2020-02-26, 09:11
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Att se om det funkar utan våld. Om man kan vara på allmän plats utan att bli attackerad?

Vad blir nästa grej? SVT skickar upp ett kamerateam i rymden för att visa att jorden är rund?

Känns spontant inte som något SVT borde ägna sig åt. Vill man diskutera saken kan man väl göra det ifrån en studio där förutsättningarna är bättre. Det blir lite som vädermänniskor som ska stå och rapportera ute i en storm. Lite fånigt bara.

Jag menar, vill man att det ska bli upplopp? För vad är annars vitsen med att sända från en sådan plats. Om det är tvärlugnt hade man ju lika gärna kunnat vara någon annan stans? Läs igenom det en gång till innan ni hoppar på mig.

Vi vet vad som kommer hända. Vi vet att bilar brinner och att stenar kastas. Nu har man känt till problemen med liknande områden nästan så länge jag kan minnas. Vi kan prata om det i tjugo år till, men vad är poängen? Det kanske är dags att ställa makthavare mot väggen istället för att hela tiden fokusera på vad som är ett symptom av en undermålig politik som förts i decennier.
Citera
2020-02-26, 09:31
Medlem
Mbekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteminsak
Lamotte själv tänker ju vara på Kronogården före SVT-sändningen säger han. Han uppmanar folk att komma dit. Borde vi mangrant sluta upp på plats eller är det kontraproduktivt? Spontant kan jag tycka att det är läge nu att visa att vi inte tolererar nuvarande situation. Är det ett gyllene tillfälle? Trollhättans kommun raljerar över säkerheten och situationen som helhet. Fler medier raljerar. Varken kommunen, SVT eller polisen vågar vara där. Dags att stå upp för vårt samhälle på plats?

Då vi svenskar är ett splittrat folk sedan länge blir det svårt. Det är också därför vi är där vi är idag. Närmaste gäng vi kommer är väl fotbollsfirmor, som dock även kan svänga åt vänster.

I bästa av världar skulle alla svenskar som bor i någorlunda nära (helst utonsocknes för att inte bli igenkänd på stan efteråt), som är less på invandringens baksidor, åka till Trollhättan, samla ihop sig och bara veva. Om det inte är idag så kommer den dagen framöver men då är det försent sedan länge.

Var är sekten NMR:s nästen när man behöver dom? Ute på camping?
Citera
2020-02-26, 09:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Vad skulle poängen med att sända direkt från Kronogården vara?
Det får du fråga SVT om, det var dom som planerade att sända därifrån.

Sannolikt för att SVT ville visa att det var lugnt & trevligt i området & att händelsen där Lamotte blev överfallen var ett olyckligt undantag. Kommunen förstod däremot att detta skulle urarta i våld, plundring & kaoz. Då faran med detta, i deras värld, är att "mörka krafter" kan gynnas så valde kommunen att flytta sändningen till en annan plats.
Citera
2020-02-26, 10:27
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Vad blir nästa grej? SVT skickar upp ett kamerateam i rymden för att visa att jorden är rund?

Känns spontant inte som något SVT borde ägna sig åt. Vill man diskutera saken kan man väl göra det ifrån en studio där förutsättningarna är bättre. Det blir lite som vädermänniskor som ska stå och rapportera ute i en storm. Lite fånigt bara.

Jag menar, vill man att det ska bli upplopp? För vad är annars vitsen med att sända från en sådan plats. Om det är tvärlugnt hade man ju lika gärna kunnat vara någon annan stans? Läs igenom det en gång till innan ni hoppar på mig.

Vi vet vad som kommer hända. Vi vet att bilar brinner och att stenar kastas. Nu har man känt till problemen med liknande områden nästan så länge jag kan minnas. Vi kan prata om det i tjugo år till, men vad är poängen? Det kanske är dags att ställa makthavare mot väggen istället för att hela tiden fokusera på vad som är ett symptom av en undermålig politik som förts i decennier.

Ja vi vet det, men efter förra gången Lamotte var där så förnekades allvaret av kommunen.
Därför vore det bra att svenska folket hade fått se med egna ögon vem man kan lita på.
Citera
2020-02-26, 10:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Vad skulle poängen med att sända direkt från Kronogården vara?

Det är en bra fråga, vad SVT kan ha sett för poäng.

Kanske tog de en rövare att de skulle kunna åka dit utan att få sändningsbussen sönderslagen, och att de skulle kunna visa upp några skötsamma mörkhudingar i rutan, och med lite tur kunna visa upp att allt är frid och fröjd i Sverige, och samtidigt ställa de som ropat varg i dålig dager.

Ur svenska folket perspektiv vore det en stor poäng om de misslyckas, och begrep att det faktiskt finns no-go-zooner där polisen inte kan ingripa ens när slag utdelas eller när kamerautrustning stjäls.

En poäng ur "barnens" perspektiv är att visa att det faktiskt inte är deras territorium där de bestämmer dagordningen. Det måste någon lära dom. Ingen ska behöva fråga dom för att gå in i området, med eller utan kamera.
Citera
2020-02-26, 10:50
Medlem
Citat:

Du missar helt poängen.

Det tragiska här är att man som svensk inte vågar vistas i Sverige på många platser och städer, byar. Vi får inte. Annan makt styr nu och det är dessa importerade MENA folk.

