Citat:
Ursprungligen postat av
MrTrucker
Men är du på riktigt? Tror du jag tänker sitta och läsa igenom hela tråden på över 35k inlägg för att inte upprepa något några andra sagt? 😂 Jag har ett liv och ett jobb att sköta.
Men sitt och darra av skräck då. En annan har levt nog länge för att varit med om alla andra "dödsvirus" som kommer i omgångar. En sjukdom som blåses upp oproportionerligt av media/"experter" för att sätta skräck i befolkningen för att sen få sälja dåligt vaccin dyrt. Tidningarna får sälja nummer.
När sedan befolkningen fått rävgiftet i sig, tidningarna fått kamma hem sina vinster, medicintillverkarna håvat in sina feta pengar på sitt undermåliga, dåliga vaccin... Ja då är det helt plötsligt alldeles tyst om sjukdomen. Precis som förr. 10 år senare kommer nästa grej på tapeten.
Du behöver kanske gå tillbaka 1-2 sidor innan du hittar liknande inlägg då hela tråden kryllar av dessa.
Hade du haft vett nog att jämföra dessa tidigare potentiella pandemier med detta nya virus så ser du att det här rör sig om något i en helt annan klass. Jag har också varit med sedan ett tag och höjde knappt på ögonbrynen åt fågel/svin-influensorna eller någon annan sjukdom som uppkommit under vår livstid, det här är dock något annat vilket är ganska enkelt att avgöra.
Handlar inte om att man ska darra av skräck. Kommer som jag skrivit tidigare i tråden ta det här hur lugnt som helst även om jag tom skulle ha oturen att själv bli kritiskt sjuk.
Detta betyder dock inte att man ska vara en naiv dåre som tror att bara för att de tidigare gångerna ej blivit så allvarliga så skulle det på något sätt vara omöjligt att det faktiskt kan smälla på riktigt.
Medierna har förövrigt tystat ner det här så gott de kunnat, intervjuat Tegnell och andra som medvetet fått det att låta mycket mindre allvarligt än vad det är så det du säger stämmer ju inte och visar på hur dåligt påläst du är.
Men du tror att hela Kina sätts i karantän och sumpar sin ekonomi för att tidningarna ska få sälja lite nummer va?