2020-02-26, 18:48
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Kan dem bara inte vänta att åka och knulla i Bangkok i bara några månader till det lugnat ner sig !
Sverige kan gott legalisera prostitution så slipper alla syltryggar åka till u-länder och utnyttja de fattiga för sina egna syften. Legala horor i Sverige skulle förmodligen ge den bieffekten att hororna kontrolleras för sjukdomar, det skulle säkert ge skatteintäkter också.
Citera
2020-02-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det är inte ens ett halvroligt skämt. Fråga dig själv vad fan du ska med alla högavlönda experter och politruker till om det ändå blir du som ska lösa problemet? Vad fan gör tullpersonalen för nytta om jag ska stå med en spade vid bageguthämtningen?

Det var ganska kul faktiskt
Hur ska du göra om 250 personer står där? Ska du slå alla i huvudet med din spade och slussa in dem i en buss och åka till Karolinska för virustest?
Citera
2020-02-26, 18:49
Medlem
Risken finns att vi redan har en smittspridning i Sverige, om en två veckor kanske ett hundratal fall dyker upp direkt, den långa inkubationstiden är det jävliga när det kommer att stoppa spridningen.
Citera
2020-02-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Om man bara tar antalet döda genom antalet smittade, vilket sannolikt underskattar dödligheten, får vi:
2770 / 81278 = 3.4 %

Hur är det max 2%?
Kan ju ändras men släpptes ju en ny studie för någon dag sedan som visar på 2,3%. Men tror många inte testats. Men men.... kanske önsketänkande
http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/02/study-72000-covid-19-patients-finds-23-death-rate
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-26 kl. 18:55.
Citera
2020-02-26, 18:52
Medlem
Citat:
Blekinge: Tre personer i länet testade för coronavirus
Infektionskliniken vid Blekingesjukhuset har fått in tre personer med misstänkt coronasmitta.

Smittskyddsläkaren Bengt Wittesjö ägnar det mesta av sin arbetstid åt coronaviruset. Under onsdagen testade han tre personer för misstänkt corona.

Personerna hade varit i Italien och har förkylningssymtom, hosta och snuva, men än så länge har proverna inte visat positivt för coronavirus.

Skulle de ha varit smittade hade jag fått besked om det redan under eftermiddagen, säger han.
https://nxt.blt.se/karlskrona/tre-personer-i-blekinge-testas-just-nu-for-coronavirus/

Endast 4% av smittade får snuva (rinnande näsa)
Citera
2020-02-26, 18:52
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det var ganska kul faktiskt
Hur ska du göra om 250 personer står där? Ska du slå alla i huvudet med din spade och slussa in dem i en buss och åka till Karolinska för virustest?
Driver du med mig? Jag ska inte göra någonting, jag betalar via skatter någon annan att göra det åt mig. Om någon annan inte vill göra jobbet, varför ska jag försörja den jäveln överhuvudtaget?
Citera
2020-02-26, 18:53
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Ett alternativ här tycker jag definitivt kan vara att förflytta sig till ett smittfritt område och hålla sig undan folk i minst 2 veckor. Samtidigt följa utvecklingen genom media och ha just tillgång till mat och vatten tills det blir tryggt igen.

Mat blir det inga problem med, det är mest tillgången till vatten.. till de bra bäckar jag känner till är det flera mil härifrån. haha, det ska inte vara för lätt.. fiskespön, yxan följer med mig oavsett.

samt militärens köksredskap.. Det räcker långt
Citera
2020-02-26, 18:53
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Om man bara tar antalet döda genom antalet smittade, vilket sannolikt underskattar dödligheten, får vi:
2770 / 81278 = 3.4 %

Hur är det max 2%?

Jag säger inget om att du har fel i din slutsats och dessutom hade vi dessa "Hongkonginfluensor" som jag minns på 80-talet dylikt. Men nu har det vässats upp till att även döda i en betydligt större procentsats.
Citera
2020-02-26, 18:54
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Önskar att jag jobbade för WHO men så är inte fallet tyvärr.

Det här originalinlägget:

Det blev något fel med citeringen.

Friska: 3

35 Allvarligt/kritisk sjuka utav 383 smittade är MYCKET OROANDE,
det är ca 10% av de smittade som blir Allvarligt/kritisk sjuka.
Jag tror mer och mer på at viruset har muterat i Italien

Källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/
[/quote]

Men det är väl fortfarande bara de äldsta med underliggande sjukdomar som dött?
Citera
2020-02-26, 18:55
Medlem
Ett fall i Göteborg nu. En resande som varit i Italien
Citera
2020-02-26, 18:55
Medlem
https://news.cision.com/se/vastra-gotalandsregionen/r/bekraftat-fall-av-coronavirusinfektion--covid-19--i-vastra-gotalandsregionen,c3047057
Citat:
En person som nu vårdas på Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg har testats positivt för det nya coronaviruset. Personen mår väl. Västra Götalandsregionen bjuder in till presskonferens idag klockan 20.00 på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Östra i Göteborg.
Citera
2020-02-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ett fall i Göteborg nu. En resande som varit i Italien

Frågan är hur många som inte hittats..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto