2020-02-26, 19:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fortfarande långt efter är jag. Men här är några saker jag finner är viktiga i sammanhanget:

Aktbilaga 164:

Del 6, sid 24

SD: "Hoppas du aldrig kommer hem från resan om det här är vad du vill"

sid 26

SD: " Du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här"

SD: " Jag vet att jag sagt allvarliga saker. Menar dem."

SD: "Hat är det som bubblar inom mig. Har du utnyttjat mig alla år för att knulla och ha sällskap? Jag har älskat"

Men sen senare:

SD: "Förlåt. Uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller, jag blir bara så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag. vill inte förlora dig, och reagerar så in i helvete dumt..(..)"

Del 8, sid 2

Vem är nu igen denna Kenneth som LW har skärmdumpat en konversation av? Stämningen är långt ifrån bra där.

Del 8, sid 10

Bilder på cachen "my real six string". På hur många olika ställen har den varit på? För skärmbilderna där är från 7 mars 2018, och det är inte vid bullerplanket iallafall.

Del 8, sid 12

Skärmbilden är från 6 maj, och det börjar närmar sig, och det hettar till:

LW: "Ha så kul i USA när ni börjar om"

LW: "Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet"

LW: "Bestämt igår"

LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

LW: "Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Observera det sista. LW menar att hon inte är rädd längre pga. att SD inte har något grepp om henne. Vilket förmodligen ledde till att hon inte heller tyckte det kändes farligt att bjuda honom kaka den 14 maj. Tyvärr..

Det är någon gång runt den här tiden som jag tror SD inser att allt är kört och då bestämmer sig för att mordet är utvägen på allt. Intressant är ju också att SD tidigare som jag nämnt varit svartsjuk på LW ganska sent in i historien. En del här har ju velat få det till att det endast är LW som känt sådär. Det är också tydligt i deras konversationer att SD flera gånger ballat ur totalt och uttalat att han önskar att LW ej levde.

Tack så mycket!
Fint axplock som visar hur balansen mellan dom varit.
De är båda svartsjuka, och Norgeresan med den sida av LW som börjar resa sig ur stoftet, kan varit spiken i kistan för L*ena.
Ganska mycket av det du har plockat fram har jag läst, men inte det allra sista.
Men det har vi ju hört om!

Två väldigt viktiga fraser där:

"LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

"My real six string" har varit iaf på två platser som jag vet.
Citera
2020-02-26, 19:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag rekommenderar att du tittar igenom resten. Man får en bättre helhetsbild då.

Tycker du det? Den tekniska och medicinska delen?
Räcker det inte med förhören och nätkommunikationen?
Citera
2020-02-26, 19:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När var SD och flörtade på Dykklubben? Vilka år var det?
Även då var han "ömhetstörstande" pga sjuk fru, nämligen.

Jag minns iaf att HD hade ju fått barn i den vevan, någon grattade honom till det.
Och det var även snack om att barnet hade kolik.

Barnen är födda 2004 och 2006.
Kan ha varit med sista barnet?

Väldigt taskigt, med tanke på hur jobbigt det är med kolikbarn. Han hade behövts hemma istället för att flörta på dykklubben.

Jag fattar noll hur HD kan skydda den egoisten!
Citera
2020-02-26, 19:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack så mycket!
Fint axplock som visar hur balansen mellan dom varit.
De är båda svartsjuka, och Norgeresan med den sida av LW som börjar resa sig ur stoftet, kan varit spiken i kistan för L*ena.
Ganska mycket av det du har plockat fram har jag läst, men inte det allra sista.
Men det har vi ju hört om!

Två väldigt viktiga fraser där:

"LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

"My real six string" har varit iaf på två platser som jag vet.

Du tror det var det sista LW skrev i den chatten?
Då kan jag meddela att hon fortsatte med att säga till SD att han skulle lämma HD i hotellrummet själv och gå ut, så att de kunde chatta och skicka bilder till varandra från sina respektive resor.

Så mycket för det avslutet alltså. Glöm inte hjärtformade kakan och hjärtemojin när hon sa åt SD att smyga över till henne på mordnatten.
Lena bjöd själv över SD för att sedan bli mördad när han kom dit.

Open your eyes. Du fortsätter med dina skygglappar även efter vi fått facit i hand.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-26 kl. 19:43.
Citera
2020-02-26, 19:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt ok. Om man nu vill tro det värsta om folk. Det finns ett litet ordspråk: "Som man känner sig själv, känner man andra". Så att du och Glorian tror det värsta säger nog mer om er än LW.