Förfallet av ett en gång tryggt, säkert och trevligt land att bo i finns inte längre kvar. Tack politikerna.

Det kan inte bli mer uppenbart hur det ser ut nu i landet. Kontrollen är totalt förlorad.
Citera
2020-02-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki

Var är sekten NMR:s nästen när man behöver dom? Ute på camping?

hahahaha vad skulle några "Sektmedlemmar" från en ideologi som ser judar som något man kan göra sig av med som främsta mål för allt.

hur ska dom lösa detta eländet-

Det är ju som äpplen och päron mellan kaosblattar, Fundamentala musilmer, militanta kommunister eller om det så vore millitanta jehovasvittnen eller vad man kan hitta på, varför inte riktigt överfeta negerälsande ensakmommande vurmande batik-häxor.

Som att byta ut dom ena dårarna mot andra dårar Det är i alla fall inget jag vill men lycka till med din fantasi du bara. Jag kan ta vapen i hand om det är så men jag kan ge alla ovan en kula i pannan om det krävs bara så du vet det. För mig samma dynga alltihopa.

Nä det ska vara vanliga jävla svenskar som fixar det här ingen annan ska göra det åt oss.
Citera
2020-02-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Du missar helt poängen.

Det tragiska här är att man som svensk inte vågar vistas i Sverige på många platser och städer, byar. Vi får inte. Annan makt styr nu och det är dessa importerade MENA folk.

Förfallet av ett en gång tryggt, säkert och trevligt land att bo i finns inte längre kvar. Tack politikerna.

Det kan inte bli mer uppenbart hur det ser ut nu i landet. Kontrollen är totalt förlorad.

Jag blev spottad rätt i nyllet helt oprovocerat av två blattar på en spårvagn på väg ut mot Kortedala för över tjugo år sedan. Dom skrek att dom hatade mig för att jag var svensk. Ansåg att kontrollen var förlorad redan då. Har inte orkat ta det verbala kriget med folk, ja ni vet ju hur det varit så fort man öppnade käften... har inte ens kunnat berätta om den här lilla incidenten ens en gång utan att bli hatad och blivit kallad saker bara för att jag säger det som hänt utan att lägga in några värderingar..

Har inte haft något större hopp genom åren och varför skulle jag ha det nu?

Skulle jag göra något handgripligen (har ringt polisen men det händer inget vi står där själv samhället skyddar oss) då är det jag som åker det så det sjunger om det.

Leder det till rättegång så går Babben fri eller får rabatt på alla dom femtio andra brott som han står åtalad för... jag riskerar hot och min familj står hotad... och jag kan inte få ersättning för att han har ju gjort ett annat värre brott så det han gjort mot mig avskrivs.

Det är det samhället vi fått som tack för alla som jag själv påtvingats öppna mitt hjärta för utan att jag själv vill det. Dom vi hjälper hatar oss... tack för den liksom.
Citera
2020-02-26, 11:15
Medlem
Sveriges statliga TV kan alltså inte ens sända från en plats på svensk mark pga addidas-riddare. Det är svårt att ta in hur långt detta har gått, det är ett totalt mångkulturellt haveri. Detta skulle aldrig accepteras i något annat utom-europeisk land. Jag kan inte förstå hur detta kan accepteras?
Citera
2020-02-26, 11:49
Medlem
Debatten är bara flyttad, det gick ju inte så bra förra gången han annonserade att han skulle dit, det kostade bara en massa skattemedel i form av polisresurser när de skulle stå och passa bloggtiggaren

Nu kommer Lamotte säkert kosta oss en massa skattemedel igen...

Sen kan jag förstå att folk har svårt för tiggaren Lamotte som hoppar på gamla nyheter och piskar upp dem för att få tiggarpengar via Swish

Det ”lustiga” med Lamotte var att han från början var hatad av tokhögern.
Han började som en bloggare som satt i en bil och vrålade feministproblem som osade ”vänster” . Men varken vänstersympatisörer eller feminister var imponerade, så tiggeriet för att slippa att jobba gick uselt... dags att ändra strategi.
Var finns de riktigt skogstokigt arga människorna som behöver en ”nyttig idiot” i kampen? Vilka är beredda att swisha pengar till en bloggare som piskar upp stämningen på redan insparkade dörrar, var krävs det minst arbetsinsats för mest valuta ?

Jo bland Tokhögern ! De sket i att han kom från vänstern, bara han agerar nyttig idiot för tokhögern så swishar de gladeligen pengar till fejkjournalisten och internet-tiggaren Lamotte

Han lurade skjortan av tokhögern och tjänade drygt 2miljoner på sitt tiggeri och för 2 miljoner kan han fortsätta att gnälla och leka arg på gamla nyheter eller tips han får som han själv slipper journalistiskt forska fram.
Allt är serverat

Så inte konstigt att gemene man stör sig på Lamotte, han är genomskådad
Citera
2020-02-26, 11:51
Medlem
Undrar vad som blev så kittsligt.
En verklighetsbild av Kronogården kan väl inte skada.
Kom igen nu SVT .
Citera
2020-02-26, 12:19
Bannlyst
Det här har inte med invandringen att göra, Sverige har alltid haft utanförskapsområden där dom hoppar på journalister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in