "jag har fått höra det här" och sen så är han så pass oseriös att han inte modererar de många grovt rasistiska kommentarer som florerar på hans sida, för han är mån om yttrandefriheten. I samma veva är Swish-Jocke den mest lättkränkta individen på denna planet, vid minsta lilla grej där hans namn dyker i mindre positiva sammanhang, då går han i taket och skriver ett löjligt försvarstal på sin Facebook-sida. Det är alltid han själv i fokus.

Du verkar besatt av Lamotte.. så mycket du skriver om detta. Samt så många inlägg du gör. Det är inte hälsosamt.

Men folk med din logik har alltid sjukt fel. Låt mig gissa, du tyckte SAS - reklamfilm var bra och korrekt? Se deras resultat.

Lamotte gör ett bra jobb, hade han inte varit uppskattad så hade folk inte gett honom pengar, hellre välja vilken journalist man vill ge pengar till, än tvingas betala pengar till Aftonbladet osv.
Citera
2020-02-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Och du tror att de skulle slå sina egna?

Jag kände en man ifrån Irak som var polis där innan han kom/flydde hit 2004, så jävla ruttet som deras tänk är ligger inte i linje med vart vi kommit inom västvärlden.

Jag känner flera invandrare som kommer t.ex. ifrån Turkiet, en jobbar som parkeringsvakt - tror du den jäveln sätter avgift på sina bekantas bilar? I helvete han gör. Och det är samma lika tendenser för alla, de skiter fullständigt i moral & etiken här, det finns en helt annan innebörd av det i deras värld - men det kommer ni naiva korkade jävla åsnor aldrig förstå för svensken saknar den sortens mentalitet.

Ditt tänk verkar vara lika ruttet som irakiern du skriver om.
Du tror på fullaste allvar att parkeringsvakten kollar upp alla namn han tänker ge en bot till och aktivt bara siktar in på sig på svenskar? Rimligt.
Citera
2020-02-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Du verkar besatt av Lamotte.. så mycket du skriver om detta. Samt så många inlägg du gör. Det är inte hälsosamt.

Men folk med din logik har alltid sjukt fel. Låt mig gissa, du tyckte SAS - reklamfilm var bra och korrekt? Se deras resultat.

Lamotte gör ett bra jobb, hade han inte varit uppskattad så hade folk inte gett honom pengar, hellre välja vilken journalist man vill ge pengar till, än tvingas betala pengar till Aftonbladet osv.

Haha, suck, "besatt" av Lamotte. Den var bra.
Istället för att bemöta det jag har skrivit så vräker du ur påhittade saker om mig.

Ja, om pengar är ditt idiotiska mått på framgång, då gör knarklangaren också ett bra jobb, annars hade folk inte gett denne pengar. Du har lika dåliga argument och resonemang som Lamotte.
Citera
2020-02-27, 00:40
Medlem
Så Lamotte har uttalat sig om att man kunde skjuta snorungarna på torget?
Verkligen pinsamt att se honom dyka upp i skottsäker väst och fortgå sitt envisa pladder om en plats han inte är välkommen på. Swishhoran hann inte lägga ut en video i dag så började han tigga. Ärligt talat så är det något som inte stämmer med honom.

Nu var det kommunen som avgjorde var debatten skulle hållas och om det berodde på Lamotte så förstår jag det. Han provocerar grovt och den hejarklack som swishar och försörjer honom kräver en viss typ av reportage. Självklart kan kommunen inte ha en Lamotte som ränner runt och kostar massivt med polisbevakning och skapar oro i Kronogården.
Citera
2020-02-27, 00:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Så efter SDs påstående om att SVT är vinklat och statsministerns försvar av sitt TV-bolag, hur gick det i kväll tycker ni? 45 % SD(M/KD-anhängare i publiken och bland gästerna? Eller var det som vanligt 90 % vänsterliberaler?
Citera
2020-02-27, 00:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så Lamotte har uttalat sig om att man kunde skjuta snorungarna på torget?
Verkligen pinsamt att se honom dyka upp i skottsäker väst och fortgå sitt envisa pladder om en plats han inte är välkommen på. Swishhoran hann inte lägga ut en video i dag så började han tigga. Ärligt talat så är det något som inte stämmer med honom.

Nu var det kommunen som avgjorde var debatten skulle hållas och om det berodde på Lamotte så förstår jag det. Han provocerar grovt och den hejarklack som swishar och försörjer honom kräver en viss typ av reportage. Självklart kan kommunen inte ha en Lamotte som ränner runt och kostar massivt med polisbevakning och skapar oro i Kronogården.

Kommunen betalar inte för polisen, all polis är statlig sedan länge.
Citera
2020-02-27, 00:43
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Hade Lamotte haft något intellekt, någon stolthet, någon vett så hade han inte gått från att vädja folk till att inte rösta på SD för att sedan bli SD-svansens gulleplutt.

Han har inga riktiga "scoop", alla hans s.k nyheter är sensationalistiska och överdrivna och han sätter alltid säg själv i fokus istället för att nyheten ska få göra sitt jobb.

