2020-02-26, 19:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Huvudet på spiken. Det finns en del fog att anta att LW var gift och att UW var tvungen att ta initiativ till skilsmässan fpr att inte framstå som en toffel. LW,s fria livsstil kom inte som att trycka på en knapp med sortin från församlingen och UW insåg nog att han ingick i den.

Det skulle förklara mycket av dom symbiotiska bindningarna om SD är far till yngsta barnet men mot det talar att skulle LW använt det som utpressningsmedel att tvinga sig på SD.
Vad heter LWs föräldrar? Söker deras utsagor i aktibilagorna?
Är det inte du som utmålar dig som juridiskt bevandrad? Huvudprotokollets första sida, de två första namnen:https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:df292c3688ea3c2a6424292afc2ec154
Citera
2020-02-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Du borde veta bättre än mig, jag har aldrig legat med någon kvinna. Däremot har jag aldrig hört en enda kvinna i min närhet under 46 år som berättat om detta, att de själva blöder vid samlag. Angående Lena däremot finns ju bl.a. någon barnmorska som ska vittna i ärendet angående den saken, av vad jag förstod i stämningsansökan.

Man kan blöda och blöda vid samlag om man har en (dåligt el fel insatt) spiral. Spiral kan ge mellanblödningar. Och behöver inte bero på att den är fel eller dåligt insatt heller.
Att Lena hade binda på sig vid upphittandet tycker jag tyder på att hon inte har haft för avsikt att ha sex. Jag misstänker att Stefan ejakulerat på henne vid mordtillfället.
Citera
2020-02-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men där har det handlat om en annan typ av relation, det klassiska med våld i nära relation.
Det här fallet är annorlunda. Det tror jag du också inser efter att ha läst FUP? Här försöker båda parter hota och kontrollera varandra.

Jag ser inte den klara åtskillnaden som du gör. Resultatet är detsamma.
Det är Förövaren som det är fel på. Inte hans utvalda Offer. Han levde med en som han malt ner till Undvikare, Accepterare så han sökte och fann LW som bjöd på Motstånd, en Utmaning som omväxling. En svårare nöt att knäcka och som kunde lösa Mystar och var attraktiv (sex). Spännande!
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Snacka om konspirationer. Det finns trådar för sånt också i forumet. Och kanske UW var far till T*ea? Jag har relation med både kvinnor och män. Jag ligger inte med nån av dom eftersom som det är vänskapsrelationer. Är det så svårt att förstå?

Nu går det ju inte att utgå från sig själv.
Vi vet att SD flirtar med alla kvinnor han
träffar och vi vet att han och LW var mer
än vänner.

Man kan inte utgå från sig själv.
Man måste utgå från vad man vet om
SD och LW. Och då kan man inte utgå
ifrån vad de säger utan från vad de gör.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Lägg därtill att SD var väldigt lättkränkt och väldigt hastigt gick från att vara trevligt till att i nästa sekund skriva att han önskade henne ur livet. 0 -100. Inget däremellan. Det skiljer de två åt ordentligt rörande deras relation. En av dom blev också av med livet.

Hon hade inte blivit av med livet om hon accepterat att han valde att återgå till sin fru. Hon hotade, stalkade och kontrollerade honom och HD.. Till slut gjorde hon verklighet av ett av sina hot. Hon skrev ett oerhört elakt brev till HD. Med ett innehåll designat för att såra till max. Inte bara ett enkelt kort avslöjande.

Om du och andra menar att hennes beteende inte ledde till hennes död så hävdar ni att det är ofarligt beteende gentemot män som SD. Det är inte särskilt smart tycker jag. Det är många kvinnor som läser här nu och i framtiden. Förstår inte hur du tänker faktiskt. Du säger i princip att kvinnor inte kan göra någonting för att skydda sig själva, de kommer bli mördade ändå! Inte alls bra. Låt kvinnor vara orädda och bete sig hur som helst mot farliga män då. Det är på ditt samvete.
Citera
2020-02-26, 19:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Snacka om konspirationer. Det finns trådar för sånt också i forumet. Och kanske UW var far till T*ea? Jag har relation med både kvinnor och män. Jag ligger inte med nån av dom eftersom som det är vänskapsrelationer. Är det så svårt att förstå?
Har du något som talar för att dom inte börjat knulla vid den tiden alt, använde kondom så låt höra?
Du tror dom var vänner några år innan det tände till?
Med min ringa kunskap om stark åtrå så drabbar den ologiskt, obönhörligt och direkt.
Citera
2020-02-26, 19:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
6 år har nämnts vid några tillfällen i SD:s och Lenas chattar. Det är väl osannolikt att de skulle ljuga för varandra också?

SD säger själv i förhör att de haft en affär i ca 5-6 år
Citera
2020-02-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har du något som talar för att dom inte börjat knulla vid den tiden alt, använde kondom så låt höra?
Du tror dom var vänner några år innan det tände till?
Med min ringa kunskap om stark åtrå så drabbar den ologiskt, obönhörligt och direkt.
Helt ok. Om man nu vill tro det värsta om folk. Det finns ett litet ordspråk: "Som man känner sig själv, känner man andra". Så att du och Glorian tror det värsta säger nog mer om er än LW.

Jag föredrar att tro att LW väntade till efter skilsmässan och att barnen har en och samme far. Jag är inte speciellt konspiratoriskt lagd, om jag inte är ironisk. Men då säger jag det.

Edit: Enligt åklagaren i AB så inledde de en sexuell relation 2011. Men hon hittar väl på antar jag?
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-26 kl. 19:31.
Citera
2020-02-26, 19:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag ser inte den klara åtskillnaden som du gör. Resultatet är detsamma.
Det är Förövaren som det är fel på. Inte hans utvalda Offer. Han levde med en som han malt ner till Undvikare, Accepterare så han sökte och fann LW som bjöd på Motstånd, en Utmaning som omväxling. En svårare nöt att knäcka och som kunde lösa Mystar och var attraktiv (sex). Spännande!

Det är fel på Lena också som hotar och provocerar SD som hon vet är farlig.

Det är som att ställa sig på motorvägen och sedan skylla på bilisten som kör på henne.

Man utsätter sig inte medvetet för livsfarliga situationer som Lena gjorde.
Citera
2020-02-26, 19:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Min tanke är att SD HAR varit ute med vattenslangen i trädgården och spolat av sig efter han bragt LW om livet. Han informerar om detta då 1. Någon granne skulle kunna ha sett honom och då är det bättre att ha sagt det själv innan samt med förklaring till varför. 2. Även om ingen sett det så kanske det skulle kunna märkas även dagen efter, att marken blivit vattnad under natten.

Det som framförallt får mig att resonera på detta vis är att HD var så noggrann med att få fram att SD+LW haft massa sex ute i trädgården också. Jag tror att HD visste att SD sköljt av sig i trädgården.

Står det numera en badtunna på just denna plats i trädgården tro?

Var inte polisen där i trädgården och letade efter nåt också vid något tillfälle?
Citera
2020-02-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, jag enligt SD så var det ju bara två år.
Hm..

När var SD och flörtade på Dykklubben? Vilka år var det?
Även då var han "ömhetstörstande" pga sjuk fru, nämligen.
Citera
2020-02-26, 19:31
Medlem
Citat:
Vet faktiskt inte. Har inte läst den delen av FUP.
Är mest intresserad av alla parter och deras personligheter. Läser de delarna bara.
Jag rekommenderar att du tittar igenom resten. Man får en bättre helhetsbild då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in