Citat:
Ursprungligen postat av
babymamacita
Hade Lamotte haft något intellekt, någon stolthet, någon vett så hade han inte gått från att vädja folk till att inte rösta på SD för att sedan bli SD-svansens gulleplutt.
Han har inga riktiga "scoop", alla hans s.k nyheter är sensationalistiska och överdrivna och han sätter alltid säg själv i fokus istället för att nyheten ska få göra sitt jobb.
Detta är alltså samma man som påstod att ungdomar i Husby menade att kvällspressen vädjade dessa om att fortsätta sina kravaller. Än idag har Joakim inte haft en enda källa till sina grundlösa påståenden, det gick så långt att SVT var tvungna att be om ursäkt för hans lögner.
Och detta är mannen ni svansar efter, det finns inget seriöst med hans "journalistik". Och sen så dyker dåren upp med skyddsväst på bästa sändningstid i en övervakad lokal där polisen står drygt någon meter ifrån honom.
Fascinerande hur vi kan se samma sak men ändå uppleva två helt olika verkligheter.
Jag såg en kille som visste att han skulle få skit och bli påhoppad och vara i underläge men ändå finner styrkan att ställa upp i direktsänd tv-debatt och sätta ord på vad många känner. Nämligen en frustration över hur skev samhällsdebatten är och att det tycks tabu att adressera de utmaningar som blir allt mer tydliga med ansvarslös massinvandring.
Vi har regler i detta landet och vi har kultur. Passar inte det så är det bara att dra härifrån. Svårare än så är det inte.
Jag åker inte till Somalia och skapar kaos för att jag inte är nöjd med hur det samhället ser ut. Hur vore det med lite tacksamhet över fred, lag och ordning?
Det kommer nämligen inte av sig självt.
Såna här debatter gör SVT till främsta valarbetare för Afs och SD. Fortsätt.