Detta är alltså samma man som påstod att ungdomar i Husby menade att kvällspressen vädjade dessa om att fortsätta sina kravaller. Än idag har Joakim inte haft en enda källa till sina grundlösa påståenden, det gick så långt att SVT var tvungna att be om ursäkt för hans lögner.

Och detta är mannen ni svansar efter, det finns inget seriöst med hans "journalistik". Och sen så dyker dåren upp med skyddsväst på bästa sändningstid i en övervakad lokal där polisen står drygt någon meter ifrån honom.

Fascinerande hur vi kan se samma sak men ändå uppleva två helt olika verkligheter.

Jag såg en kille som visste att han skulle få skit och bli påhoppad och vara i underläge men ändå finner styrkan att ställa upp i direktsänd tv-debatt och sätta ord på vad många känner. Nämligen en frustration över hur skev samhällsdebatten är och att det tycks tabu att adressera de utmaningar som blir allt mer tydliga med ansvarslös massinvandring.

Vi har regler i detta landet och vi har kultur. Passar inte det så är det bara att dra härifrån. Svårare än så är det inte.
Jag åker inte till Somalia och skapar kaos för att jag inte är nöjd med hur det samhället ser ut. Hur vore det med lite tacksamhet över fred, lag och ordning?
Det kommer nämligen inte av sig självt.

Såna här debatter gör SVT till främsta valarbetare för Afs och SD. Fortsätt.
Citera
2020-02-27, 00:44
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Jag har sett några av hans s.k. reportage. Han kallar sig för "oberoende" journalist och reser till risiga förorter dit hans "oberoende" fans vallfärdar för att få en syl i vädret om "de där jävla ungarna som sprider skräck på torget". Hela reportagen går ut på att prata med missnöjda lokalbor om det allvarliga läget. Det är riktigt låg kvalitet på reportagen överlag, men jag medger att de är underhållande att se WT-eliten argumentera för sin sak.
Jag fattar vad du menar, men alla dom där WT som tvingas bo i områden där dom oskyldiga "busungarna" härjar får ju aldrig aldrig säga vad dom känner i något etablerat media... ever
Det är bara experter från bromma som är inbjudna att tala om missförstådda skäggbarn och rasism/nazism
Citera
2020-02-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så efter SDs påstående om att SVT är vinklat och statsministerns försvar av sitt TV-bolag, hur gick det i kväll tycker ni? 45 % SD(M/KD-anhängare i publiken och bland gästerna? Eller var det som vanligt 90 % vänsterliberaler?

En representant för SD var med i debatten precis som liberalidioten som ville att polisen skall utreda barns brott. Sen snecker vänstern med precis motsatt åsikt. SD gubben vet jag inte riktigt vad han sa?
Kan det möjligen bero på att dom har fullt upp med sin kriminalitet istället för att medverka i debattprogram? Dom sponsrar ju Lamotte så han representerar SD både med sig själv och sitt kommentatorsfält . Jag tror inte man fick visa upp vad man röstat på för att vara publik i den här debatten eller representera och lufta sina åsikter i programmet.
Citera
2020-02-27, 00:49
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Belys problemen, gräv djupare i varför problemen existerar, vad som kan vara lösningen på problemen, kolla över de ofta usla skolorna i dessa områden och vad politikerna har för roll i detta. Vi pratar om samma person som under Husby-kravallerna på sin personliga blogg, utan några som helst källor, vräkte ur sig att Kvällspressen hade hetsat på dessa ungdomar. Det gick så långt att SVT fick be om ursäkt för Lamottes lögner.

Att dra upp en kamera och utan källhänvisning ha folk som vräker ur sig det ena å det andra är inte seriös journalistik, det är inte seriös journalistik att springa in med en kamera i ett problemområde och ställa några banala frågor som "varför gör ni så här?".
Men han kanske sätter lite av det där i rullning?
För just nu står allting still.
Och det pudlas, täcks över, tystas ned.
Citera
2020-02-27, 00:53
Medlem
Citat:
Jag kan utveckla, Lamotte är en erkänd lögnare. Detta liknar Husby-kravallerna då han utan någon som helst bevisning skrev på sin personliga blogg att kvällspressen hade hetsat på ungdomarna under kravallerna. Detta utan några som helst bevis eller källor. Det gick så långt att SVT tvingandes be om ursäkt å Lamottes vägnar.

Sedan är Swish-Jocke ökänd för hans sensationalistiska och ensidiga reportage, han är alltid mån om att ha sig själv i fokus istället för att det är själva nyheten som ska vara i fokus. Han är urusel med sin källhänvisning, det alltid "jag har fått höra det här" och sen så är han så pass oseriös att han inte modererar de många grovt rasistiska kommentarer som florerar på hans sida, för han är mån om yttrandefriheten. I samma veva är Swish-Jocke den mest lättkränkta individen på denna planet, vid minsta lilla grej där hans namn dyker i mindre positiva sammanhang, då går han i taket och skriver ett löjligt försvarstal på sin Facebook-sida. Det är alltid han själv i fokus.
kan hålla med. Men bristen på oberoende och granskande journalister inom ps är enorm. Tomrummet fylls istället ut av en narcissistisk clown. Att den pajsaren fått så stort spelrum är mer ett symtom på den sjuka situationen.
Senast redigerad av shinker 2020-02-27 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in