2020-02-26, 07:22
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Ekot 0700 säger att det är känsligt att säga hur mycket lager vi har, men det är 1400 vårddygn för infektion och redan nu börjar det sina i centrallager efter att tillverkningen ligger i Kina. Kanske kan sjukvården ställa om för att öka vårddygn för infektioner.
---
Där har vi det, 1400 vårddygn för infektioner. Det är 140 personer i 10 dygn.

15 sekunder ägnades åt mordet på centralstationen i Stockholm.

Exakt. I min bransch har det inte kommit något från Kina på många veckor och nu börjar även de mest förnekande att skruva på sig.
Detta blir en viktig läxa i faran att lägga alla ägg i samma korg. Jag frågade försynt på ett möte om det finns alternativa tillverkare i Europa. Alla såg då ut som frågetecken.
Citera
2020-02-26, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du saknar en komponent i den beräkningen. Det är T (T10) som åtminstone bör hamna på 10.

CFR = deaths at day.x / cases at day.x-{T}
(where T = average time period from case confirmation to death)
tack för rättelse
Citera
2020-02-26, 07:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Håller med. Var på Ica Maxi idag och möttes av välfyllda butikshyllor med gott om både konserver och torrvaror. Efter att ha läst denna tråd under dagen förväntade jag mig en sönderslagen butik med skrikande människor som hysteriskt sliter varor från varandras händer.

Det är nog lätt att dras med i nån slags allmän hysteri. Jag köpte själv på mig lite konserver i går. Vet inte riktigt varför men det kändes som rätt grej att göra.

Men jag tror man kan se på stämningen just nu och föreställa sig hur det kommer se ut när det väl kommer ett RIKTIGT farligt virus med potential att döda 80-90% av jordens befolkning. Då gäller det att ha vapen hemma. Eller låsa in sig i en bunker.
Citera
2020-02-26, 07:27
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargour
Är det inte konstigt det inte blivit utbrott i alla respektive china towns i storstäderna?
Ja det har du rätt i. Det känns lite märkligt.
Citera
2020-02-26, 07:27
Medlem
Det viktigaste för folkhälsoinstitutet är att passagerare får information om vad som gäller. Allt handlar om proportioner.

Det verkar förbereddas väldigt lite, för att uttrycka det milt. Statsapparaten i regimen clown-Sverige gör vad de kan för att slippa göra någonting.
Citera
2020-02-26, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Exakt. I min bransch har det inte kommit något från Kina på många veckor och nu börjar även de mest förnekande att skruva på sig.
Detta blir en viktig läxa i faran att lägga alla ägg i samma korg. Jag frågade försynt på ett möte om det finns alternativa tillverkare i Europa. Alla såg då ut som frågetecken.
Ja, JIT verkar verkligen kunna ge åtminstone ett litet hack i skivan.
Citera
2020-02-26, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är nog lätt att dras med i nån slags allmän hysteri. Jag köpte själv på mig lite konserver i går. Vet inte riktigt varför men det kändes som rätt grej att göra.

Men jag tror man kan se på stämningen just nu och föreställa sig hur det kommer se ut när det väl kommer ett RIKTIGT farligt virus med potential att döda 80-90% av jordens befolkning. Då gäller det att ha vapen hemma. Eller låsa in sig i en bunker.
det har nog inte hänt sedan förhistorisk stenålder, så det tar jag inte höjd för.
Citera
2020-02-26, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Thailand fick precis tre nya fall 🤧
Bra! Det blir dryga böter åt de skyldiga! =/
Citera
2020-02-26, 07:30
Medlem
Buffedbygods avatar
Varför är alla så uppspelta över detta virus? Vanliga influensan som kommer varje år är dödligare än corona-viruset. Kom ihåg att media skriver om allt som de tror folk kommer läsa.
Citera
2020-02-26, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Flygen från Teheran till Arlanda är inställda. Vet inte varför. Hittade inget på Iran Airs hemsida. Flyg från andra smitthärden Milano kommer som planerat.

https://www.swedavia.se/arlanda/ankomster/#/
Kanske någon någonstans i Sverige har tagit ett beslut? Säkert efter mycket kval.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tegnell kommer vara ansvarig för många döda i Sverige. Att inte stänga ner flyget till Iran samt stoppa alla som varit i Iran vid gränsen är en minimiåtgärd.
Jag tror inte det blir lika allvarligt som spanska sjukan dock eftersom vi är mindre trångbodda nu. 43% var trångbodda 1960 mot 4% idag. Dock är 15% trångbodda i Stockholm och det i kombination med få sjuksängar är nog ingen hit. Lägg sen till illegala invandrare som ofta är trångbodda.
Citera
Medlem
rightclaws avatar
På 90 talet var det renare sen blev det svinstia överallt väggar o tak inkluderat, kladda runt lite till ni kommer aldrig bli av med cov19 om ni är svarttomte matrix svin. pratar på maten, städar så det blir smutsigare än innan med lager på lager med skit. äter på toa sitsen i princip. äter där ni skiter. zion är rövhålan.
Senast redigerad av rightclaw 2020-02-26 kl. 07:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in