Jag föredrar att tro att LW väntade till efter skilsmässan och att barnen har en och samme far. Jag är inte speciellt konspiratoriskt lagd, om jag inte är ironisk. Men då säger jag det.

Edit: Enligt åklagaren i AB så inledde de en sexuell relation 2011. Men hon hittar väl på antar jag?

+1 på den
Citera
2020-02-26, 19:46
Medlem
På Lenas köksbord låg ett papper med "Hindersprövning" vid husrannsakan. Hade hon planer på att gifta sig med SD?
Citera
2020-02-26, 19:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var inte polisen där i trädgården och letade efter nåt också vid något tillfälle?

Jag minns att någon som borde ha varit granne skrev vid ett tillfälle att det söktes med hundar i trädgården. Och om jag inte missminner mig tror jag att det kan ha varit vid ytterligare ett tillfälle också.

Jag var redan då inne på tankar att han kunnat ha spolat av sig med trädgårdsslangen.
Här hittade jag ett inlägg från dig :

19/6-18:
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
De här hundarna som undersökte SD:s trädgård dagen innan han försattes på fri fot, man skulle kanske kunna tycka att de borde varit där betydligt tidigare i utredningen.

Känns nästan som om de snålat helt enkelt med resurser, ungefär som att de inte gjort sitt yttersta från början.
Citera
2020-02-26, 19:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
På Lenas köksbord låg ett papper med "Hindersprövning" vid husrannsakan. Hade hon planer på att gifta sig med SD?

Va? Kan det vara så att hon försökte tvinga SD till att gifta sig med henne?
Var det därför han blev ditbjuden? För att skriva på den.
Citera
2020-02-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men om det var så lätt, då borde inga människor behöva dödas i kontrollerande relationer?

Det är väl en av anledningarna till att det är svårt att lämna, att de redan är så kontrollerade och hjärntvättade när det är ett faktum?

Självkänslan är i botten, skammen att man har hamnat i en sådan sits...
Och rädslan att det ska bli värre...samtidigt som man har svårt att se det utifrån. Hur enormt destruktivt det är.

Och jag tror ju inte att L*ena ville bli dödad. Hon fattade nog ändå, trots rädslan, inte vilken grad av ondska hon hade att göra med.

"Jag vet att detta kommer att döda mig", sa Lena den 11/4 -17 i
en av kontakterna med Kr*stin Jac*bs*n.
/…/

"När en sjuk förhoppning hur HD får veta hur elak han varit, hur han lämnat
ut extremt privata och utlämnande detaljer om HD. Hur utstuderat han ljugit
och lurat. Att vi gjort det överallt i hans hem, fattar du.

/…/ Hämnd för att HD hela tiden fått det jag inte fått av honom. HD kom hem
till mig, jag berättade precis allt, superelakt, behövde ju inte.

Jag berättade allt i sin vidrighet. I själva verket handlar det mest om hämnd,
osnyggt som fan, skäms som en hund över vem jag blivit som gör så.
Har inte kunnat släppa SD".

Kr*stin Jac*bs*n: "Men akta så du inte råkar illa ut, Lena!"

Tänk om Lena hade lyssnat på de orden, av en av de som brydde sig om
henne.

Lena ville säkert inte bli dödad, men hon var medveten om vad som kunde
hända:

"Jag vet att detta kommer att döda mig. /…/ Har inte kunnat släppa SD".
Citera
2020-02-26, 19:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Helt ok. Om man nu vill tro det värsta om folk. Det finns ett litet ordspråk: "Som man känner sig själv, känner man andra". Så att du och Glorian tror det värsta säger nog mer om er än LW.

Jag föredrar att tro att LW väntade till efter skilsmässan och att barnen har en och samme far. Jag är inte speciellt konspiratoriskt lagd, om jag inte är ironisk. Men då säger jag det.

Edit: Enligt åklagaren i AB så inledde de en sexuell relation 2011. Men hon hittar väl på antar jag?
Det har florerat många årtal om när dom träffades. Då tråden förekommit det idoga mörkandet och hyschhyschadet så visades det att dom träffades 2007 om inte tidigare. Tror nog ditt sena inhopp i tråden vilseleder dig om LW,s karaktär.

Att Lena Wesström skulle vänta får nog läggas i korgen "otroliga fantasier".
Citera
2020-02-26, 19:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

När man har levt ganska länge och sett en
del så inser man att man ofta har rätt när
man tror det värsta om folk.
Och att man oftast har fel om man utgår
från sig själv och tror gott om folk.

I det här fallet var det mycket värre än
det värsta jag kunde tänka mig.
Citera
2020-02-26, 19:52
Medlem
Citat:

Det var det år SD började med GC. Det stämmer nog bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in