Citat:
Ursprungligen postat av
Keldon
För sent. Marknaden är redan anpassad. Din tekniska analys är alldeles för långsam.
Du ligger underbart fel i din analys. Marknaden är i förljuget bubbel-läge, finns inte en aktie som har ett "anpassat" värde.
Jag har XACT Bear som är en ETF, handlas som en aktie. Den kortar OMXS30 med en hävstång på 50%. Jag har senaste halvåret köpt för 40mkr och en dag som idag stiger den med 3.3%, senaste veckan 12%. Alla som tror att corona triggat ett bubbel-sprick kan rekommenderas att köpa XACT bear.
Min investering bygger inte på Coronaviruset i sig. Men jag påstår att börserna nu inte direkt dippar pga corona, utan för att alla vet att att vi har bubbelvärden. Men ingen vill vara svartepetter och gå ur sist. Tvärtom tjänar man allra mest om man är med till dagen innan the bitter end. Men nu kommer fler och fler att hoppa av med corona som trigger, och värdena kan lätt dyka 10-20% till.
I övrigt har corona fått upp mina (och andras?) ögon för en hel del saker. Det är inte hållbart att samarbeta med kineser. Kina är inte ett västland. Att vi ständigt reser överallt är inte hållbart. En ny Iphone är inte särskilt viktigt jämfört med vår hälsa, osv. Om en enda av dessa tankar slår rot hos många så kan vi se världens största nergångar på börserna framför oss. Helt enkelt ett paradigmskifte från AI-bubbla till något mer mänskligt.