Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
Tucker tog upp det igår, tror jag. Om det fortsätter med Kinas nerstängning kan det påverka världsekonomin på sikt och gynna Sanders.
Alldeles riktig! Börjar ni förstå logiken i mina prediktioner i de andra trådarna? Just nu går börserna ner men hittills så är allting psykologiskt. Därav Trumps agerande. Till varje pris hålla modet uppe. Annat blir det när Coronaviruset slår mot produktionen på riktigt. När leveranserna av färdiga produkter och även komponenter, kemikalier och andra halvfabrikat och legoprodukter från Kina uteblir. Då kommer det att slå hårt. I ett worst case-scenario blir t.ex. medicintillgången allvarligt påverkad då indiska läkemedelstillverkare köper råkemikalier från Kina. Allt hänger på hur viruset sprids de närmaste fjorton dagarna skulle jag tro.
Trumps valseger är säkrad om ekonomin håller sig hyfsat stabil fram till valet. Om inte så kommer han inte att få en andra termin och då blir det Demokraternas kandidat. Om nu Sanders gör bra ifrån sig i nästa primärval kommer han nog att ta Supertuesday med och med ekonomin tankad så vinner han lätt över Trump